Bs"d
Misschien dat dit helpt: https://archive.md/kTMJc
Bs"d
Bs"dTufkah schreef: 17 mar 2026, 18:41 https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/r ... -bank-doet
Ook Raoul Heertje is een tegenstander van het zionisme. Aan dergelijke Joden is nood. Zodat het Nederlandse volk weet dat niet iedere Jood achter het misdadige regime in Israel staat. Wellicht zijn zij een minderheid, dat kan ik niet weten, maar we dienen ten aller tijde ons er van te vergewissen dat we niet een geheel volk generaliseren.
Je schijnt te denken dat politieke partijen die voor zionisme zijn NSB'ers zijn die heulden met de nazi's, waarbij zionisten dan de nazi's zijn:Het zionisme is idd nauw verwant met het fascisme.
Dus laten we eerst is kijken wat zionisme nou eigenlijk is: "politieke beweging voor een soeverein thuisland voor Joden" https://www.woorden.org/woord/ZionismeEen groter probleem dan een enkele 'aanslag' *kuch* zijn actoren die openlijk pro-zionistisch zijn zoals de PVV. Heulen met een buitenlands regime welke als kwaadaardig te boek staat is bedenkelijk. En dat heeft niks met Joden/joden van doen, bij de PVV zijn niet specifiek Joden actief. Maar NSB-achtige partijen zijn van alle tijden, zo is het ook wel weer."
Bs"d
Bs"dDat_beloof_ik schreef: Gisteren, 05:11 De manier waarop kolonisten in de West Bank zich gedragen doet bij mij heeft laatste restje sympathie voor de joodse zaak verdwijnen.
Dood van kolonist wakkert golf van geweld aan op Westoever: 'Wraakcampagne' https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... pagne.html
Dus zo'n 70 Joden worden per jaar vermoord in Israel door Arabieren.There isn’t a single simple “average per year” figure, because the number varies hugely depending on the time period (especially during wars or major attacks). But we can estimate ranges using official and research data.
Long-term historical average
Israeli data shows about 5,229 civilians killed in terrorist attacks from the mid-19th century to 2025
Roughly 4,500 of those occurred since 1948 (the founding of Israel)
If you average that over ~75 years (1948–2023/25):
~60–80 civilians per year on average
But that “average” is misleading
The yearly numbers are extremely uneven:
Low-intensity years
Some recent years (before major escalations) had:
Dozens of deaths per year
Sometimes even fewer
High-intensity periods
During uprisings or wars (e.g. Second Intifada, Gaza conflicts):
Hundreds killed per year
Extreme outliers
The October 7, 2023 attack alone killed ~1,200 people in one day
That single event dramatically skews any “average”
Recent trend (rough sense)
Pre-2023: often tens per year
2023–2025 period: hundreds to over a thousand in a single year, due to large-scale attacks and war
Bottom line
Long-term average: ~60–80 Israeli civilians killed per year by terrorism
Typical modern (non-war) years: often tens per year
During major escalations: can jump to hundreds or more
Wat we hier zien is dat er in Israel ongeveer 10 keer meer Joden vermoord worden door Arabieren dan andersom.The best available data (mainly from UN/OCHA, Israeli NGOs, and research groups) shows that killings of Palestinians in the West Bank (“Judea and Samaria”) specifically by settlers are relatively low in absolute numbers, but vary a lot by year and escalation.
Concrete recent figures
2025: about 9 Palestinians killed by settlers
Oct 2023 – early 2026 (≈2.5 years):
Roughly 20–30+ killed by settlers in total (various reports)
→ ≈ 8–12 per year on average during this high-violence period
Some shorter spikes:
Early 2026: several killings concentrated in specific weeks
Long-term pattern (important context)
Settler attacks are very frequent (hundreds to thousands per year), but:
Most involve property damage, intimidation, or injuries, not killings
Killings by settlers are:
Usually in the single digits annually
Occasionally rise into the low tens in more violent periods
Bottom line (average)
Typical long-term average:
about ~5–10 Palestinians killed per year by settlers
During escalations (like since Oct 2023):
roughly ~8–15 per year
Crucial context
These numbers refer only to killings directly by settlers.
