Opvallend is hen die hier hun mond zo vol hebben van zo genaamde oorlogsmisdaden van Israel wat niet waar is zijn dood en door stil over de aanslagen in Rotterdam en Amsterdam.
Hier in dit forumhuis zijn jodenhaters op elke forum wat nog bestaat worden de aanslagen met kracht veroordeeld alleen hier mis en muis stil.
Een zeer slechte zaak voor dit forum heel slecht.
Aanslagen op joodse instellingen Rotterdam Amsterdam.
-
Snelheid
- Man/Vrouw: M
Aanslagen op joodse instellingen Rotterdam Amsterdam.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Bonjour
- Moderator
Re: Aanslagen op joodse instellingen Rotterdam Amsterdam.
Ik mis een joods geluid waarin afstand genomen wordt van de oorlogsmisdaden van Israël. Sterker nog, ik zie heel veel lof voor de oorlogsmisdaden van Israël. Het simpel wegzetten dat deze daden antisemitisch zijn, vind ik daarom wel heel kort door de bocht.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
-
Tufkah
https://www.nieuwwij.nl/opinie/waarom-z ... nnen-zijn/
Maar er zijn ook 'goede Joden' die afstand nemen van Israel en het kwaadaardig regime aldaar.
Een groter probleem dan een enkele 'aanslag' *kuch* zijn actoren die openlijk pro-zionistisch zijn zoals de PVV. Heulen met een buitenlands regime welke als kwaadaardig te boek staat is bedenkelijk. En dat heeft niks met Joden/joden van doen, bij de PVV zijn niet specifiek Joden actief. Maar NSB-achtige partijen zijn van alle tijden, zo is het ook wel weer.
Binnen het Joodse volk is het al een oude discussie. Kun je Israel scheiden van het jodendom en de Joden? Als je Harry Polak volgt dan is het legitiem om een synagoge aan te vallen. (Het begrip 'aanslag' is wel erg zwaar aangezet door topicstarter)Volgens Harry Polak (Joden en zionisme) is het “nogal onbenullig om Israël en jodendom van elkaar te willen scheiden. Dan snap je niks van het jodendom en Joden.” Jaap Hamburger, voorzitter van Een Ander Joods Geluid (EAJG) reageert. “Een natie die streeft naar Lebensraum en die geobsedeerd is met de inzet van massaal wapengeweld, vervloek ik. Dat land is een gevaar gebleken voor zichzelf en anderen.”
Maar er zijn ook 'goede Joden' die afstand nemen van Israel en het kwaadaardig regime aldaar.
Hannah Arendt had een vooruitziende blik, het zionisme kan wel eens de laatste catastrofe zijn voor het Joodse volk.Zolang het joodse zionisme bestaat, bestaat onder Joden het antizionisme. In de logica gelden persoonsnamen, hoe gezaghebbend ook, nooit als argument voor de juistheid van een stelling. En dat is maar goed ook, want het gezag van namen is vluchtig. Toch herinner ik Polak graag aan enkele joodse namen die verbonden zijn met min of meer uitgesproken anti-zionisme. Einstein, Buber, Scholom, Arendt, Magnes. Zo schreef Hannah Arendt in 1948 over Israël: “Het zal een catastrofe worden, misschien wel de laatste catastrofe voor het joodse volk.”
Het zionisme is idd nauw verwant met het fascisme. Maar dat maakt nog niet alle in Nederland wonende Joden tot fascisten. Dat onderscheid dienen we ten aller tijde te blijven maken.Het zionisme heeft zich de afgelopen 78 jaar een verwant in de eerste graad getoond van het fascisme, met als wellicht best gedocumenteerde episode de recente en nog steeds voortdurende massaslachting van Palestijnen in Gaza en de al decennia durende gewelddadige verdrijving van Palestijnen van de Westelijke Jordaanoever. Ik zwijg nog over het huidige geweld tegen (Zuid)-Libanon, Syrië, Jemen, Iran.
Een groter probleem dan een enkele 'aanslag' *kuch* zijn actoren die openlijk pro-zionistisch zijn zoals de PVV. Heulen met een buitenlands regime welke als kwaadaardig te boek staat is bedenkelijk. En dat heeft niks met Joden/joden van doen, bij de PVV zijn niet specifiek Joden actief. Maar NSB-achtige partijen zijn van alle tijden, zo is het ook wel weer.
In waarheid is er geen leven buiten dit moment.
-
Tufkah
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/r ... -bank-doet
Ook Raoul Heertje is een tegenstander van het zionisme. Aan dergelijke Joden is nood. Zodat het Nederlandse volk weet dat niet iedere Jood achter het misdadige regime in Israel staat. Wellicht zijn zij een minderheid, dat kan ik niet weten, maar we dienen ten aller tijde ons er van te vergewissen dat we niet een geheel volk generaliseren.
Ook Raoul Heertje is een tegenstander van het zionisme. Aan dergelijke Joden is nood. Zodat het Nederlandse volk weet dat niet iedere Jood achter het misdadige regime in Israel staat. Wellicht zijn zij een minderheid, dat kan ik niet weten, maar we dienen ten aller tijde ons er van te vergewissen dat we niet een geheel volk generaliseren.
In waarheid is er geen leven buiten dit moment.
-
umit
İk vind dit nogal hypocriet van jou.Snelheid schreef: Vandaag, 14:11 Opvallend is hen die hier hun mond zo vol hebben van zo genaamde oorlogsmisdaden van Israel wat niet waar is zijn dood en door stil over de aanslagen in Rotterdam en Amsterdam.
Hier in dit forumhuis zijn jodenhaters op elke forum wat nog bestaat worden de aanslagen met kracht veroordeeld alleen hier mis en muis stil.
Een zeer slechte zaak voor dit forum heel slecht.
Jou hwb ik helemaal niet gehoord dat je de wandaden van İsrael en Satanyahu verwerpt terwijl dat zwart op wit vanuit verschillende hoeken bewezen is.
Maar als er zoiets op het nieuws komt sta jij meteen op de eerste rang.
Zelf woon ik al 10 jaar in Duitsland. Bovendien ben ik sinds een paar dagen op een bedrijfsuitje. İk heb dus niet vernomen dat er aanslagen zijn gepleegd in Amsterdam en Rotterdam.
İk hoor dat nu zojuist van mij.
Natuurlijk vind ik dat erg. İk vind het vreselijk dat de onschuldige mensen (in dit geval de Joden dus) moeten lijden vanwege de ellende die door anderen is veroorzaakt.
İk vind het zeer verwerpelijk wat die sjietische idioten gedaan hebben.
Maar ik zeg je ook dit:
İslaam verwerpt zulk soort gedrag en zulk soort oorlogvoering ook ten strengste.
Dus ik heb geen idee wat in hun zieke hoofden rondgaat, maar met İslaam heeft het niets te maken.