Serieus, is DAT je commentaar op wat ik schreef over kamelen?!Alpha schreef: 24 nov 2025, 13:17Helaas voor jou ga ik juist in op datgene wat je zegt.Dat_beloof_ik schreef: 18 nov 2025, 05:47
Dat Genesis pas eeuwen later op papier is gezet blijkt o.a, uit anachronismen. Een bekend is die van kamelen. Het is een gegeven dat de dromedaris pas later, rond de 12e eeuw v.Chr., in de regio Kanaän werd geïntroduceerd en dat de vermelding van kamelen in het verhaal van Abraham dus een anachronisme is. M.a.w : tijdens het schrijven van Genesis waren er kamelen. De schrijver heeft gedacht dat daar er altijd al waren. Maar dat was niet zo. Een dus komen er kamelen voor in de verhalen van de aartsvaders, terwijl er toen nog geen gedosticeerde kamelen waren in die streken. Ook niet onbelangrijk is dat in de tijd van Adam en Eva mensen nog niet konden schrijven, dat moest nog worden uitgevonden....
De kameel (Camelus dromedarius) is een dromedaris, die door nomaden werd gebruikt om een woestijn over te steken.
De oorsprong van de dromedaris is Oezbekistan, waar die grootschalig gefokt werden.
Daarna werden die naar Mesopotamië overgebracht.
Zonde
-
Dat_beloof_ik
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
-
Dat_beloof_ik
Aangezien jij altijd kijkt wie de bron is, moet je ongetwijfeld weten wie die geleerde is, dus noemen even een naam?Alpha schreef: 24 nov 2025, 13:51Klopt en ik kijk dus wie de bron daarvan is.Dat_beloof_ik schreef: 18 nov 2025, 05:54
Je kunt alleen maar weten of iets desinformatie is, door het daadwerkelijk zelf te bestuderen.
Zo was er "een geleerde" die de 10 plagen had "onderzocht".
Hij had duidelijk niet in de Bijbel gekeken.
De plagen waren natuurlijke gebeurtenissen volgens hem.
Ook de doortocht door de Rode zee kon volgens hem niet.
Dat de Israëlieten bij terugkeer in het beloofde land dwars door de Jordaan gelopen, waren op een gelijksoortige manier, wist hij kennelijk niet.
Dat kun je niet, want je hebt het niet zelf bestudeerd. Je hebt het alleen gekopieerd.
Je kunt dus geen desinformatie en informatie van elkaar onderscheiden.
-
Dat_beloof_ik
Jij en ik weten allebei dat de aarde wel degelijk bevolkt is met misdadigers en mensen die de aarde verdreven. Dus die voorwaarden zijn een wassen neus en stellen niets voor.Alpha schreef: 24 nov 2025, 14:02Domme aanname.Dat_beloof_ik schreef: 18 nov 2025, 05:57
Je citeert inderdaad slechts de Bijbel, daar is nu juist het probleem, je weigert verder te kijken.
Ik heb het niet over wie er in de hemel komen, maar over vrije wil.
Volgens jou hebben mensen een vrije wil, maar als ze geen berouw tonen worden ze vernietigd.
Toon mij aan waarom dat vrije wil is.
Vandaar dat ik altijd wèl verder kijk, en kijk wie de bron van de informatie is.
Aangezien ik eerst een Bijbel cursus bij de NHK heb gevolgd, weet ik dat de leer van de christenheid is dat "iedereen" naar de hemel gaat, ook al zegt Jezus wat anders.
Een tante van mij, oud gereformeerd, las dagelijks de Bijbel.
Toen zij door ouderdom op sterven lag, was zij door die leer doodsbang.
Wanneer je een huis huurt moet je de voorwaarden volgen.
Wanneer je dat niet wil, krijg je dat huis niet.
Dat is je keuze, je vrije wil.
De "huisbaas" van ons aardse tehuis heeft ook voorwaarden.
De Bijbelse normen en waarden.
Hij laat daarom geen misdadigers toe, geen mensen die de aarde verderven ect.
Dat is hun persoonlijke keuze.
En je hebt niet voldaan aan de vraag die ik je stelde.