The vast majority of Palestinian deaths in the West Bank are caused by:
Israeli military or police, not settlers
Simple summary
Settler violence is common, but fatalities are relatively rare compared to other forms of violence.
A realistic overall estimate is:
On average: about 5–10 killings per year, rising higher during periods of escalation.
Ik neem aan dat je dan al helemaal geen sympathie meer hebt voor Arabieren die meer dan 10 keer zoveel Joden vermoorden in Israel alleen?Die sympathie is er mijn hele leven wel geweest. Ik kan me nog herinneren de aanslag op de Joodse deelnemers van de Olympische Spelen in München in 1972. En ik had ook familie in Amsterdam die vertelde van de gruwelijkheden in de oorlog. Maar gaandeweg is,o.a. dwoor acties in Israël van de kolonisten, de sympathie verdwenen. Eigenlijk is hij niet meer en dat doet zeer want het verdwijnen van vrienden doet altijd zeer. Maar aan de andere kant wil je geen vriend zijn met iemand die zulke gruwelijkheden pleegt.
Vind je het vreselijk als na weer een moord op een Jood in Israel een paar arabieren wat blutsen en builen oplopen? Moeten we nou veel medelijden hebben met die drie lichtgewonde arabieren als ze weer een Jood vermoord hebben?Ik noem nu de kolonisten maar eigenlijk gaat het me om de agressieve verongelijkte manier waarop Joden altijd reageren op van alles.
Waarom zou het zijn dat er al jarenlang hoge hekken om Joodse scholen staan, met gewapende marechaussee er bij? Is dat omdat Joden gewoon veilig zijn in NL?Natuurlijk is het erg als een witte muur van een synagoge zwart is van de rook van een paar lucifers maar om daar nou gelijk op tv te komen en te zeggen dat joden in Nederland nu niet meer veilig zijn kom op zeg.

Die rel na een moord op een Jood waarbij drie drie arabieren lichtgewond raakten vergelijken met de kristalnacht is absurd.https://www.nu.nl/325054/video/israelie ... oever.html
Het woord Kristallnacht komt bij me op. Daar hebben deze mensen kennelijk niet van geleerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/KristallnachtEstimates of fatalities caused by the attacks have varied. Early reports estimated that 91 Jews had been murdered.[a] Modern analysis of German scholarly sources puts the figure much higher; when deaths from post-arrest maltreatment and subsequent suicides are included, the death toll reaches the hundreds, with Richard J. Evans estimating 638 deaths by suicide,[13][14] with a total between one and two thousand.[8] Historians view Kristallnacht as a prelude to the Final Solution and the murder of six million Jews during the Holocaust.[15]
Je schetst hier een vals dilemma. Het afkeuren van Joodse wandaden staat niet gelijk aan het goedkeuren van Arabische wandaden en vice versa. En ook als je vindt dat iemand het recht heeft op zelfverdediging, betekent dat niet dat je alle daden daaromtrent hoeft goed te keuren. Men kan dus vinden dat zowel Joden als Arabieren kwaad handelen en zelfs daarom weigeren partij te kiezen.Eliyahu schreef: Vandaag, 10:49Ik neem aan dat je dan al helemaal geen sympathie meer hebt voor Arabieren die meer dan 10 keer zoveel Joden vermoorden in Israel alleen?
En dat je de Arabieren in gaza al helemaal weerzinwekkend vindt om wat ze op 10 Okt gedaan hebben, burgers, mannen vrouwen en kinderen op grote schaal afgeslacht, vrouwen en mannen verkracht en gemarteld, uitgehongerd in gevangenschap?
Of heb je daar dan toch wel weer begrip voor?
ho wacht even...Eliyahu schreef: Vandaag, 10:49
Bs"d
Wat ik lees in dat artikel is dat er een Israeli vermoord is door een arabier, en dat toen bij een daaropvolgende rel van Joodse inwoners van Judea en Samaria er drie arabieren lichtgewond werden.
En dan worden de Joden zwartgemaakt in plaats van de arabieren die Joden vermoorden?
Waar staat dat het gaat om moord. Je doet toch zelf aan stemmingmakerij. het kan dus net zo goed om een verkeersongeval gaan voor zover ik het lees.De achttienjarige kolonist werd zaterdag aangereden door een auto toen hij op zijn quad reed, waarna hij om het leven kwam. De bestuurder van de auto zou een Palestijn zijn.
