Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tiberius Claudius
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

J-W schreef: 16 nov 2025, 15:56
Tufkah schreef: 16 nov 2025, 09:43
......... De natuurlijke mens is het zaad wat God zaait, de geestelijke mens is wat uit het zaad voortkomt. De rest van het zaad wast op tot onkruid wat verbrand zal worden.

Daarom gaat geen enkele natuurlijke mens naar het hiernamaals.
En als Jezus hen alsnog in het hiernamaals wil toelaten, houdt Tufkah ons dan persoonlijk tegen? :lol: :lol: :lol:
Een voltreffer. :thumb1:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

J-W schreef: 16 nov 2025, 16:30
umit schreef: 16 nov 2025, 16:15 Waarom zou je überhaupt ernaar streven om een geestelijke mens te zijn als Jezus er alles aan deed om te laten zien dat hij een natuurlijk mens was?Jezus had wensen, verlangens, emoties, hoop, wensen, een eigen wil...alles wat een zogenaamde geestelijke mens niet hoort te hebben.
Waarom volgen de "geestelijke" mensen hier niet het voorbeeld van Jezus?
Het is het ego wat zich in de natuurlijke mens die zichzelf geestelijk noemt versterkt doordat ze zichzelf wijsmaken de juiste keuze gemaakt te hebben door hun eigen smalle weg te volgen.
Ze hebben niet door dat die 'eigen weg' niet meer is dan een kronkelige rode streep over een groot plein die naar de overkant voert.
Dat ze eerst die lijn zelf hebben getrokken, zijn ze vergeten.

Men zou ook kunnen zeggen er zijn een bonte stoet aan lijnen naar de overkant van het plein
en een ieder denkt dat zijn lijn de enige is, die naar de overkant voert.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
umit

Bericht door umit »

Tiberius Claudius schreef: 17 nov 2025, 09:49
umit schreef: 16 nov 2025, 16:15 Waarom zou je überhaupt ernaar streven om een geestelijke mens te zijn als Jezus er alles aan deed om te laten zien dat hij een natuurlijk mens was?Jezus had wensen, verlangens, emoties, hoop, wensen, een eigen wil...alles wat een zogenaamde geestelijke mens niet hoort te hebben.
Waarom volgen de "geestelijke" mensen hier niet het voorbeeld van Jezus?
Ter aanvulling:
Hij kon soms behoorlijk kwaad worden.
of bijvoorbeeld volgens Lucas 22:42 in de tuin van Getsémané waar hij overigens aan het bidden was als een moslim, geknield met zijn voorhoofd op de grond bad hij tot zijn God:
"Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; maar niet Mijn wil, maar de Uwe geschiede!"
Hier laat hij meerde dingen zien:
*dat hij immens angst had voor wat er in de nabije toekomst met hem gaat gebeuren.
*dat hij een andere wil heeft dan zijn God.
*dat hij dus wel een eigen wil heeft.
*dat hij dingen wenst en verlangt van God.

Dus overduidelijk een natuurlijk mens.
Tufkah zou hier simpelweg geen emotie tonen en zonder problemen uit de gifbeker drinken.
peda

Bericht door peda »

Bij elke abrahamitische godsdienst gaat het uiteindelijk om "" UW Wil geschiede "".
Dat Uw Wil geschiede, vervolgens door de groepen-volgers anders wordt gedefinieerd, is duidelijk, daarom zijn er ook velerlei groepen van volgers.
Dat er velen zijn die helemaal niets hebben met het "" Uw Wil geschiede "" is ook duidelijk. Voor hen is "Uw Wil "" niet meer als een menselijke opvatting uit lang vervlogen tijden. Kortom "" Uw Wil geschiede "" komt voort uit de positieve theologie en kan daarom ook door iedereen van commentaar worden voorzien.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Ik zie dat men Jezus aan het verbouwen is naar eigen wens. Nu blijkt (achteraf) dat Jezus zelfs de eerste moslim was.

Ik doe de islamitische Jezus bij de verzameling andere Jezussen. Kun jij even opschuiven boeddhistische Jezus? De islamitsiche Jezus wil er ook bij.

Vertel mij wie uw Jezus is en ik zal vertellen wie u bent.

