Bs"d
Ook mijn favoriet, ik heb 'm hier staan, tezamen met "Aarde in beroering", "Eeuwen in Chaos", allemaal van Velikovsky.
Geweldige literatuur. Het enige wat er wetenschappelijk aan is is dat ze aantonen dat de menselijke fantasie grenzeloos is en dat mensen geneigd zijn de grootst mogelijke onzin te geloven. Maar zoals gezegd, geweldig om te lezen.
Ik geloof niet dat Velikovsky een fantast was. Zo gauw als de naam Velikovsky valt dan gaan heden ten dage wetenschappers nog steeds schuimbekken, dus er moet wel wat in zitten.
Ook zijn logica en bewijzen zijn zo verschrikkelijk sterk en overtuigend, dat ik er van overtuigd ben dat hij gelijk had.
Daarbij, alle voorspellingen die hij deed, die allemaal uitkwamen, dat kan geen toeval zijn. De man was een genie zoals die maar eens in een paar honderd jaar opduiken. HIj was een vriend van Einstein, en na zijn voorspelling dat Jupiter radiosignalen moest uitzenden, zei Einstein: "Dat is onmogelijk". En toen ze vanwege die opmerking van Velikovsky een half jaar later een radiotelescoop op Jupiter richtten, toen bleek dat Jupiter radiosignalen uitzendt. Einstein moest zijn woorden opeten.
Hier is een artikeltje over Velikovsky:
https://sites.google.com/view/uittocht/home
Maar inderdaad; mensen zijn geneigd om de grootst mogelijke onzin te geloven. Volwassen mensen geloven tegenwoordig dat een kikker in een prins veranderd is.