Bs"d
Israel is niet bezig om de westbank te koloniseren, Israel is bezig om Judea en Samaria te dekoloniseren:nu gaat de staat Israël voor Lebensraum door een steeds groter deel van de Westbank te laten koloniseren.

Ja, dat kan je wel is zo hebben als je een oorlog begint door een massaslachting onder burgers aan te richten en talloze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid te begaan.In Gaza ligt inmiddels het nodige in puin
Ze worden voorzien van voedelhulp, en dat ze er niet uit kunnen hebben ze aan hun Arabische broeders de Egyptenaren te danken, want die houden de grens tussen Gaza en Egypte potdicht.en zitten de inwoners opgesloten in een soort concentratiekamp zonder in de basisbehoeften te voorzien waar ze niet uit kunnen.
En wordt Gaza al vervolgd voor misdaden tegen de menselijkheid? Of is dat alleen voorbehouden aan Joden?Genoeg reden om de Israëlische staat te vervolgen voor misdaden de menselijkheid.
Als je vindt dat Gaza ook vervolgd moet worden voor misdaden tegen de menselijkheid dan meet je tenminste met gelijke maat. Alhoewel Israel in tegenstelling tot de Arabieren in Gaza niet opzettelijk massaslachtingen onder de burgerbevolking aanricht.Dat mag je van mij antisemitisme noemen maar dat is het niet. Ik ben daar door mijn Joodse buren in de straat ook nog nooit van beticht ondanks dat ze daar familie hebben.
umit schreef: Vandaag, 11:55
ho wacht even...Eliyahu schreef: Vandaag, 10:49
Bs"d
Wat ik lees in dat artikel is dat er een Israeli vermoord is door een arabier, en dat toen bij een daaropvolgende rel van Joodse inwoners van Judea en Samaria er drie arabieren lichtgewond werden.
En dan worden de Joden zwartgemaakt in plaats van de arabieren die Joden vermoorden?
quote uit dat artikel:Waar staat dat het gaat om moord. Je doet toch zelf aan stemmingmakerij. het kan dus net zo goed om een verkeersongeval gaan voor zover ik het lees.De achttienjarige kolonist werd zaterdag aangereden door een auto toen hij op zijn quad reed, waarna hij om het leven kwam. De bestuurder van de auto zou een Palestijn zijn.
Bs"dRobert Frans schreef: Vandaag, 11:04Je schetst hier een vals dilemma. Het afkeuren van Joodse wandaden staat niet gelijk aan het goedkeuren van Arabische wandaden en vice versa. En ook als je vindt dat iemand het recht heeft op zelfverdediging, betekent dat niet dat je alle daden daaromtrent hoeft goed te keuren. Men kan dus vinden dat zowel Joden als Arabieren kwaad handelen en zelfs daarom weigeren partij te kiezen.Eliyahu schreef: Vandaag, 10:49Ik neem aan dat je dan al helemaal geen sympathie meer hebt voor Arabieren die meer dan 10 keer zoveel Joden vermoorden in Israel alleen?
En dat je de Arabieren in gaza al helemaal weerzinwekkend vindt om wat ze op 10 Okt gedaan hebben, burgers, mannen vrouwen en kinderen op grote schaal afgeslacht, vrouwen en mannen verkracht en gemarteld, uitgehongerd in gevangenschap?
Of heb je daar dan toch wel weer begrip voor?
Ten tweede, waarom zou ik de Israelische krant lezen? Ik ga toch niet de krant van elk land lezen? of is een een bepaalde reden waarom ik juist de Israelische krant lezen moet?Eliyahu schreef: Vandaag, 12:17umit schreef: Vandaag, 11:55
ho wacht even...
quote uit dat artikel:
Waar staat dat het gaat om moord. Je doet toch zelf aan stemmingmakerij. het kan dus net zo goed om een verkeersongeval gaan voor zover ik het lees.
Bs"d
Als je wat meer zou lezen, bijvoorbeeld de Israelische krant Arutz7, dan zie je dat ooggetuigen zeggen dat het een moordaanslag was.
