Helaas voor jou is het tegendeel waar.Messenger schreef: Vandaag, 12:05Als je alles zou onderzoeken en het goede zou behouden, zou je al lang weg zijn bij de sekte van Jehova's Getuigen. Dat je nog steeds in die dogmatiek zit zegt alles.Alpha schreef: Vandaag, 12:02 In tegenstelling tot jou neem ik nooit iets zomaar aan.
Vandaar dat ik "alle dingen" onderzoek en het goede behoud.
Jg kennen helemaal geen dogma's
Ik heb eerst ruim een jaar Bijbelstudie gevolgd bij de NHK.
Opvallend was dat ik één van de weinigen was, die ieder keer aanwezig was.
Helaas werd ik daar niets wijzer van en stopte ik daarmee.
Toen Jg bij mij aanbelden, was ik erg sceptisch.
Rare mensen die met de bijbel gingen "leuren".
Dat doe je toch niet?
Uiteindelijk ben ik met hen in gesprek gegaan.
Ik zou hen wel even gaan vertellen wat zij verkeerd deden, als ik wat meer van de Bijbel wist.
Onder duidelijke voorwaarden ben ik toen een Bijbelstudie aangegaan.
In een paar weken had ik al meer kennis opgedaan, dan in ruim een jaar bij de kerk.
Desondanks heb ik bewust de boot afgehouden en heb in totaal ca. 2 jaar een wekelijkse Bijbelstudie gevolgd.
Daarna heb ik zelf gevraagd, wat ik moest doen om gedoopt te worden.
Daar heb ik nooit spijt van gehad.
Ik kan nu in principe iedere vraag over de Bijbel aan de hand van de Bijbel beantwoorden.
Alle vragen worden in de Bijbel beantwoord.
Er staan in de NWV geen on-Bijbelse toevoegingen en is Gods naam gewoon vermeld.
Dat is noodzakelijk, immers :
Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’
16 Toch hebben ze niet allemaal gehoor gegeven aan het goede nieuws. Want Jesaja zegt: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord?’ NWV.