Dit komt door een bredere overtuiging van me:Robert Frans schreef: 11 aug 2026, 19:30Kortom, wat ik ook zeg of doe, hoe seculier of wetenschappelijk ik ook redeneer, je zult mijn argumenten altijd en overal als religieus beschouwen. Nu blijkbaar louter op basis van het gegeven dat je het niet met me eens bent. Blijkbaar beschouw je een redenatie zelfs meteen als gelovig zodra het een iets andere kijk op het begin van een mens bevat. Blijkbaar zit er tussen een seculiere en een gelovige kijk op de mens slechts 24 weken verschil. Het heeft voor mij dan geen zin meer om het tegendeel te bewijzen, want je zult het tegenbewijs dan ook in mijn nadeel interpreteren. Net zoals complotdenkers elk tegenbewijs als onderdeel van het complot zullen beschouwen. Tenzij je me kunt aangeven hoe ik dat wél kan, zonder allerlei verborgen voorwaarden achteraf, want dan houd ik me alsnog warm aanbevolen.Tiberius Claudius schreef: 11 aug 2026, 17:19Voor het overige bewijs je met je uitvoerige verhaal mijn stelling:
Je probeert de werkelijkheid aan te passen aan je geloof, ook al wil je daar zelf niets van weten.
Ik denk dat mensen zich nooit echt volledig van hun achterrond kunnen losmaken ook al zijn ze er van overtuigd dat ze dat wel kunnen.
Het geldt niet alleen voor geloof het geldt ook voor sport.
Stel een voetbalclub spant een geding aan tegen een gemeente omdat die de subsidie wil stop zetten.
Dan maakt de echter wie men treft als rechter nog al wat uit.
Rechter A is een fanatiek voetbal fan.
Rechter B vindt de hele topsport (net al ik) een decadent gebeuren wat zo snel mogelijk dient te verdwijnen.
Beide rechters zullen bij hoog en bij laag volhouden dat hun persoonlijke mening op geen enkele manier meespeelt in het vonnis.
Ik geloof daar niets van en denk:
Bij rechter A is de club in het voordeel.
Bij rechter B is de gemeente dat.
Nogmaals ik denk dat dat voor een ieder geldt.