De 2e wet thermodynamica is in mijn optiek een natuurlijke richting-gever.Mullog schreef: Vandaag, 11:08Dat is geen antwoord oppeda schreef: Vandaag, 10:40
De visie van Peda moge inmiddels bekend zijn en houdt in dat Peda een Externe Oorzaak, te begrijpen als een creationistisch-God-ingrijpen in het evolutie proces afwijst. Een natuurlijke binnen-kosmos-richting-gever, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de 2e wet thermodynamica ( natuurlijk doel : bepalen procesrichting waarbij warmte altijd stroomt van warm naar koud ), ofwel mijn mogelijke niet wetenschappelijke T-factor ( Trigger ofwel proces-richting-gever ) wordt door mij evenwel niet niet uit het oog gelaten. Althans zulks niet zolang een bevredigend hoofdstuk inzake statistische onderbouwing E T niet ter inzage ligt.
- Een axioma (ook wel grondstelling of grondwaarheid genoemd) is een uitgangspunt dat als vanzelfsprekend waar wordt aangenomen en niet wordt bewezen.
En de daarop volgende vraag of je accepteert dat de DNA-mutaties willekeurig zijn of dat er iemand met een UV-pistool gericht op het DNA zit te schieten om gerichte mutaties te veroorzaken, om maar een voorbeeld te noemen.
- Axioma: DNA-mutaties ontstaan door kopieerfouten tijdens de celdeling, schadelijke straling (zoals UV van de zon), chemische stoffen (zoals in tabaksrook) en spontane chemische processen in het lichaam.
De statistische onderbouwing is te vinden in mijn eerdere post.
Overigens zit er wel een tegenspraak in dat je een creationistisch god afwijst maar de mogelijkheid van een richtinggevende entiteit open laat. Ik zie het verschil tussen beiden niet.
Een richting-gever hoeft bij mij geen Persoonsachtig-iets te zijn.
Waar het op neerkomt is dat jouw conclusie vaststaat bij datgene dat jij statistische onderbouwing noemt en ik een ander hoofdstuk nodig acht, welk hoofdstuk vermoedelijk (nog) niet geschreven is. Wij beiden hebben een andere inschatting rond wat hard benodigd wordt om tot een finale conclusie te komen. Een pistolen scherp-schutter is niet diegene die ik mij als T-factor voorstel, eerder een nog niet ontdekte natuurwet ( richting-gever ) in het bio domein.
Wanneer het hoofdstuk ( statistische onderbouwing E T ) waar ik nog op wacht, wordt uitgebracht, verdampt wellicht mijn T factor en is het hele evolutie-circuit op voor mij hard onderbouwde wijze verklaard.