Messenger schreef: 24 nov 2025, 16:10
Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:00
Lees eerst eens de Bijbel, dan weet je waarover je praat.
Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is. HSV
13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. NBG.
13 No one has ever gone into heaven except the one who came from heaven—the Son of Man. NIV.
Ik ben bekend met de tegenspraak in de bijbel omtrent vrije wil. In de bijbel is geen sprake van vrije wil, maar is het eerder opgelegde juk en voorwaardelijke liefde.
Nog maar een keer: lees eerst de bijbel, voordat je reageert.
Je gebruikt leer, die door mensen is bedacht.
Jozua 24:
15 Als jullie Jehovah niet willen dienen, kies nu dan zelf wie jullie gaan dienen: de goden die jullie voorvaders aan de andere kant van de Rivier hebben vereerd of de goden van de Amorieten, van wie jullie het land bewonen. Ik en mijn familie zullen in elk geval Jehovah dienen.’
16 Het volk antwoordde: ‘Het komt niet eens in ons op om Jehovah te verlaten en andere goden te dienen. NWV.
1 Kon 18:
21 Toen richtte Eli̱a zich tot het hele volk en zei: ‘Hoelang blijven jullie op twee gedachten hinken? Als Jehovah de ware God is, volg hem dan. Maar als het Baäl is, volg hem!’ Het volk zweeg.
22 Eli̱a zei toen tegen het volk: ‘Ik ben de enige profeet van Jehovah die er nog is, terwijl er 450 profeten van Baäl zijn.
23 Geef ons twee jonge stieren. Laten zij dan één jonge stier uitkiezen en die in stukken snijden en op het hout leggen, maar ze mogen het hout niet aansteken. Ik zal de andere jonge stier klaarmaken en die op het hout leggen, maar ik zal het hout niet aansteken.
24 Dan moeten jullie de naam van jullie god aanroepen, en ik zal de naam van Jehovah aanroepen. De God die antwoordt met vuur laat zien dat hij de ware God is.’ Het hele volk antwoordde: ‘Dat is goed.’
37 Geef mij antwoord, o Jehovah! Geef mij antwoord zodat dit volk weet dat u, Jehovah, de ware God bent en dat u ze tot inkeer brengt.’
38 Toen kwam er vuur van Jehovah naar beneden. Het verteerde het brandoffer, de stukken hout, de stenen en het stof, en het verslond het water in de geul.
39 Toen het hele volk dat zag, lieten ze zich meteen voorover op de grond vallen en zeiden: ‘Jehovah is de ware God! Jehovah is de ware God!’ NWV.