Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Tiberius Claudius
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:02
Tiberius Claudius schreef: 15 dec 2025, 11:55
Dit heeft op geen enkele wijze iets dat naar mijn verhaal verwijst.

Ik heb het niet van derden, ik was er bij toen de laatste voorspelling werd gedaan.
Begrijpend lezen is toch wat lastig, nietwaar?

Er is NOOIT gezegd, dat de aarde zou ophouden te bestaan.
De Bijbel weerspreekt dat duidelijk.
Het gaat erom wat jouw sekte heeft beweerd en daar duiken jullie voor weg.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:19
Tufkah schreef: 15 dec 2025, 12:07

Voordat de aarde zelf vergaat zijn we 5 miljard jaar verder als de aarde verschroeit als de zon een rode reus wordt. Maar voor die tijd schijnt het al lang al onleefbaar te worden hier.
Dat is een veronderstelling, die de Bijbel duidelijk tegenspreekt.

Als je auto een lekke band heeft, koop je toch gewoon een nieuwe?
Met de aarde gaat het niet zo gemakkelijk. Als de mens nog even zo doorgaat met vervuilen hebben we over 1 eeuw al geen leefbare aarde meer. En andere 'aardes' zijn er niet.
Er is geen denker apart van de gedachten, de denker zelf is ook maar een gedachte......
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:28
Dat_beloof_ik schreef: 09 dec 2025, 06:06

Dat was het beeld dat de Israëliërs destijds hadden van de hemel. Een uitgespannen doek of koepel, waarmee God de wateren er boven de scheidde van de wateren er onder.

Hij spant de hemel uit als een tentkleed...
Psalm 104:2

Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont.
Jesaja 40:22

Maar de hemel is geen uitgespannen doek. Begrijp je dat, ja of nee?
Psalm 104:2 U hult u in licht als in een gewaad. U spant de hemel uit als een tentkleed.
Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen. NWV.

Ik begrijp heel goed, dat je de Bijbelse poëzie niet begrijpt en dat letterlijk wilt zien.

Op een heldere nacht vormen de duizenden sterren inderdaad een kantachtig weefsel, dat over de zwarte fluwelen achtergrond van het heelal uitgespannen is.

Briefschrijvers beschreven wat ze zagen en omschreven dat in poëtische bewoordingen.
Dat velen en ook Bijbelse schrijvers 'Het Uitspansel' zagen als een soort bol staat buiten kijf.
Zelfs tot in de zeventiende eeuw waren er mensen die dat dachten.

Jesaja wist er niets van, de aarde is namelijk niet rond.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 15 dec 2025, 11:44 Je weet kennelijk niet wat er is gezegd.
Je bent kennelijk wèl op de hoogte van desinformatie door derden.

Dit leert de Bijbel:

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.
Psalm 115:16 De hemel is van Jehovah, maar de aarde heeft hij aan de mensen gegeven.
Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

Johannes 3:
16 Want Gods liefde voor de wereld was zo groot dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, zodat iedereen die in hem gelooft niet vernietigd zal worden, maar eeuwig leven zal hebben.
17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd zodat hij de wereld zou oordelen, maar zodat de wereld door hem gered zou worden. NWV.

Jezus wordt koning over de aarde en woord daar in ondersteund door de kleine kudde ( 144.000), die met hem dienen als koningen en priesters.

Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan,

Jesaja 2:
3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  
4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV

Ik heb het niet van derden, ik was er bij toen de laatste voorspelling werd gedaan.
Geef dan de originele tekst van die "voorspelling" weer.

Uit je reactie zie ik dat je de gegeven profetie niet begrijpt.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:00 Hij heeft beslist niet het einde van deze aarde voorspeld, dat is in tegenspraak met wat de Bijbel leert.

Voordat de aarde zelf vergaat zijn we 5 miljard jaar verder als de aarde verschroeit als de zon een rode reus wordt. Maar voor die tijd schijnt het al lang al onleefbaar te worden hier.
Je uit veronderstellingen en gaat niet in op mijn reactie.
Als je een lekke band hebt, koop je gewoon een nieuwe auto?
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 15 dec 2025, 12:30
Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:02 Begrijpend lezen is toch wat lastig, nietwaar?

Er is NOOIT gezegd, dat de aarde zou ophouden te bestaan.
De Bijbel weerspreekt dat duidelijk.
Je bent in de war met de sekte van de Christenheid.
De Bijbel schrijft dat de aarde eeuwig zal bestaan.
Omdat voornemen mogelijk te maken grijpt hij in, om te voorkomen dat de mens zichzelf uitroeit.