-
Dat_beloof_ik
Is dat symboliek joh, ik dacht dat die kameel echt door het oog van de naald ging.Alpha schreef: 24 nov 2025, 14:14Je toont weer dat je geen notie van de Bijbelse symboliek hebt.Dat_beloof_ik schreef: 18 nov 2025, 06:14
Ik lees wat je schrijft maar je gaat helemaal niet in op wat ik zeg.
De hemel is geen uitgespannen doek. Begrijp je dat, ja of nee?
Zo ja, dan begrijp je dus ook daar een tekst daarover in Job onzin is. Zo nee, dan veel succes....
Ga nu eens in op mijn commentaar over jouw opmerking van Nederlands dat daar gesproken had kunnen worden:
.
Als je dat begrepen zou hebben, dan weet je dat de Bijbel geen onzin is.
Zo is een Kameel die door het oog van een naald gaat (Mattheüs 19:24) symboliek is, beslist niet letterlijk.
Ik lees wat je schrijft maar je gaat helemaal niet in op wat ik zeg.
De hemel is geen uitgespannen doek. Begrijp je dat, ja of nee?
Zo ja, dan begrijp je dus ook daar een tekst daarover in Job onzin is. Zo nee, dan veel succes....
Ga nu eens in op mijn commentaar over jouw opmerking van Nederlands dat daar gesproken had kunnen worden:
Nee, want jij bent geen Jood of proseliet. En het spreken in verschillende talen beperkte zich tot hen. Lees nog maar eens goed wat er staat. Jij plaatst dus een een tekst, maar hebt geen idee wat er nu precies in staat, anders maakte je niet deze uitgesproken domme opmerking
-
Dat_beloof_ik
-
Tiberius Claudius
Moeilijk woordje opgezocht?Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:27Daar moet je patent op aanvragen.Tiberius Claudius schreef: 18 nov 2025, 09:13
Dat komt doordat ze naar het licht toe groeien, de middelste uit de tros zijn soms zo goed als recht.
Bananen worden krom door een proces dat negatieve geotropie heet.
Mijn kennis was trouwens al meer dan een kleine eeuw bekend.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Tiberius Claudius
Ze groeien niet naar het licht.Tufkah schreef: 24 nov 2025, 17:16Negatieve geotropie is de groei van een plantendeel in de richting tegen de zwaartekracht in, dus omhoog. Dat is precies wat bananen doen als ze naar het licht toe groeien. Maar ook andere plantendelen groeien tegen de zwaartekracht in naar het licht toe. Ze worden soms zelfs slap en slungelig in de concurrentiestrijd om het licht.Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:27 Daar moet je patent op aanvragen.
Bananen worden krom door een proces dat negatieve geotropie heet.
Het aantal celdelingen is groter in het donkere gedeelte, dat is de hele truc.
-
Tiberius Claudius
Een almachtige God die van alles van mensen zou willen, komt mij trouwens wat armzalig over.Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:35Een echte God zal je nooit opdrachten geven, want een echte God is almachtig en volmaakt en daarmee zonder behoefte.Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:37 Lukas 4:
9 Vervolgens nam hij hem mee naar Jeruzalem en plaatste hem op het hoogste punt van de tempel. Hij zei tegen hem: ‘Als je een zoon van God bent, spring dan naar beneden,
10 want er staat geschreven: “Hij zal voor jou zijn engelen bevel geven je te beschermen”
11 en: “Ze zullen je op hun handen dragen, zodat je je voet niet aan een steen zult stoten. (Ps 91:11,12)
12 Jezus antwoordde: ‘Er is gezegd: “Je mag Jehovah, je God, niet op de proef stellen.”’ NWV. (De 6:16)
Waar koos Jezus hier voor?
Satan kent de Bijbel goed, maar probeert mensen te misleiden.
God wil niets van de mensen, dat ze er zijn is voldoende.
-
Tiberius Claudius
Je geeft geen inhoudelijk antwoord. inhoudelijke antwoorden passen jou meestal niet.Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:30Mensen uit de christenheid trappen daar inderdaad met open ogen in.Tiberius Claudius schreef: 18 nov 2025, 09:15
Typische bangmakerij.