Ik laat Jezus zelf wel aan het woord: Ik ben de weg, de waarheid en het leven, Ik ben de enige weg tot de Vader.
Een mensenhart is geen museum.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Tufkah schreef: 17 nov 2025, 12:26 Ik zie dat men Jezus aan het verbouwen is naar eigen wens. Nu blijkt (achteraf) dat Jezus zelfs de eerste moslim was.

Ik doe de islamitische Jezus bij de verzameling andere Jezussen. Kun jij even opschuiven boeddhistische Jezus? De islamitsiche Jezus wil er ook bij.

Ik laat Jezus zelf wel aan het woord: Ik ben de weg, de waarheid en het leven, Ik ben de enige weg tot de Vader.
Dat zijn niet Jezus woorden, maar die van de schrijver van Johannes. Nergens is bewezen dat dit Jezus' woorden zijn.

Jezus was een Jood.
De Islamitische, Boeddhistische of Christelijke Jezus, het is allemaal hetzelfde: geen Jodendom.
umit

Bericht door umit »

Tufkah schreef: 17 nov 2025, 12:26 Ik zie dat men Jezus aan het verbouwen is naar eigen wens. Nu blijkt (achteraf) dat Jezus zelfs de eerste moslim was.

Dat de Islamitische Jezus een natuurlijke mens was, dat weet iedereen...zelfs de moslims twijfelen daar niet aan :lol:

Maar volgens mij heb ik geciteerd uit de Bijbel...dus ik heb het wel degelijk over de christelijke Jezus.
Dus mijn claim hier nogmaals: Volgens de Bijbel was Jezus een natuurlijke mens.
De toelichting op deze claim vindt men in mijn vorige post.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Yeah right, Paulus is een geestelijke mens en Jezus was nog een natuurlijke mens. Een natuurlijke mens die reeds 'is' voordat Abraham was. Geen idee wat er in de Koran staat over Jezus, maar het klinkt niet aanbevelenswaardig.
Een mensenhart is geen museum.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 05 nov 2025, 14:11
Alpha schreef: 04 nov 2025, 13:57 Jouw kerk heeft jouw denkwijze bepaald.

Er was in de tijd van Adam en Eva geen culturele en historische context.

Genesis 3:
15 En ik zal vijandschap (*1) stichten tussen jou (*2) en de vrouw (*3) en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen. SV.

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen NBG.

(*1 Openbaring 12:7;17.)
(*2 Openbaring 12:9.)
(*3 Openbaring 12:1.)

Deze verwijsteksten zijn gewoon uit de bijbel en is niet afhankelijk van menselijke interpretatie.
Gewoon een kwestie van begrijpend lezen en een begrijpelijke bijbel.

Dan nog steeds een eenvoudige vraag: Wanneer is de profetie van Gen 3:15 vervuld?
Ik heb geen kerk, dus die kan ook mijn denkwijze niet hebben bepaald.
De culturele en historische context van Genesis, gaat in dit geval over de tijd dat Genesis is geschreven, en dat was niet door Adam en Eva.
Openbaringen is eeuwen later geschreven, en daar wordt Genesis weer gezien vanuit de culturele en historische context uit die tijd.

Genesis 3 is geen profetie maar inhoudelijk onzinnig: immers, het nageslacht van Eva en Adam zou precies hetzelfde moeten zijn, dus kan er geen verschil zijn tussen het nageslacht van Eva en het nageslacht van Adam.
Je vraagt me dus van een tekst die ik zelf onzinnig vind, om aan te geven wanneer die is 'vervuld'.
Het antwoord van mij is dus: niet, want de tekst waar je het over hebt klopt inhoudelijk niet.

Voor jou is dat niet voor te stellen, want jij mag niet denken dat de Bijbel wel eens fouten zou kunnen bevatten.
Er is een gezegde: "alle wegen leiden naar Rome".

De denkwijze is in feite bepaald door de RKK.
Dat kan je zien aan de z.g. "christelijke feestdagen".

Je hebt duidelijk geen begrip en respect voor de Bijbel.
Dat probleem hadden ook de Joodse religieuze leiders.
Vandaar dat ze niet wilden aanvaarden dat Jezus de beloofde Messias was.

Gen 3:
15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV.
15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen. SV.
15 En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw, en tussen uw nageslacht en haar nageslacht; Dat zal u de kop vermorzelen, en u zult Het de hiel vermorzelen. HSV.
15 Ook zal ik vijandschap verwekken tussen u en de vrouw, tussen uw en haar kroost: dit zal trachten u op den kop te treffen, terwijl gij zult trachten het in den hiel te treffen. LV.
15  And I will put enmity between you and the woman and between your offspring and her offspring. He will crush your head and you will strike him in the heel.” NWV.

