Jon schreef: 11 aug 2025, 13:47
Alpha schreef: 11 aug 2025, 11:15
Wat de wedergeboorte betreft, Jezus spreekt daar tot degenen die als koningen en priesters onder zijn regering over de aarde gaan regeren. Hun aantal is beperkt tot 144.000 personen.
Openbaring 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.
Openbaring 4:6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.
Openbaring 14:3 Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht. NWV
Deze duivelse leugen van het WTG is gekend. Jezus verwijst met de wedergeboorte uit water en geest naar een
innerlijke vernieuwing, die in
iedere ware gelovige, volgeling van Jezus, Hier en Nu tot stand komt. De 144000 verzegelden zijn
nieuwe gelovigen
uit de Joden die het Evangelie aan de gehele wereld gaan brengen tijdens de laatste 7 jaren van deze bedeling, ook wel de grote verdrukking genoemd. De Gemeente IS allang verzegeld. Die 144.000 moeten nog verzegeld
worden. Want ook de Joden leven nog in de onvervulde toekomst.
De ronduit
duivelse leugen van het WTG
berooft 
de gelovigen van het Heil, de zaligmaking, door het naar de onvervulde toekomst te verplaatsen. Dit doet de demonische geest die in de WTG-leer schuilgaat om de leiding van het WTG in stand te houden. Zij maakt slaven.
In tegenstelling tot jou volgen Jg geen duivelse leugens.
Kennelijk ben je door en door geïndoctrineerd door buiten Bijbelse onwaarheden.
Dat blijk o.a. uit het feit dat je niet begrijpt wat het verschil is tussen de kleine kudde en de grote schare.
Hierbij teksten die verklaren wie er naar de hemel gaan en waarom.
Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde, want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven.
Openbaring 1:6 hij heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader — aan hem komt de eer toe en de macht, voor eeuwig. Amen.
Openbaring 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’
Openbaring 14:1 Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven.
Lukas 22:
28 Jullie zijn degenen die tijdens mijn beproevingen steeds bij me zijn gebleven.
29 En ik sluit een verbond met jullie voor een koninkrijk, net zoals mijn Vader een verbond met mij heeft gesloten,
30 zodat jullie in mijn Koninkrijk aan mijn tafel kunnen eten en drinken, en op tronen kunnen zitten om de 12 stammen van Israël te oordelen.
De grote schare of menigte blijft op aarde en betuigen hun dankbaarheid aan Jehovah en Jezus.
Zij hebben Gods ingrijpen op aarde overleefd en hun zonden zijn door Jezus bloed vergeven.
Slechte mensen zullen Gods ingrijpen niet overleven, zij hebben gelasterd tegen Jehovah.
Openbaring 7:9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’
Openbaring 7:14 Onmiddellijk zei ik tegen hem: ‘Mijn heer, u weet het.’ Daarop zei hij: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verdrukking komen. Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam.
Jesaja 66:1 Dit zegt Jehovah: ‘De hemel is mijn troon en de aarde mijn voetenbank. Wat voor huis kunnen jullie dan voor me bouwen en waar is mijn rustplaats?’
Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.
Openbaring 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’
Psalm 37:29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.
Psalm 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.
2 Timotheüs 3:
1 Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.
2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.
3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.
4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God.
5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten. Keer je af van hen. NWV.
Vandaar dat ALLE Jg , overeenkomstig Jezus opdracht, het goede nieuws wereldwijd verkondigen, aan alle landen, stammen, volken en talen , in meer dan 250 landen en in meer dan 1000 talen.
Wat de joden betreft, die hebben het verbond met Jehovah verbroken en vandaar dat het nieuwe verbond van kracht is geworden.
Jeremia 31:
31 ‘Er komt een dag’, verklaart Jehovah, ‘dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.
32 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, “mijn verbond dat ze verbroken hebben, hoewel ik hun echte meester was”, verklaart Jehovah.’
33 ‘Dit is het verbond dat ik na die dagen met het huis van Israël zal sluiten’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en in hun hart schrijven. Ik zal hun God worden en zij zullen mijn volk worden.’
34 ‘En niemand zal zijn naaste en zijn broeder nog onderwijzen door te zeggen: “Ken Jehovah!” Want ze zullen mij allemaal kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal hun overtredingen vergeven en aan hun zonden zal ik niet meer denken.’ NWV.
Het huis van Israël zal uitsluitend uit Jezus aardse volgelingen bestaan.