Leuk (zionistisch) verhaal maar dat gaat niet op als een land al tweeduizend jaar al niet meer bestaat en inmiddels door meerdere volken bewoond wordt/werd. Er is een nieuwe staat erkend in 1948 met bepaalde grenzen en die worden moedwillig steeds verder opgerekt om het zionistische doel van een groot Israël te creëren. Nog even afgezien vanuit welk tijdvak je de grenzen van dat groot Israël zou willen trekken is dat gewoon landje pik en de manier waarop het gebeurd is dus met misdaden tegen de menselijkheid die grenzen aan etnic cleansing waarover hopelijk het Internationaal Strafhof een uitspraak zal doen.Eliyahu schreef: Vandaag, 12:16Bs"d
HalleluJah!!
En nu gaat de strijd niet om het stichten van een Joods thuisland, maar om het voortbestaan daarvan.
Israel is niet bezig om de westbank te koloniseren, Israel is bezig om Judea en Samaria te dekoloniseren:nu gaat de staat Israël voor Lebensraum door een steeds groter deel van de Westbank te laten koloniseren.
Judea en Samaria waren Joods grondgebied. Al 3300 jaar geleden. Tot aan het Jaar 70, toen de romeinen Israel met bruut geweld illegaal overnamen.
De laatste bijna 2000 jaar heeft Israel braak gelegen, niemand die er iets mee kon doen.
Toen, in de 1800's, begonnen de Joden terug te keren. En met de Joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, toen pas kwamen de Arabieren die Israel koloniseerden.
In WO1 veroverden de Engelsen Israel op de Turken. De Engelsen gaven toen van het overgrote deel van wat ze veroverd hadden, mandaat gebied Palestina, bijna 80%, weg aan de Arabieren.
Toen besloten ze de overgebleven 20% nog eens te gaan verdelen tussen Joden en de vers geïmporteerde Arabische kolonisten, en ze boden de Joden een eigen staat aan in een piepklein gedeelte van Israel.
Israel accepteerde dat aanbod, en riep de staat Israel uit, wat erkend werd door de VN.
De arabieren accepteerden dat niet, en de georganiseerde legers van 5 arabische staten met 50 miljoen inwoners begonnen een vernietigingsoorlog tegen een half miljoen holocaust overlevenden die geen zware wapens, geen luchtmacht, geen tanks, of wat dan ook hadden.
God had medelijden met de Joden, en gaf hun de overwinning.
Toen de oorlog over was, zag Israel er zo uit:
Judea en Samaria waren door Trans-Jordan veroverd in een illegale aanvalsoorlog, en noemde die gebieden toen "de west bank".
In 1967 viel Trans-Jordanië, wat zijn naam toen veranderd had in Jordanië, Israel nogmaals aan, en toen veroverde Israel Judea en Samaria, en behoorde dat weer tot Israel, net zoals vroeger.
Wat Israel nu doet is Judea en Samaria dekoloniseren, door Joodse dekolonisten de kans te geven zich weer in Judea en Samaria te vestigen.
De arabische kolonisten zijn daar natuurlijk niet blij mee, en hebben de nare gewoonte om zoveel mogelijk Joden te vermoorden.
De Joden moeten zich daar natuurlijk tegen verdedigen, dus daar is een low intensity oorlog aan de gang.
Ja, dat kan je wel is zo hebben als je een oorlog begint door een massaslachting onder burgers aan te richten en talloze oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid te begaan.In Gaza ligt inmiddels het nodige in puin
Toen Duitsland weer is een wereldoorlog begon, toen lag aan het eind ook heel Duitsland in puin. Dat weet je van tevoren als je een oorlog begint.
Ze worden voorzien van voedelhulp, en dat ze er niet uit kunnen hebben ze aan hun Arabische broeders de Egyptenaren te danken, want die houden de grens tussen Gaza en Egypte potdicht.en zitten de inwoners opgesloten in een soort concentratiekamp zonder in de basisbehoeften te voorzien waar ze niet uit kunnen.
Dat Israel zijn grens met Gaza potdicht houdt dat zal iedereen kunnen begrijpen, en Israel heeft een zeeblokkade voor gaza zodat er geen zware wapens ingevoerd worden, waarmee vervolgens Joodse inwoners van Israel afgeslacht zullen worden.