Het gebruikte woord is זַרְעֲךָ֖ zaraka.
Dat woord kan vertaald worden met nageslacht, zaad, kroost en in het Engels met offspring, seed, descendant en posterity.

Doordat je geen begrip hebt wat de betekenis is, vindt je het dus onzinnig.

Toon mij waarom Adam en Eva genesis niet geschreven hebben.
De Bijbel is zonder meer duidelijk wie Genesis wèl geschreven heeft en hoe hij aan die informatie is gekomen.

Dat die profetie aantoonbaar is vervuld, kan je dus niet begrijpen.
Begrijpelijk lezen is dus te moeilijk voor je?

De bijbel is opgetekend door onvolmaakte mensen, die door Jehovah God zijn geïnspireerd.
Op die manier heeft de schepper gebeurtenissen, in zijn profetieën, vooraf laten optekenen.
De schrijvers hadden geen begrip van de betekenis.

Vandaar deze tekst:
2 Pe 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV.

Denk je nu echt dat je de schepper kunt bekritiseren en hem kan voorschrijven, wat hij had moeten doen??

Dat doet mij denken aan een anekdote over een muis en een olifant.

Zij wandelen samen over een houten brug.
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we, Hè ?".
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 05 nov 2025, 08:33
Alpha schreef: 04 nov 2025, 15:27 Samengevat: Je mag niets aan de Bijbel toevoegen of er uit halen.

Vandaar dat Jezus overtuigd kon zeggen: "Uw woord is waarheid".
Wat er wel of niet in staat is ook maar eens een keer afgesproken door een stelletje gelovigen.

Je laatste opmerking slaat nergens op.
Nee, niet eens stelletje gelovigen, maar een stelletje dat aantoonbaar van het geloof is afgeweken.

Ik citeerde vervolgens een uitspraak van Jezus.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 05 nov 2025, 12:18
Tiberius Claudius schreef: 05 nov 2025, 08:33
Wat er wel of niet in staat is ook maar eens een keer afgesproken door een stelletje gelovigen.

Je laatste opmerking slaat nergens op.
Als je niets mag veranderen aan de bijbel, hoe kan het dan dat er zoveel vertalingen zijn zoals de bijbel van Jehova's getuigen?
Waarom zijn de bananen krom?

Er zijn vele boeken geschreven, waarvan velen in vele talen zijn vertaald.
Sommigen zijn jaren later opnieuw vertaald en uitgegeven.
De eerste uitgave is meestal niet letterlijk hetzelfde vertaald als de laatste.
Hoe komt dat dan?
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 05 nov 2025, 12:31
Messenger schreef: 05 nov 2025, 12:24
God daarentegen spreekt alle talen, het is de vraag of iemand luistert.

Klopt. En je hoeft de deur niet uit voor God.
Waarom gingen Jezus en zijn volgelingen wèl de deur uit?
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 10 nov 2025, 22:14
Alpha schreef: 10 nov 2025, 17:09 Je hebt duidelijk geen inzicht in wat de Bijbel werkelijk leert.

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/bijbe ... he%C3%BCs/
Als je dit aanklikt zie je vier onderdelen.

*1 28 hoofdstukken
*2 Inleiding tot Matthëus.
A. Inhoud overzicht
B. Video overzicht met tijdstabel.
*3 Tekst overzicht; inhoud in 13 delen.
*4 Media galerij.
Inhoudelijke informatie over alle behandelde onderwerpen in het boek Matthëus.
Van Mt 1 t/m 28 in meer dan 100 onderwerpen, w.o. diverse filmpjes.

Voorbeeld van een synagoge in de eerste eeuw :
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/bijbe ... 1001072028
Wederom ontwijk je de discussie door over iets anders te beginnen. Wat hebben joodse synagoges uit de eerste eeuw hier in vredesnaam met te maken?
Ik geef slechts relevante informatie.
Lees dat eerst eens, voordat je commentaar geeft.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 10 nov 2025, 20:16
Alpha schreef: 10 nov 2025, 18:26 Je kan vertalingen met elkaar vergelijken.

Net als vertaalde boeken kan je verschillen zien in de bekwaamheid èn de achtergrond van de vertaler.

Als voorbeeld:

Gen 3:
15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV studiebijbel.

