Ik zeg nergens dat zionisme wat te doen heeft met metafysica, wel dat volgers een eigen verbinding kunnen zien tussen hun metafysica en de wereldse politiek.Tufkah schreef: 02 jul 2025, 14:23De kwestie "Israel" heeft niks met metafysica van doen, wel met religieuze verdwazing. Het zionisme is gebaseerd op het bekende mantra van identiteit. Het zionisme verovert levensruimte ten koste van hen die niet de Joodse/joodse identiteit hebben. Joods/joods omdat nationalisme en religieuze verdwazing hier hand in hand lopen.peda schreef: 02 jul 2025, 13:56 Hallo Jon,
Ik houd mij op het forum bewust buiten de (Israel)-politiek.
G G is een forum dat zich in mijn optiek primair bezig houdt met totaal verschillende metafysische standpunten/overtuigingen.
Dat een metafysisch ingenomen standpunt individueel de politieke insteek beïnvloedt, is mij duidelijk, maar mijn insteek is
niet om in een discussie deel te nemen aan de enorme politiek gekleurde waaier. Inbreng leveren rond de schier eindeloze politieke thema's laat ik gaarne over aan anderen.
De geschiedenis staat bol van dit zien en in een aantal landen is zulk zien per heden nog normatief.
Zelf doe ik op het G G forum niet mee met het leveren van politieke "" oprispingen "" die opborrelen uit de persoonlijke al of niet op de metafysica gebaseerde "" bias "", ofwel de persoonlijke kijk op "' hoe het in de politiek zou moeten "".