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

Openbaring 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald. NWV.

Als je de bijbel nauwkeurig had bestudeerd, had je mijn antwoord begrepen.
Hoe lang is eeuwig of is dat een chinees?
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 15 dec 2025, 12:30
Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:19 Dat is een veronderstelling, die de Bijbel duidelijk tegenspreekt.

Als je auto een lekke band heeft, koop je toch gewoon een nieuwe?
Met de aarde gaat het niet zo gemakkelijk. Als de mens nog even zo doorgaat met vervuilen hebben we over 1 eeuw al geen leefbare aarde meer. En andere 'aardes' zijn er niet.
Dat klopt!

Vandaar gaat God ingrijpen.
De slechte mensen die de aarde verwoesten, zullen er dan niet meer zijn.

De aarde zal onder Jezus leiding gerepareerd worden en daarvoor heeft hij duizend jaar de tijd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 15 dec 2025, 12:35
Alpha schreef: 15 dec 2025, 12:28 Psalm 104:2 U hult u in licht als in een gewaad. U spant de hemel uit als een tentkleed.
Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen. NWV.

Ik begrijp heel goed, dat je de Bijbelse poëzie niet begrijpt en dat letterlijk wilt zien.

Op een heldere nacht vormen de duizenden sterren inderdaad een kantachtig weefsel, dat over de zwarte fluwelen achtergrond van het heelal uitgespannen is.

Briefschrijvers beschreven wat ze zagen en omschreven dat in poëtische bewoordingen.
Dat velen en ook Bijbelse schrijvers 'Het Uitspansel' zagen als een soort bol staat buiten kijf.

Jesaja 40:
22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas ( כַדֹּק֙ - ḵad·dōq) , hij spreidt die uit als een tent om in te wonen. NWV

Het Hebreeuwse woord ח֣וּג (ḥūḡ), dat hier met „rond” is vertaald, kan ook met „bol” weergegeven worden

22 It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in; ESV

22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen; Hij breidt de hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont. NBG

22 Hij is het Die zetelt boven de omtrek van de aarde, waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn. Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen HSV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 dec 2025, 20:30
Alpha schreef: 08 dec 2025, 16:40 Jouw vooringenomen mening, jouw keuze dus.
Er geschiedt niets tegen de wil van een almachtige God. Alles dat er geschiedt is daarom Gods wil.
Je laat de vrije wil niet meespreken.
JIJ hebt een vrije keuze!.

Mattheüs 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

Hij dwingt jou niet om een keuze te maken.
Dat is uitsluitend jouw eigen vrije wil.

Niet het BL is bepalend, maar de Bijbel.
Als je de Bijbelse normen en waarden overtreedt, kàn je uitgesloten worden, volgens de Bijbelse procedure.
Dat gebeurd omdat daardoor de gemeente niet verontreinigd wordt door on-Bijbelse leer.
Ook in de eerste eeuw werden mensen uitgesloten.
Als je daadwerkelijk berouw toont van je overtreding, is hertel gewoon mogelijk.

Jehovah maakt veelvuldig gebruik van onvolmaakte mensen die zich aan zijn leiding onderwerpen.
Hij weet immers dat de mens stof is.

1 Korinthiërs 15:
47 De eerste mens is uit de aarde en is van stof gemaakt. De tweede mens is uit de hemel.
48 Zij die van stof zijn gemaakt, zijn als hij die van stof is gemaakt. En zij die hemels zijn, zijn als hij die uit de hemel is. NWV.

Jouw ideeën zijn dus niet van God afkomstig.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 22 dec 2025, 12:47

Geef dan de originele tekst van die "voorspelling" weer.

Dat is je vaste ontwijkende antwoord.

De ander snapt het natuurlijk niet. :lol:
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 22 dec 2025, 12:50

Je uit veronderstellingen en gaat niet in op mijn reactie.
Als je een lekke band hebt, koop je gewoon een nieuwe auto?
Dat is zeker niet onmogelijk, het kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 22 dec 2025, 13:01
Tiberius Claudius schreef: 15 dec 2025, 12:30
Je bent in de war met de sekte van de Christenheid.
Omdat voornemen mogelijk te maken grijpt hij in, om te voorkomen dat de mens zichzelf uitroeit.

Openbaring 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald. NWV.