Daar trappen we gewoon niet meer in.
Ook nu weer een ontwijkend antwoord.
Ze konden zelfs een plaatsje in de hemel kopen.
Luther kwam daar tegenop.
Ik geef gewoon antwoord.
Dat pas je dus niet.![]()
-
Messenger
Precies, dat is geen almacht.Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:55Een almachtige God die van alles van mensen zou willen, komt mij trouwens wat armzalig over.Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:35
Een echte God zal je nooit opdrachten geven, want een echte God is almachtig en volmaakt en daarmee zonder behoefte.
God wil niets van de mensen, dat ze er zijn is voldoende.
Een God die niet hier op Aarde is maar op afstand toekijkt is niet alomtegenwoordig.
Als een God gruwt van de eigen schepping is die niet volmaakt, niet alwetend.
Een God die je kunt beledigen is kwetsbaar in plaats van onkwetsbaar.
Een God die van liefde zegt te komen maar jaloers wordt als je een andere God aanbidt, komt duidelijk niet van liefde maar van (verlatings-)angst. Jaloezie is angst, heeft niets met liefde te maken.
Een God die de mens een vrije wil geeft en een reeks geboden daar aan toegevoegd, geeft geen vrije wil maar eerder een opdracht/bevel.
Het is makkelijk om het Geheim van de Bijbelgod te ontdekken, maar sommigen komen er nooit van los.
Als God almachtig, alomtegenwoordig, volmaakt en onkwetsbaar is, waarom zou die God dan nog iets nodig hebben van de mens?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Tufkah
De vrije wil impliceert reeds dat je niet Gods wil kan doen. En dat klopt ook, wie niet Gods wil doet, die doet de zonde. Daarom zijn er twee bestaansmogelijkheden: fijn je eigen wil volgen en in zonde leven. Of Gods wil doen en er achter zien te komen wat Gods wil is. Handige tip: door alleen de Bijbel te lezen kom je er niet achter wat Gods wil is.
-
Messenger
In het boek "Wat God Wil" van Neale Donald Walsch gaat het over Gods wil.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:37De vrije wil impliceert reeds dat je niet Gods wil kan doen. En dat klopt ook, wie niet Gods wil doet, die doet de zonde. Daarom zijn er twee bestaansmogelijkheden: fijn je eigen wil volgen en in zonde leven. Of Gods wil doen en er achter zien te komen wat Gods wil is. Handige tip: door alleen de Bijbel te lezen kom je er niet achter wat Gods wil is.
Met een God van pure onvoorwaardelijke liefde is geen zonde mogelijk, ook vanwege de onvoorwaardelijke vrije wil.
Er is geen oordeel omdat er geen voorwaarden zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Tufkah
Dit is geen reactie op wat ik schreef, maar de zoveelste promotie van de God van Neale Donald Walsch.Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:44In het boek "Wat God Wil" van Neale Donald Walsch gaat het over Gods wil.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:37
De vrije wil impliceert reeds dat je niet Gods wil kan doen. En dat klopt ook, wie niet Gods wil doet, die doet de zonde. Daarom zijn er twee bestaansmogelijkheden: fijn je eigen wil volgen en in zonde leven. Of Gods wil doen en er achter zien te komen wat Gods wil is. Handige tip: door alleen de Bijbel te lezen kom je er niet achter wat Gods wil is.
Met een God van pure onvoorwaardelijke liefde is geen zonde mogelijk, ook vanwege de onvoorwaardelijke vrije wil.
-
Messenger
Je zei zelf dat je er niet alleen met de bijbel komt. Dus verwijs ik naar een boek dat ik gelezen heb.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:52Dit is geen reactie op wat ik schreef, maar de zoveelste promotie van de God van Neale Donald Walsch.Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:44
In het boek "Wat God Wil" van Neale Donald Walsch gaat het over Gods wil.
En je hebt het over het leven in zonde of naar de wil van God.
Dus reageerde ik wel degelijk op wat je schreef.
