Er is iets vreemds met deze groep.Tufkah schreef: 29 jun 2025, 10:05Ik neem Katwijk niet als voorbeeld voor het gemiddelde in Nederland. Ik neem Katwijk als voorbeeld van christenzionisme. Hoe groot dat is in Nederland is moeilijk in te schatten.Tiberius Claudius schreef: 29 jun 2025, 09:39
Katwijk!!!
In de jaren 60 mochten vrouwen daar niet zwemmen in tweedelig badpak.
Lijkt me geen goed voorbeeld voor het gemiddelde in Nederland.
Veel mensen denken nog uit koloniaal en daarin is geen of nauwelijks plaats voor andere volkeren.
Deze groep wordt echter kleiner en kleiner, helaas spiegelt zich dit niet af op de gemiddelde politicus.
https://rightsforum.org/achtergronden/d ... kamer/sgp/
De SGP is zeker een griezelige, zionistische partij. Daarvoor hoef je maar even naar die Stoffer te luisteren. Maar hoe groot het christenzionisme is, is moeilijk in te schatten. Ik denk wel dat het in de VS groter is dan in Nederland.De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) laat zich in haar Israël-standpunt leiden door de Bijbel: de joden zijn het uitverkoren volk en Israël is hun staat. ‘Israël’ wil zeggen: Groot-Israël, want voor een onafhankelijke Palestijnse staat is in het Heilig Land geen ruimte, vindt de SGP. Terwijl de ChristenUnie wil doen voorkomen dat zij een evenwichtig standpunt heeft, is de SGP onversneden pro-Israël.
De SGP is aangesloten bij de Israel Allies Foundation, een internationaal netwerk van christelijk-zionistische partijen en parlementariërs.
P.S. Het christenzionisme heeft uiteraard nul komma niks met de leer van Jezus van doen.
Ik heb op zo'n school gezeten en dat was heel dubbel.
Ze wezen op Jacob die zeer bedrieglijk was aangelegd en dat hij stond voor de bedriegende Jood.
Ze wezen er op dat ze zichzelf min of meer zouden hebben vervloekt.
Hun standpunt was gewoon antisemitisch.
Merkwaardiger wijze verdedigden ze wel het Zionisme en wezen er op dat de verstoten Ismaël en zijn nakomelingen geen rechten had.
Het waren ook Oranje klanten:
De Hoofdmeester vertelde ook dat Willem van Oranje zijn bezittingen moest verkopen aan die Joodjes.
Allemaal heet dubbel, maar dat kon kennelijk nog in de jaren 50.
PS.
Ze verafschuwden ook mensen als Soekarno en Multatuli was een soort vloek.
Mijns inziens is er duidelijk een relatie met kolonialisme en Zionisme.