Bewustzijn = het vermogen om te reageren/reflecteren.Tufkah schreef: Gisteren, 09:37Nu schrijf je dat de medemens reflecteert. (Retourneren) Dat wat uit de geest is reflecteert in het geheel niet, het neemt slechts waar zonder oordeel, zonder sympathie of antipathie.Petra schreef: Gisteren, 08:11
Ja, jij bakt hem bruin. Je verandert elk topic in een - kijk mij toch geestelijk zijn-. En -kijk mijn weg toch de smalste weg zijn- En -kijk mij toch egoloos zijn-. Met vooral veel wijzen naar hoe belachelijk, stom, zondig, ego, natuurlijk, etc alle andere mensen zijn. Maar wie op al jouw jij-bakken reageert doet een jij-bak.
Houd dan s op met al dat wijzen, denigreren, oordelen, en afgeven op je medemens, dan krijg je het ook niet retour.
Wanneer "' geest "" niet reageert/ reflecteert, dan mist "' geest "" a.h.w. bewustzijn en kan worden gezien als een vorm van passieve kracht/ werking.
Zoals de kosmische wet van ""karma "". Een onpersoonlijke kracht/ werking waaraan door de mens niet te ontkomen valt.
Zoals een natuurwet die voor iedereen 100 % volgen afdwingt.
Bij het persoonlijk Godsbegrip heeft de mens wel de mogelijkheid om zijn/ haar eigen weg te gaan.
In de abrahamitische godsdiensten gaat het er nu juist wel om dat er bovennatuurlijke bewustzijns-reacties plaats vinden tussen de natuurlijke wereld en de bovennatuurlijke "' wereld-des-geestes"'. Het leveren van Openbaring is Bewust ( met Bewustzijn ) Handelen door de "' Geestes-wereld "" en niet het door de profeten passief weergeven van het ervaren van een Onpersoonlijke Kracht-werking.
Bijgevolg is de "' geestelijke "' mens voor mij een natuurlijk mens met een anders gericht bewustzijn. Aan deze andere richting worden vervolgens "' edele "' idealen/ inzichten toegekend. Een andere ijk-stok derhalve.