Dus als de gazanen er uit willen, dan zullen ze dat met Egypte moeten regelen.
En wordt Gaza al vervolgd voor misdaden tegen de menselijkheid? Of is dat alleen voorbehouden aan Joden?Genoeg reden om de Israëlische staat te vervolgen voor misdaden de menselijkheid.
Als je vindt dat Gaza ook vervolgd moet worden voor misdaden tegen de menselijkheid dan meet je tenminste met gelijke maat. Alhoewel Israel in tegenstelling tot de Arabieren in Gaza niet opzettelijk massaslachtingen onder de burgerbevolking aanricht.Dat mag je van mij antisemitisme noemen maar dat is het niet. Ik ben daar door mijn Joodse buren in de straat ook nog nooit van beticht ondanks dat ze daar familie hebben.
Als je niet vindt dat Gaza vervolgd moet worden voor misdaden tegen de menselijkheid, dan meet je dus wel met twee maten, en discrimineer je Joden, en dat is ongetwijfeld Jodenhaat.
Als de dame in kwestie de rover een flinke klap verkoopt en zo haar tas weet terug te krijgen, dan handelt zij inderdaad uit noodweer. Ook als er meerdere klappen en trappen nodig zijn om de rover voor het moment uit te schakelen. Als de rover echter geen gevaar meer is voor haar en ze haar tasje terug heeft, maar zij blijft hem slaan of steekt hem zelfs neer, dan handelt zij alsnog schuldig. Mocht de rover dreigen terug te komen, dan heeft zij het recht dat te voorkomen door de politie te bellen en zichzelf tegen hem te beschermen, al dan niet met hulp van familie en vrienden. Ze heeft echter niet het recht hem preventief te vermoorden of te mishandelen en ook niet het recht zijn naasten aan te vallen.Eliyahu schreef: Vandaag, 12:25Geen partij kiezen is zoiets als wanneer een straatrover het handtasje van een oud dametje grijpt en haar vervolgens achter een bromfiets aan sleept en haar zwaar verwond, dan zeggen: "Waar er twee vechten hebben er twee schuld."
Bs"ddingo schreef: Vandaag, 13:30 Leuk (zionistisch) verhaal maar dat gaat niet op als een land al tweeduizend jaar al niet meer bestaat en inmiddels door meerdere volken bewoond wordt/werd.
Nee hoor, Israel accepteerde het VN verdelingsplan. Het is niet de schuld van Israel dat de Arabieren toen probeerden af te maken wat de nazi's begonnen waren, en een vernietigingsoorlog begonnen. Dat Israel zichzelf verdedigde is volledig terecht, en niet alleen toegestaan, maar een plicht.Er is een nieuwe staat erkend in 1948 met bepaalde grenzen en die worden moedwillig steeds verder opgerekt om het zionistische doel van een groot Israël te creëren.

Nee, dat is geen "landje pik", volgens het internationaal recht zijn Judea en Samaria van Israel. Israel heeft het veroverd in een verdedigingsoorlog op Jordanië wat het illegaal veroverd had in een aanvalsoorlog, en dan zegt het internationaal recht dat het van de verdediger is, en niet van de aanvaller.Nog even afgezien vanuit welk tijdvak je de grenzen van dat groot Israël zou willen trekken is dat gewoon landje pik
Daar weet ik niks van, van die misdaden tegen de menselijkheid. Vertel daar is wat meer over?en de manier waarop het gebeurd is dus met misdaden tegen de menselijkheid
Als we het over ethnic cleansing hebben; ELK europees land heeft op een gegeven moment al zijn Joden gedeporteerd. Over ethnic cleansing gespoken...die grenzen aan etnic cleansing waarover hopelijk het Internationaal Strafhof een uitspraak zal doen.

Moeten alle oorlogen nou op een dusdanige manier gevoerd worden dat onafhankelijke partijen alles kunnen controleren?En ja de Hamas leiders moeten ook aangeklaagd worden tenminste als Israël ze niet voor die tijd vermoord heeft. Overigens zijn er genoeg aanwijzingen dat Israël wel degelijk moedwillig massaslachtingen onder de burgerbevolking heeft aangericht. Uiteraard onder het mom dat er Hamasleden zaten wat onafhankelijke partijen niet kunnen controleren.
