Nee jij bent opnieuw arrogant naar mensen die er anders over denken dan jij.Tufkah schreef: Gisteren, 12:11Uiteraard zijn daar geen bewijzen van. Wie zich louter op de zintuigelijk waarneembare wereld richt kent de dingen die des Geestes God zijn niet. Het is arrogantie om God te negeren.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 09:56
Jij hebt daar geen bewijs van.
Wel stel je je heel arrogant op naar mensen die in je bewering niet meegaan.
De verstikkende seculiere moraal en het het doorgeschoten gelijkheidsdenken.
-
- Man/Vrouw: M
Re: De verstikkende seculiere moraal en het het doorgeschoten gelijkheidsdenken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Re: De verstikkende seculiere moraal en het het doorgeschoten gelijkheidsdenken.
Je ziet het niet van jezelf: Maar dat doe je je nu juist wel.Tufkah schreef: Gisteren, 12:12Dat lijkt me een woordspel. Alleen buiksprekers voor God geven Zijn mening weer. Ik kijk wel uit om dat te doen.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 10:00
Jezelf het recht geven 'zijn mening weer te geven' is dat misschien ook wel.
Namens God zie je mensen die er anders over denken als foute mensen.
-
De dingen des Geestes Gods zijn geen overtuiging.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 08:21Nee jij bent opnieuw arrogant naar mensen die er anders over denken dan jij.Tufkah schreef: Gisteren, 12:11
Uiteraard zijn daar geen bewijzen van. Wie zich louter op de zintuigelijk waarneembare wereld richt kent de dingen die des Geestes God zijn niet. Het is arrogantie om God te negeren.
Probeer nooit een varken te leren zingen; het verspilt je tijd en je irriteert het varken.
-
Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 08:22Je ziet het niet van jezelf: Maar dat doe je je nu juist wel.Tufkah schreef: Gisteren, 12:12
Dat lijkt me een woordspel. Alleen buiksprekers voor God geven Zijn mening weer. Ik kijk wel uit om dat te doen.
De Bijbel spreekt de waarheid: er zijn natuurlijke mensen die de dingen die des Geestes Gods dwaasheid zijn. Natuurlijke mensen zijn geen foute mensen, het zijn mensen die God afwijzen omdat ze denken dat alleen zintuigelijke waarneming 'waar' is. Dat kan anders zijn als ze Jezus op de smalle weg gaan volgen. Iedere natuurlijke mens heeft die keuze. Jij kiest voor zintuigelijke waarneming en de overtuiging dat er niks anders is dan dat. Spreek niet anderen aan op je eigen keuze.
Ik spreek niet namens God, ik beaam dat de Bijbel waarheid spreekt.
Probeer nooit een varken te leren zingen; het verspilt je tijd en je irriteert het varken.
-
Hallo Tiberius,
Dit verduidelijkt het misschien. http://www.verhoevenmarc.be/PDF/beproef-geesten.pdf
Dit verduidelijkt het misschien. http://www.verhoevenmarc.be/PDF/beproef-geesten.pdf
Allereerst dienen we ons er van te vergewissen dat we geen valse profeten volgen. Er is maar één Heilige Geest.Christenen behoren in staat te zijn om alle leerstellingen in geloofsbelijdenissen, toespraken, boe- ken, artikels en gesprekken te beproeven om vast te stellen of ze een ware weergave zijn van bijbel- se waarheden: “Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan” (1 Johannes 4:1).
Zonder geestelijk onderscheidingsvermogen de Bijbel verstaan is onmogelijk. Dan leest de mens met het discursieve denkvermogen en dat is niet heilzaam. Het is het geestelijk onderscheidingsvermogen wat de geestelijke mens doet verschillen van de natuurlijke mens. Maar de geestelijke mens an sich onderscheidt zich van niemand, geestelijk onderscheidingsvermogen is immers vanuit de Heilige Geest geschonken aan de gelovige.Een mens heeft geestelijk onderscheidingsvermogen nodig om de Bijbel recht te verstaan. Wanneer de Heilige Geest een persoon overtuigt van zijn zonde, van de gerechtigheid van Christus en van de zondaar zijn behoefte aan wedergeboorte, verlicht Hij het verstand van de persoon zodat hij de fundamentele beginselen van het evangelie kan verstaan (Johannes 16:8).
