Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:19
Je probeert de schepper te dicteren.
Nee dat probeer ik niet. De bijbel dicteert de schepper. Allemaal mensenwerk.
Alpha schreef:
Wanneer je hier zelf bepaalt wat goed of fout is, beland je snel in de gevangenis.
De overheid bepaald het beleid daarin, geheel volgend de Nederlandse wetten.
Maar goed dat we in dit land menselijke wetgeving hebben. God houdt zich daar niet mee bezig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:09
Dat is de bron die ik erg uit de weg gaat.
Vanwege de Bijbelse waarschuwing:
1 Kor 15:33 Laat je niet misleiden. Slechte omgang bederft goede [Bijbelse] gewoonten.
1 Kor 4:6b zodat jullie via ons deze regel leren: ‘Ga niet buiten de dingen die [in de Bijbel] geschreven staan.
1 Timotheüs 4:1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, NWV.
Vandaar dat nu de meeste mensen on-Bijbelse leer, feesten, gebruiken en overleveringen volgen.
Misleiding komt eerder uit de bijbel naar mijn idee, een zeer inconsistent verhaal.
Een mening die niet op feiten is gebaseerd en dus weer niet onderbouwd.
Alpha schreef: 18 jun 2025, 11:19
Je probeert de schepper te dicteren.
Nee dat probeer ik niet. De bijbel dicteert de schepper. Allemaal mensenwerk.
Alpha schreef:
Wanneer je hier zelf bepaalt wat goed of fout is, beland je snel in de gevangenis.
De overheid bepaald het beleid daarin, geheel volgend de Nederlandse wetten.
Maar goed dat we in dit land menselijke wetgeving hebben. God houdt zich daar niet mee bezig.
De menselijk wetgeving is vaak op de Bijbelse normen en waarden gebaseerd.
Gezien de enorme problemen hier en in de wereld is het dus goed zo?
Ga maar snel je noodpakket klaarmaken en zet dat in de kelder.
Messenger schreef: 18 jun 2025, 11:58
Heb middelen in huis waarmee ik binnen het half uur Thuis bij God ben.
Poeh, waarom eigenlijk?
Ander topic maar waarom zou je dat moeten willen?
Bel 113 zeggen ze dan toch?
Ik heb genoeg medische beperkingen die nu nog ongeneeslijk zijn. Ook nog oorlog van dichtbij meemaken is iets waaraan ik niet ga meedoen. Er zijn nog vele leuke levens te leven, eventueel op andere planeten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Freerk schreef: Gisteren, 00:25
Poeh, waarom eigenlijk?
Ander topic maar waarom zou je dat moeten willen?
Bel 113 zeggen ze dan toch?
Ik heb genoeg medische beperkingen die nu nog ongeneeslijk zijn. Ook nog oorlog van dichtbij meemaken is iets waaraan ik niet ga meedoen. Er zijn nog vele leuke levens te leven, eventueel op andere planeten.
Verdrietig om te lezen. Elk leven is waardevol voor mij maar ik maak in mijn werk ook mee dat mensen op grond van hun lijden kiezen voor een weg naar Huis. Zie dat niet als zonde maar als een mogelijkheid om het lijden over te laten gaan in een andere staat van zijn.
Messenger schreef: Gisteren, 00:38
Verdrietig om te lezen. Elk leven is waardevol voor mij maar ik maak in mijn werk ook mee dat mensen op grond van hun lijden kiezen voor een weg naar Huis. Zie dat niet als zonde maar als een mogelijkheid om het lijden over te laten gaan in een andere staat van zijn.
Ik heb mijn leven zelf geschapen en vorm gegeven. Ik zie het zo dat mijn oude Trabant moet worden ingeruild voor een nieuwe snelle Audi.