Je denkt dat het een misdaad is als Israel zich verdedigt tegen landen en organisaties die alle Joden, mannen vrouwen en kinderen, waar ook ter wereld, allemaal willen uitroeien?Je bewijst het Joodse volk een grotere dienst als je misdaden gewoon misdaden blijft noemen en niet met de mantel der liefde probeert te bedekken. God haat onrecht.
Bs"dRobert Frans schreef: Vandaag, 13:49Als de dame in kwestie de rover een flinke klap verkoopt en zo haar tas weet terug te krijgen, dan handelt zij inderdaad uit noodweer. Ook als er meerdere klappen en trappen nodig zijn om de rover voor het moment uit te schakelen. Als de rover echter geen gevaar meer is voor haar en ze haar tasje terug heeft, maar zij blijft hem slaan of steekt hem zelfs neer, dan handelt zij alsnog schuldig. Mocht de rover dreigen terug te komen, dan heeft zij het recht dat te voorkomen door de politie te bellen en zichzelf tegen hem te beschermen, al dan niet met hulp van familie en vrienden. Ze heeft echter niet het recht hem preventief te vermoorden of te mishandelen en ook niet het recht zijn naasten aan te vallen.Eliyahu schreef: Vandaag, 12:25Geen partij kiezen is zoiets als wanneer een straatrover het handtasje van een oud dametje grijpt en haar vervolgens achter een bromfiets aan sleept en haar zwaar verwond, dan zeggen: "Waar er twee vechten hebben er twee schuld."
Ook als slachtoffer ben je in het algemeen dus gebonden aan bepaalde principes en wetten.
Ja, Europa in 2026… De jaren dertig van deze eeuw, waarin we met hernieuwd enthousiasme de jaren '30 van de vorige eeuw aan het herontdekken zijn. Compleet met bijpassende straatdemonstraties, universitaire "debatclubs" en fora.Eliyahu schreef: 22 mar 2026, 17:31Bs"dSnelheid schreef: 21 mar 2026, 11:59 In Vlaanderen zijn ze wat slagvaardig en beschermen de joodse gemeenschap echt ;alle joodse instellingen worden nu bewaakt door het leger en die zijn niet mis een poging tot aanslag wordt men gelijk neer geschoten.
Wordt tijd dat de Nederlandse overheid ook is echt de joodse gemeenschap gaat beschermen.
Maar met het regime Jetten kan men dat vergeten die laten de joden liever verrekken zo als ook de rest van de bevolking.zie de prijzen van energie.
De joodse gemeenschap zal hier te landen zelf de regie in handen moeten nemen voor eigen veiligheid.
Het begint in europa weer aardig op de jaren '30 te lijken voor wat betreft de Jodenhaat.
Gelukkig hebben de Joden nu wel een toevluchtsoord. Binnenkort is er geen Jood meer over in europa.
Telkens hetzelfde blijven herhalen maakt de feiten niet anders. Het vuil van de ander wast jou niet schoon.
Bs"d
Ik heb hierboven al uitgelegd wat zionisme betekent, maar jij schijnt te denken dat het een vies woord is. Gun jij de Joden geen eigen staat?Bovendien is er wereld van verschil tussen de (zionistische) Staat Israël en het Joodse volk of de joden.
Ik snap 'm. Als Jodenhaters de Joden haten is dat de schuld van anderen die dat in de hand werken.Dat bewust vermengen werkt dus alleen maar antisemitisme in de hand.
We weten allemaal al wat het IS er van gaat zeggen, het IS is onderdeel van de Verenigde Naties, die de Joden haten met grote haat.We gaan zien wat het Internationaal Strafhof er van gaat zeggen.
Wat is er mis met een eigen staat willen voor het Joodse volk? En nu die staat er is, wat is er mis met willen dat die staat niet van de kaart geveegd wordt?Tot die tijd zou ik zeggen hou het bij de feiten en niet bij de zionistische ideologie die je aanhangt.
Bs"dpeda schreef: Vandaag, 14:18 Op gewelddadige wijze preventief handelen om "' erger "te voorkomen is ook zo'n ethische balans- akt, zeker wanneer aan zo'n preventie
ook nog eens collateraal schade verbonden is.