15 En ik zal vijandschap stellen tussen u en de vrouw en tussen uw zaad en haar zaad. Hij zal u in de kop vermorzelen en gij zult hem in de hiel vermorzelen.” NWV 2004

15 En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw, en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht; Dat zal u de kop vermorzelen, en u zult Het de hiel vermorzelen. HSV

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen SV.

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen. NBG

15 Ook zal ik vijandschap verwekken tussen u en de vrouw, tussen uw en haar kroost: dit zal trachten u op den kop te treffen, terwijl gij zult trachten het in den hiel te treffen. LV

15 and I will put enmity between thee and the woman, and between thy seed and her seed: he shall bruise thy head, and thou shalt bruise his heel. ASV.

15 And I will put enmity between thee and the woman, and between thy seed and her seed; it shall bruise thy head, and thou shalt bruise his heel. KJV

15 And I will put enmity between you and the woman, and between your offspring and hers; he will crush your head, and you will strike his heel. NIV.
15 I will make you and the woman hate each other; her offspring and yours will always be enemies. Her offspring will crush your head, and you will bite her offspring's heel." GNT
Het blijft dus gefröbel met de diverse bijbels.
Welnee, door te vergelijken kan je daar wat van leren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 nov 2025, 15:46
Tufkah schreef: 05 nov 2025, 12:31

Klopt. En je hoeft de deur niet uit voor God.
Waarom gingen Jezus en zijn volgelingen wèl de deur uit?
Een frisse neus halen, onder de mensen komen?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 nov 2025, 15:53
Messenger schreef: 10 nov 2025, 20:16
Het blijft dus gefröbel met de diverse bijbels.
Welnee, door te vergelijken kan je daar wat van leren.
Ik leer daaruit dat het allemaal mensenwerk is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 10 nov 2025, 22:18
Alpha schreef: 10 nov 2025, 17:18 Vaak hebben woorden meerdere betekenissen die afhankelijk zijn van de context.
Je toont dus aan dat er 125 variaties mogelijk zijn.

Een gezalfde apostel een leugenaar te noemen betekend dat je de Bijbel niet echt kent.
Immers lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven. (2 Tim. 3:1-3).

Gods naam Jehovah gebruiken is door jouw kerk niet toegestaan! (Hand. 2:21).
Jammer.
Ik noem geen apostel leugenaar. Ik noem de schrijver van het boek Johannes een leugenaar. Dat was niet Johannes, maar iemand zich als zodanig voor deed. Een heel normale gang van zaken bij het schrijven van boeken. Ook destijds.
Voor jou misschien wel, voor mij niet.

Ik onderzoek dingen zo dicht mogelijk bij de oorsprong en mijd desinformatie.

1. Je hebt dus Johannes de doper, die door Herodes is vermoord.
2. Vervolgens Johannes, de vader van de apostel Simon Petrus.
3. De apostel Johannes, zoon van Zebedeüs en broer van de apostel Jakobus.
4. Johannes Markus, een van Jezus’ discipelen en de schrijver van het Evangelie volgens Markus.
5  Johannes een van de schriftgeleerden, die bij elkaar kwamen in Jeruzalem samen met de overpriester Annas, Kajafas, Alexander en iedereen die familie van de overpriester was. (Hand 4: 5,6).
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 nov 2025, 16:01
Alpha schreef: 17 nov 2025, 15:53 Welnee, door te vergelijken kan je daar wat van leren.
Ik leer daaruit dat het allemaal mensenwerk is.
Onvolmaakte mensen die onder leiding van Gods geest de Bijbel schreven.
Waarom mensen?

De Bijbel verklaart:

Jes 55:
 8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.
 9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 11 nov 2025, 05:41
Alpha schreef: 10 nov 2025, 18:58 Jij bent degene die belachelijk praat, je oefent kritiek op Gods woord uit.

Ik stel niemand gelijk met misdadigers, dieven en moordenaars.
Ik toon aan de hand van de Bijbel aan dat dat soort mensen niet in het paradijs kunnen zijn.
Desondanks kan iedereen die zich daarvoor open wil stellen in het paradijs komen, op de voorwaarden van Jehovah.

Immers:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

Je hebt een vrije wil en keuze.
Zo te zien ken je de woorden vrije wil nog wel,, maar de kermis van de betekenis ervan volledig verdwenen.
Volgens jou hebben mensen een vrije wil, maar als ze geen berouw tonen worden ze vernietigd.
Ziedaar de logica van een Jehovas getuige.
Ik citeer slechts de Bijbelse logica.