Hier wordt beschreven dat geestelijk onderscheidingsvermogen een gradueel proces is. De natuurlijke , ongekruiste mens staat nog onder invloed van zijn oude zondige natuur. Je mag jezelf dan ook niet zomaar een geestelijke mens noemen, dat zou een zonde zijn.Gelovigen die pas wedergeboren zijn, verstaan echter niet onmiddellijk alle aspec- ten van de diepere dingen in “de leer van Christus” (2 Johannes 9), omdat zij nog kleine kinderen in Christus zijn die met “melk” - de fundamentele beginselen van het Woord - moeten gevoed worden (1 Korinthiërs 3:1-2; Hebreeën 5:12-14). Ge- durende die fase zijn zij potentieel nog als “jonge kinderen ... heen en weer ge- slingerd door de golven en meegesleurd door elke wind van leer” (Efeziërs 4:14).
Het grootste probleem met geestelijk onvolwassen mensen is dat zij een innerlijk conflict beleven tussen het ongekruisigde vlees (hun oude, zondige natuur, geleid door de macht der gewoonte) en de inwonende Heilige Geest die hen deed wedergeboren worden (Galaten 5:17).
Dit kan uiteindelijk de mens ten deel vallen: hij krijgt de natuur van Christus toebedeeld. Deze mens zal de Waarheid ten volle kennen en ten deel vallen.Er moet een progressieve overgave gebeuren om de “oude mens” te kruisigen en u met de nieuwe natuur van Christus te bekleden (Efeziërs 4:22-24). Dit diepere werk van de Heilige Geest zal de gelovige heiligen en verlichte ogen van het verstand geven om het geestelijke erfdeel van de heili- gen in Christus Jezus beter te kunnen begrijpen (Efeziërs 1:18).
Voorts dienen we bescheiden te blijven en steeds de volmaaktheid na te streven , wetende dat we die volmaaktheid nooit zullen bereiken.Hoewel wij niet het punt van volmaaktheid kunnen bereiken in ons leven, moeten wij nochtans in die richting toe bewegen. De Heer Jezus heeft Zijn discipelen gezegd: “Weest u dan volmaakt, zoals uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is” (Mattheüs 5:48). God heeft ook gezegd: “Wees heilig, want Ik ben heilig” (1 Petrus 1:16).
-
Tufkah schreef: Vandaag, 12:19
............Ik spreek niet namens God, ik beaam dat de Bijbel waarheid spreekt.
Dat beamen van jou zegt helemaal niets Tufkah, beetje naïef van je.
Alpha doet dat hier ook terwijl jullie een totaal verschillend geloof hebben.
En beamen dat de bijbel de waarheid spreekt doet toch elke gelovige kerkganger?
Blijft overeind dat jij je als zogenaamd geestelijk mens ver blijft verheffen boven natuurlijke mensen alhier.
Dat natuurlijke mensen de dingen die des Geestes Gods zijn volgens Paulus niet begrijpen staat hier los van.
-
Jij beweert dat de Bijbel de waarheid spreekt.Tufkah schreef: Vandaag, 12:19Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 08:22
Je ziet het niet van jezelf: Maar dat doe je je nu juist wel.
De Bijbel spreekt de waarheid: er zijn natuurlijke mensen die de dingen die des Geestes Gods dwaasheid zijn. Natuurlijke mensen zijn geen foute mensen, het zijn mensen die God afwijzen omdat ze denken dat alleen zintuigelijke waarneming 'waar' is. Dat kan anders zijn als ze Jezus op de smalle weg gaan volgen. Iedere natuurlijke mens heeft die keuze. Jij kiest voor zintuigelijke waarneming en de overtuiging dat er niks anders is dan dat. Spreek niet anderen aan op je eigen keuze.
Dat is trouwens onjuist want er staan volop verzinsels in.
-
Dit is geen reactie op wat ik geschreven heb.....Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 14:00Jij beweert dat de Bijbel de waarheid spreekt.Tufkah schreef: Vandaag, 12:19
Dat is trouwens onjuist want er staan volop verzinsels in.