Hoe lang is eeuwig, dat is lastig want het is een oneindigheid en daar zijn er verschillende van.

Een oneidigheid kan trouwens gemakkelijk worden ingebed in een eindigheid.

PS.
Een bol in de ruimte funderen?
Jesaja dacht vast nog dat de wereld plat was en op pilaren stond. :D
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 22 dec 2025, 13:19
Tiberius Claudius schreef: 15 dec 2025, 12:35

Jesaja 40:
22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas ( כַדֹּק֙ - ḵad·dōq) , hij spreidt die uit als een tent om in te wonen. NWV

Het Hebreeuwse woord ח֣וּג (ḥūḡ), dat hier met „rond” is vertaald, kan ook met „bol” weergegeven worden
Dat is wat men er later van heeft gemaakt, om iets wat er duidelijk verkeerd staat toch recht te praten.

Kom je toch nog klem te zitten met die tent om de wereld.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 15:40
Hoe lang is eeuwig, dat is lastig want het is een oneindigheid en daar zijn er verschillende van.

Jij maakt er een taalspelletje van. Eeuwig is eindig noch oneindig. En verschillende versies zijn er al helemaal niet. "Eeuwig" betekent 'zonder einde', 'altijd voortdurend' en 'tijdloos'. Binnen mentaal gelovigen meent men nog wel eens dat eeuwigheid zich binnen de Tijd afspeelt, dat is niet het geval. Daar ben je vast mee in de war.
Er is geen denker apart van de gedachten, de denker zelf is ook maar een gedachte......
Tiberius Claudius

Tufkah schreef: 22 dec 2025, 17:16

Jij maakt er een taalspelletje van. Eeuwig is eindig noch oneindig. En verschillende versies zijn er al helemaal niet. "Eeuwig" betekent 'zonder einde', 'altijd voortdurend' en 'tijdloos'. Binnen mentaal gelovigen meent men nog wel eens dat eeuwigheid zich binnen de Tijd afspeelt, dat is niet het geval. Daar ben je vast mee in de war.
Ik maak geen taalspelletje.
Wat ik neerzette is vrij algemeen bekend.

Eeuwig heeft de betekenis van 'zonder einde' dus is het een oneindigheid.
Tenzij je bedoelde dat de eeuwigheid toch ergens een keer ophoudt.
Dan heft het slechts de betekenis van: het duurt heel lang voordat het voorbij is.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 17:28
Tufkah schreef: 22 dec 2025, 17:16

Dan heft het slechts de betekenis van: het duurt heel lang voordat het voorbij is.
Er is slechts één Eeuwigheid. En daar zijn geen meerdere versies van zoals jij beweert.
Tiberius Claudius

Tufkah schreef: 22 dec 2025, 17:46
Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 17:28

Er is slechts één Eeuwigheid. En daar zijn geen meerdere versies van zoals jij beweert.
Je leest nog eens slecht.

Ik heb slechts beweerd dat eeuwigheid een oneindigheid is.
Niet dat iedere oneindigheid equivalent is met de door jou gepostuleerde eeuwigheid.
Mullog

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 18:51
Tufkah schreef: 22 dec 2025, 17:46

Niet dat iedere oneindigheid equivalent is met de door jou gepostuleerde eeuwigheid.
Daar komt nog wat anders bij
Tufkah schreef:"Eeuwig" betekent 'zonder einde', 'altijd voortdurend' en 'tijdloos'.
Het is niet tijdloos. Eeuwig heeft sowieso in zich al de tijdseenheid van een eeuw. Dat moet ook wel want zonder tijdseenheid is "altijd voortdurend" een zinloos begrip want er duurt niets voort zonder tijd.

Het is nog ingewikkeld een goede definitie te formuleren van wat ik gemakshalve maar een tijdloze oneindigheid zal noemen.
Tiberius Claudius

Mullog schreef: 23 dec 2025, 09:20 Het is nog ingewikkeld een goede definitie te formuleren van wat ik gemakshalve maar een tijdloze oneindigheid zal noemen.
Iets wat tijdloos is, is volkomen star.
Immers tijd is niets anders dan de afstand tussen twee toestanden.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Mullog schreef: 23 dec 2025, 09:20
Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 18:51

Daar komt nog wat anders bij
Tufkah schreef:"Eeuwig" betekent 'zonder einde', 'altijd voortdurend' en 'tijdloos'.
Het is niet tijdloos. Eeuwig heeft sowieso in zich al de tijdseenheid van een eeuw. Dat moet ook wel want zonder tijdseenheid is "altijd voortdurend" een zinloos begrip want er duurt niets voort zonder tijd.