Bs"dKyron schreef: Vandaag, 14:30Ja, Europa in 2026… De jaren dertig van deze eeuw, waarin we met hernieuwd enthousiasme de jaren '30 van de vorige eeuw aan het herontdekken zijn. Compleet met bijpassende straatdemonstraties, universitaire "debatclubs" en fora.Eliyahu schreef: 22 mar 2026, 17:31
Bs"d
Het begint in europa weer aardig op de jaren '30 te lijken voor wat betreft de Jodenhaat.
Gelukkig hebben de Joden nu wel een toevluchtsoord. Binnenkort is er geen Jood meer over in europa.
Na 7 oktober brak er iets los wat sociologen over vijftig jaar ongetwijfeld zullen bestuderen onder de noemer: "Hoe een beschaafde samenleving collectief haar geheugen verliest in recordtijd." De massahysterie sloeg zo snel toe, dat menig grootmoeder verbaasd opkeek van haar breiwerk en zei: "Wacht… dit kén ik ergens van."
Het goede nieuws………… en dát is werkelijk goed …. is dat er dit keer inderdaad wél een plek is om naartoe te gaan. Een thuis. Wat de generaties vóór ons niet hadden.
Binnenkort misschien minder Joden in Europa… maar gelukkig betekent dat tegenwoordig iets héél anders dan vroeger.
Bs"dKyron schreef: Vandaag, 14:30 Ja, Europa in 2026… De jaren dertig van deze eeuw, waarin we met hernieuwd enthousiasme de jaren '30 van de vorige eeuw aan het herontdekken zijn. Compleet met bijpassende straatdemonstraties, universitaire "debatclubs" en fora.
Na 7 oktober brak er iets los wat sociologen over vijftig jaar ongetwijfeld zullen bestuderen onder de noemer: "Hoe een beschaafde samenleving collectief haar geheugen verliest in recordtijd." De massahysterie sloeg zo snel toe, dat menig grootmoeder verbaasd opkeek van haar breiwerk en zei: "Wacht… dit kén ik ergens van."
Je kan je wel van de domme houden maar je hebt al eerder de link gehad van de rapportage van de onafhankelijke UN commissie hierover. En uiteraard kruip je weer in de slachtofferrol want die "boze UN haten joden". Daarom hebben ze natuurlijk ook ingestemd met de stichting van Israël in 1948.Eliyahu schreef: Vandaag, 14:54Bs"ddingo schreef: Vandaag, 14:31
Telkens hetzelfde blijven herhalen maakt de feiten niet anders. Het vuil van de ander wast jou niet schoon.
Voor wie niet vies is hoeft het vuil van de ander hem niet schoon te wassen.
Ik zie dat je op geen enkele van mijn vragen antwoord geeft. Je hebt de mond vol van oorlogsmisdaden van Israel, van misdaden tegen de menselijkheid, maar als ik naar voorbeelden vraag blijft het stil.
Ik heb hierboven al uitgelegd wat zionisme betekent, maar jij schijnt te denken dat het een vies woord is. Gun jij de Joden geen eigen staat?Bovendien is er wereld van verschil tussen de (zionistische) Staat Israël en het Joodse volk of de joden.
Ik snap 'm. Als Jodenhaters de Joden haten is dat de schuld van anderen die dat in de hand werken.Dat bewust vermengen werkt dus alleen maar antisemitisme in de hand.
Wel is gehoord van eigen verantwoordelijkheid?
We weten allemaal al wat het IS er van gaat zeggen, het IS is onderdeel van de Verenigde Naties, die de Joden haten met grote haat.We gaan zien wat het Internationaal Strafhof er van gaat zeggen.
Er worden meer anti-Israel moties aangenomen bij de VN dan tegen de rest van de wereld bij elkaar.
Niemand die bij zijn volle verstand is kan de VN serieus nemen. Maar Israel is niet aangesloten bij het IS, dus dat deert Israel verder niet.
Wat is er mis met een eigen staat willen voor het Joodse volk? En nu die staat er is, wat is er mis met willen dat die staat niet van de kaart geveegd wordt?Tot die tijd zou ik zeggen hou het bij de feiten en niet bij de zionistische ideologie die je aanhangt.