-
peda
Het punt is dat iedereen eigen antwoorden heeft over het zonde-gebeuren, alleen passen de geleverde antwoorden totaal niet bij de antwoord-verwachting van anders-overtuigden. Zo moet je in de Antarctis geen vakantie willen vieren in bikini-kleedijMessenger schreef: 25 nov 2025, 12:56Je zei zelf dat je er niet alleen met de bijbel komt. Dus verwijs ik naar een boek dat ik gelezen heb.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:52
Dit is geen reactie op wat ik schreef, maar de zoveelste promotie van de God van Neale Donald Walsch.
-
Tufkah
Ik had wellicht als tip moeten geven dat alleen door boeken te lezen je er niet achter komt wat Gods wil is. Nu bood ik een gaatje door alleen specifiek de Bijbel te noemen.Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:56Je zei zelf dat je er niet alleen met de bijbel komt. Dus verwijs ik naar een boek dat ik gelezen heb.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:52
Dit is geen reactie op wat ik schreef, maar de zoveelste promotie van de God van Neale Donald Walsch.
-
Messenger
Met de opwarming van de Aarde is dat binnenkort mogelijk.peda schreef: 25 nov 2025, 13:48Het punt is dat iedereen eigen antwoorden heeft over het zonde-gebeuren, alleen passen de geleverde antwoorden totaal niet bij de antwoord-verwachting van anders-overtuigden. Zo moet je in de Antarctis geen vakantie willen vieren in bikini-kleedijMessenger schreef: 25 nov 2025, 12:56
Je zei zelf dat je er niet alleen met de bijbel komt. Dus verwijs ik naar een boek dat ik gelezen heb.
Dus reageerde ik wel degelijk op wat je schreef..
-
Messenger
Pas maar op met je gaatje.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 14:09Ik had wellicht als tip moeten geven dat alleen door boeken te lezen je er niet achter komt wat Gods wil is. Nu bood ik een gaatje door alleen specifiek de Bijbel te noemen.Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:56
Je zei zelf dat je er niet alleen met de bijbel komt. Dus verwijs ik naar een boek dat ik gelezen heb.
-
Tiberius Claudius
Het kan zelfs met minder dan een bikini: Een Sauna is heel goed denkbaar.peda schreef: 25 nov 2025, 13:48Het punt is dat iedereen eigen antwoorden heeft over het zonde-gebeuren, alleen passen de geleverde antwoorden totaal niet bij de antwoord-verwachting van anders-overtuigden. Zo moet je in de Antarctis geen vakantie willen vieren in bikini-kleedijMessenger schreef: 25 nov 2025, 12:56
Dus reageerde ik wel degelijk op wat je schreef..
Daarnaast is het op sommige plaatsen in de zomer niet eens zo gek koud meer.
-
Tiberius Claudius
Je hebt inderdaad vaak genoeg aangegeven, dat er ook veel fantasie nodig is.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 14:09Ik had wellicht als tip moeten geven dat alleen door boeken te lezen je er niet achter komt wat Gods wil is. Nu bood ik een gaatje door alleen specifiek de Bijbel te noemen.Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:56
-
Tufkah
Gods wil openbaart zich als de eigen wil verdwijnt.Tiberius Claudius schreef: 26 nov 2025, 08:54Je hebt inderdaad vaak genoeg aangegeven, dat er ook veel fantasie nodig is.Tufkah schreef: 25 nov 2025, 14:09
Ik had wellicht als tip moeten geven dat alleen door boeken te lezen je er niet achter komt wat Gods wil is. Nu bood ik een gaatje door alleen specifiek de Bijbel te noemen.
-
Tiberius Claudius
Dan is men niet meer dan een robotje.Tufkah schreef: 26 nov 2025, 10:01Gods wil openbaart zich als de eigen wil verdwijnt.Tiberius Claudius schreef: 26 nov 2025, 08:54
Je hebt inderdaad vaak genoeg aangegeven, dat er ook veel fantasie nodig is.
-
Tufkah
Het omgekeerde is waar, de zondige mens is een robot, verslaafd als hij is aan de zonde. Gods wil schenkt de mens juist vrijheid. Ik heb immers dan de vrijheid om Gods wil (Liefde) te doen of om me over te geven aan de zonde. Maar wie Gods oneindige liefde kent, die taalt niet meer naar de zonde.