In het paradijs zijn geen slechte mensen, misdadigers, oplichters e.d. meer.

Ps 1: 6 Jehovah heeft oog voor de weg van de rechtvaardigen, maar de weg van slechte mensen loopt dood. NWV.

Zie : Mattheüs 7: 13,14.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 11 nov 2025, 05:56
Alpha schreef: 10 nov 2025, 18:44
Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets.
Hoe wist Job dat?
Job slaat daar dan ook de plank volledig mis. De hemel is geen uitgespannen doek en de aarde hangt niet op.
Als er toen Nederlanders waren geweest, hadden zij ook met hen kunnen praten. :)
Nee, want jij bent geen Jood of proseliet. En het spreken in verschillende talen beperkte zich tot hen. Lees nog maar eens goed wat er staat. Jij plaatst dus een een tekst, maar hebt geen idee wat er nu precies in staat, anders maakte je niet deze uitgesproken domme opmerking.

Het lijkt er op dat elke basis kennis van geschiedenis er bij Jehovah getuigen volledig uit is gesloopt en vervangen door een versie die door het BL is bepaald.
Je toont slechts dat je de Bijbelse poëzie niet kan begrijpen.

Daardoor kan je niet begrijpend lezen.

Als je begrepen had, wie er toen aan het woord waren, dan wist je dat er ca. 120 personen in de bovenkamer aanwezig waren, die dan met de Heilige geest werden gezalfd.

Hand 2: 3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer. NWV.

Het gevolg was dat zij spontaan in allerlei talen spraken en dat er na de uitleg van de gebeurtenissen door Petrus en degenen die zijn woorden van harte aannamen, er toen ongeveer 3000 personen gedoopt werden.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 nov 2025, 16:22 In het paradijs zijn geen slechte mensen, misdadigers, oplichters e.d. meer.

Ps 1: 6 Jehovah heeft oog voor de weg van de rechtvaardigen, maar de weg van slechte mensen loopt dood. NWV.

Daar zijn geen daders en slachtoffers, alles en iedereen is in harmonie. Verdriet, leed en pijn bestaan er niet.

Er is eveneens geen oordeel. God heeft oog voor alles en iedereen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Van jou.

Vele Jg wetenschappers tonen aan dat zij niet willen leuteren, zij gaan uit van wetenschappelijke feiten.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 nov 2025, 16:38
Alpha schreef: 17 nov 2025, 16:22 In het paradijs zijn geen slechte mensen, misdadigers, oplichters e.d. meer.

Daar zijn geen daders en slachtoffers, alles en iedereen is in harmonie. Verdriet, leed en pijn bestaan er niet.

Waaruit maak je op dat Jehovah niet oordeelt?
Laat hij dan slechte mensen in het paradijs toe?
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 nov 2025, 16:42
Messenger schreef: 17 nov 2025, 16:38 Daar zijn geen daders en slachtoffers, alles en iedereen is in harmonie. Verdriet, leed en pijn bestaan er niet.

Waaruit maak je op dat Jehovah niet oordeelt?
Laat hij dan slechte mensen in het paradijs toe?
God oordeelt niet over goed en slecht (vrije wil). God houdt innig en onvoorwaardelijk van elk Godsdeel/Godsvonk.
Na de fysieke dood is alles en iedereen in harmonie.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 11 nov 2025, 10:06
Alpha schreef: 10 nov 2025, 17:48 Net als JIJ ben ook jij met een vrije wil geschapen.
Je gebruikt m.i. je vrije wil om Satan te ondersteunen.

Maar HIJ weet dat hij nog maar een korte tijd heeft en hij siddert.

Ook Jezus had een vrije wil, maar die wilde hij niet misbruiken.
Hij weerlegde Satans beschuldigingen en liet zich niet misleiden.
Weer een bewering die niet klopt.

Hoe kan men nu een wezen ondersteunen waarvan men weet dat het niet bestaat?

Ook is het weer eens geen antwoord op de door mij gestelde vraag.
Je bent door dat wezen geïndoctrineerd, hij wil dat je zo denkt.

Kijk om je heen, is de wereld nu veel beter dan voorheen?
Is er duidelijk minder oorlog, minder honger, minder misdaad?