Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 14:41
Dat zei men ook van de ketters die men levend verbranden.
Ze zijn vrijwillig ketter geworden, dus is het hun eigen schuld.
Blijft staan: Jouw ideale hiernamaals is velen waarschijnlijk een gruwel.
Een echte oplossing geef je niet, je zegt slechts: "Ze moeten zich maar aanpassen aan mijn ideale hiernamaals".
Blijft dus staan, dat je deze mensen niets te bieden hebt dan ellende in hun hiernamaals.
De uitgestoken hand van deze zielen voor hulp, wordt altijd aangenomen. Maar je kunt de sferen van Licht nu eenmaal niet betreden als er nog duisternis in je is.
Dat lost het probleem gewoon niet op.
Wat de een prachtig vindt is de ander een gruwel.
Jij denkt kennelijk dat iedereen van nature eigenlijk het zelfde prachtig vindt.
Ik zie niet in waardoor dat zo zou moeten zijn.
Daarnaast ben je nog al snel met mensen die jouw smaak niet delen als dienaren van het kwaad af te schilderen.
Ik denk dat het merendeel van de mensen die jouw hemel iets naars vinden, gewoon heet fatsoenlijke mensen zijn.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Degenen die wenen en met hun tanden knarsen doen dat zichzelf aan. Deze zielen martelen dus zichzelf, moeten zichzelf van het kwaad willen bevrijden en krijgen er aan Gene Zijde oneindig kansen voor. Er gaat dus geen ziel verloren. Dat bevrijden gebeurt echter op hùn tijd. Als die zielen er klaar voor zijn. Vanaf de andere kant wordt er absoluut geen druk uitgeoefend, want men weet dat het geen zin heeft om iemand te verlossen van Kwaad die dat niet ècht wil.
Het kwaad heeft geen plaats in de hemel, alles is daar in harmonie.
Het is dat men dan al dood is anders zou men er zich dood vervelen.
PS.
Misschien schiep God daarom wel de wereld louteren alleen om de verveling te verdrijven.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Yours schreef: Gisteren, 14:51
De uitgestoken hand van deze zielen voor hulp, wordt altijd aangenomen. Maar je kunt de sferen van Licht nu eenmaal niet betreden als er nog duisternis in je is.
Dat lost het probleem gewoon niet op.
Wat de een prachtig vindt is de ander een gruwel.
Jij denkt kennelijk dat iedereen van nature eigenlijk het zelfde prachtig vindt.
Ik zie niet in waardoor dat zo zou moeten zijn.
Daarnaast ben je nog al snel met mensen die jouw smaak niet delen als dienaren van het kwaad af te schilderen.
Ik denk dat het merendeel van de mensen die jouw hemel iets naars vinden, gewoon heet fatsoenlijke mensen zijn.
Het heeft geen zin dit gesprek voort te zetten als je het zoals jij over ‘smaak’ in dezen gaat hebben.
Reïncarnatie is een Kosmische Wet en de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens.