De Bijbel is als een spiegel, iedereen leest er in wat hij zelf is.
Zonde
-
Inktvlam
- Man/Vrouw: M
-
Tufkah
Re: Zonde
DBI en Umit waren 2 Thessalonisenzen 2:11-12 aan het bespreken , daar kan de lezer rottigheid uit halen. Maar de lezer kan er ook het goede uit halen. DBI heeft zijn stelling reeds geponeerd. Ik zwijg.
Hoe groot is de kans dat toeval niet bestaat?
-
Tiberius Claudius
De meeste lezen er dat in wat hun uitkomt en teksten die dat niet doen worden genegeerd.
Geldt trouwens ook voor de Koran en andere religieuze geschriften.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
umit
Niet mee eens. de Koran heeft teveel bewijzen dat het van God komt, omdat elk ander vorm van herkomst uitgesloten wordt.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 09:08De meeste lezen er dat in wat hun uitkomt en teksten die dat niet doen worden genegeerd.
andere religieuze schriften hebben dat niet.
-
Tufkah
Het is ook logisch, naarmate de mens op het smalle pad vordert is er een ander 'verstaan' van de Bijbel.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 09:08De meeste lezen er dat in wat hun uitkomt en teksten die dat niet doen worden genegeerd.
-
Tiberius Claudius
Die bewijzen zijn er doodleuk niet, ze bestaan slechts in de fantasie van de gelovigen.umit schreef: Vandaag, 09:11Niet mee eens. de Koran heeft teveel bewijzen dat het van God komt, omdat elk ander vorm van herkomst uitgesloten wordt.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 09:08
De meeste lezen er dat in wat hun uitkomt en teksten die dat niet doen worden genegeerd.
andere religieuze schriften hebben dat niet.
-
Tiberius Claudius
Er is helemaal geen pad, eerder een heel groot plein, waar men kris kras door elkaar loopt..Tufkah schreef: Vandaag, 09:44Het is ook logisch, naarmate de mens op het smalle pad vordert is er een ander 'verstaan' van de Bijbel.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 09:08
-
Tufkah
Voor wie het pad niet gaat is het pad er niet. Het pad verschijnt alleen door hem te gaan.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:11Er is helemaal geen pad, eerder een heel groot plein, waar men kris kras door elkaar loopt..Tufkah schreef: Vandaag, 09:44
Het is ook logisch, naarmate de mens op het smalle pad vordert is er een ander 'verstaan' van de Bijbel.
-
Tiberius Claudius
Dat kan niet kloppen.Tufkah schreef: Vandaag, 10:12Voor wie het pad niet gaat is het pad er niet. Het pad verschijnt alleen door hem te gaan.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:11
Er is helemaal geen pad, eerder een heel groot plein, waar men kris kras door elkaar loopt..
Het moet er eerst zijn om het kunnen betreden, anders spat men in het wilde weg.
Natuurlijk kun je op het plein een lijntje uitzetten en dat da De Weg is.
-
Tufkah
Het pad verschijnt door hem te gaan, maar dat is niet zomaar wat in het wilde weg wat doen. Het Evangelie geeft een handvat : niet-oordelen, vergeven, naastenliefde enz enz. Daadwerkelijke naastenliefde veranderd de menselijke geest, het brandpunt van het menselijk bewustzijn veranderd. Maar doe ik naastenliefde met een reden (In een goed blaadje bij God komen) dan gebeurd er niks. Naastenliefde is onderdeel van het dubbelgebod en niet zonder reden.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:20Dat kan niet kloppen.Tufkah schreef: Vandaag, 10:12
Voor wie het pad niet gaat is het pad er niet. Het pad verschijnt alleen door hem te gaan.
Het moet er eerst zijn om het kunnen betreden, anders spat men in het wilde weg.
En uiteraard ook geen zonde doen.
-
Messenger
Een hoop koude drukte over Jezus en het smalle pad voor iemand die zegt dat als de mens dood is er helemaal niks meer is. Wat drijft jou, behalve verveling, hier zo actief telkens zo op te hameren? Wat heb je aan Jezus en dat smalle pad als er niks is na de dood?Tufkah schreef: Vandaag, 12:29Het pad verschijnt door hem te gaan, maar dat is niet zomaar wat in het wilde weg wat doen. Het Evangelie geeft een handvat : niet-oordelen, vergeven, naastenliefde enz enz. Daadwerkelijke naastenliefde veranderd de menselijke geest, het brandpunt van het menselijk bewustzijn veranderd. Maar doe ik naastenliefde met een reden (In een goed blaadje bij God komen) dan gebeurd er niks. Naastenliefde is onderdeel van het dubbelgebod en niet zonder reden.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:20
Dat kan niet kloppen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
peda
Zelf ben ik er helemaal niet van overtuigd dat na mijn biologische dood er er voor mij een bewust vervolg gloort.
Ik moet het met grote waarschijnlijkheid voor mij doen met mijn aardse korte leven.
Toch ben ik niet onverschillig over "' hoe "" ik dit aardse leven ga doorbrengen. Het vraagstuk van de persoonlijke "' zingeving "" derhalve.
Hetzelfde geldt m.i. voor die velen onder ons die naar eigen overtuiging hun leven op aarde doorbrengen zonder na-de-dood-perspectief.
Wat is dan mijn tijdelijke persoonlijke zingeving, waar loop ik al of niet warm voor. Zelf zie ik dan in de praktijk weer de bekende kleurrijke invulling.
Voor mij is daarbij wel van belang dat er op schoenen wordt gelopen, die passen bij de persoonlijke zingevings-ambities.
Ik moet het met grote waarschijnlijkheid voor mij doen met mijn aardse korte leven.
Toch ben ik niet onverschillig over "' hoe "" ik dit aardse leven ga doorbrengen. Het vraagstuk van de persoonlijke "' zingeving "" derhalve.
Hetzelfde geldt m.i. voor die velen onder ons die naar eigen overtuiging hun leven op aarde doorbrengen zonder na-de-dood-perspectief.
Wat is dan mijn tijdelijke persoonlijke zingeving, waar loop ik al of niet warm voor. Zelf zie ik dan in de praktijk weer de bekende kleurrijke invulling.
Voor mij is daarbij wel van belang dat er op schoenen wordt gelopen, die passen bij de persoonlijke zingevings-ambities.
-
Tufkah
Niks. Alleen het ego meent ergens iets aan te hebben. Liefde is alles wat er is.Messenger schreef: Vandaag, 15:19Een hoop koude drukte over Jezus en het smalle pad voor iemand die zegt dat als de mens dood is er helemaal niks meer is. Wat drijft jou, behalve verveling, hier zo actief telkens zo op te hameren? Wat heb je aan Jezus en dat smalle pad als er niks is na de dood?Tufkah schreef: Vandaag, 12:29
Het pad verschijnt door hem te gaan, maar dat is niet zomaar wat in het wilde weg wat doen. Het Evangelie geeft een handvat : niet-oordelen, vergeven, naastenliefde enz enz. Daadwerkelijke naastenliefde veranderd de menselijke geest, het brandpunt van het menselijk bewustzijn veranderd. Maar doe ik naastenliefde met een reden (In een goed blaadje bij God komen) dan gebeurd er niks. Naastenliefde is onderdeel van het dubbelgebod en niet zonder reden.
-
Tufkah
Wat iedere natuurlijke mens met zekerheid kan weten is dat hij na de biologische dood ophoudt te bestaan. Simpele logica: met je zintuigen heb jij kennis van deze wereld. Dat stopt bij je overlijden.peda schreef: Vandaag, 15:30 Zelf ben ik er helemaal niet van overtuigd dat na mijn biologische dood er er voor mij een bewust vervolg gloort.
Louter en alleen wegens de "eigen wil" is er een doener in de mens die meent dat 'hij' degene is die doet. In de geestelijke werkelijkheid blijkt de doener niet te bestaan. In wezen een lering die Jezus reeds vertelde: "Luister goed! Ik zeg jullie dat de Zoon niets uit Zichzelf kan doen. Hij doet alleen wat Hij de Vader ziet doen."
Wie Jezus volgt begrijpt dat er niet zoiets als een "doener" is in de mens. Dat is ook de verlossing welke Jezus schenkt: een einde aan het idee dat er een doener is, een einde aan het idee dat er een vrije wil is. Jezus verlost de mens van zichzelf, het mooiste geschenk wat je kunt krijgen van God.
-
J-W