Het is nog ingewikkeld een goede definitie te formuleren van wat ik gemakshalve maar een tijdloze oneindigheid zal noemen.
Tijdloze oneindigheid vind ik al een redelijk goede definitie. Het woord 'eeuwig' is misleidend omdat het het begrip voor 100 jaar bevat.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 15:34
Alpha schreef: 22 dec 2025, 12:47 Geef dan de originele tekst van die "voorspelling" weer.

Je lacht om je eigen domheid.
Als je nauwkeurige kennis had gehad, dan had je kunnen weten dat die "voorspelling" niet kan kloppen.
Zo als gebruikelijk roep je maar wat, en geef je de gevraagde oorspronkelijke tekst niet. :naughty:
Tiberius Claudius

Alpha schreef: Gisteren, 10:15
Tiberius Claudius schreef: 22 dec 2025, 15:34

Je lacht om je eigen domheid.
Als je nauwkeurige kennis had gehad, dan had je kunnen weten dat die "voorspelling" niet kan kloppen.
Zo als gebruikelijk roep je maar wat, en geef je de gevraagde oorspronkelijke tekst niet. :naughty:
Je bent kennelijk vergeten, dat jullie die voorspelling hebben gedaan.
Alpha

Bericht door Alpha »

Alpha schreef: 22 dec 2025, 13:01 Je bent in de war met de sekte van de Christenheid.

Openbaring 21:

PS.
Een bol in de ruimte funderen?
Jesaja dacht vast nog dat de wereld plat was en op pilaren stond. :D
Geef mij de tekst van Jesaja , waar in hij zegt dat de aarde plat zou zijn.

Jesaja 40:
28 Weet je het dan niet? Heb je het niet gehoord? Jehovah, de Schepper van de uithoeken van de aarde, is God voor altijd en eeuwig. Hij wordt nooit moe, raakt nooit uitgeput. Zijn wijsheid is niet te doorgronden. NWV

28 Weet u het niet? Hebt u het niet gehoord? De eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, wordt niet moe en niet afgemat. Er is geen doorgronding van Zijn inzicht. HSV

28 Weet gij het niet, hebt gij het niet gehoord? Een eeuwig God is de Here, Schepper van de einden der aarde. Hij wordt noch moede noch mat, zijn verstand is niet te doorgronden. NBG

Het hier gebruikte woord is ʽō·lamʹ (עוֹלָ֤ם ׀).

Wat ook duidelijk is dat je de Bijbelse poëzie niet begrijpt.

Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen.

Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets. NWV

Je praat kennelijk iemand na, die duidelijk erg weinig van de Bijbel begrijpt.
Dat is gebruikelijk bij de christenheid.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 10:18
Alpha schreef: Gisteren, 10:15 Je lacht om je eigen domheid.
Je bent kennelijk vergeten, dat jullie die voorspelling hebben gedaan.
Je geeft de tekst niet, dus praat je weer "in de ruimte".
Je praat duidelijk anderen na!

Adam en Eva werden door Satan misleid, terwijl ze hadden kunnen weten dat het fout was.
Vervolgens was Job aan de beurt, uiteindelijk toont hij aan dat Satan een leugenaar is.
Vervolgens probeerde hij Jezus te misleiden.
Uit de confrontatie in de woestijn bleek dat Satan de bijbel goed kende en die misbruikte.
Jezus weerlegde dat met de Bijbel, hij citeerde letterlijk.

Vervolgend werd er voorspeld dat mensen van het geloof zouden afvallen.
Ook werd letterlijk getoond uit welke hoek die afval kwam.
Uit eindelijk viel de hele christenheid af door vermenging met afgoderij.
In plaats dat men zich op de Bijbelse tekst concentreerde, ging men elkaar in naam van god bevechten.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 23 dec 2025, 09:51
Mullog schreef: 23 dec 2025, 09:20 Het is nog ingewikkeld een goede definitie te formuleren van wat ik gemakshalve maar een tijdloze oneindigheid zal noemen.
Iets wat tijdloos is, is volkomen star.
Immers tijd is niets anders dan de afstand tussen twee toestanden.
Je zou de Bijbel eens moeten lezen en proberen die te begrijpen.

2 Petrus 3:8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag. NWV.

Tijd is een menselijk begrip en dus betrekkelijk.