peda schreef: Vandaag, 12:34
Dat_beloof_ik schreef: Vandaag, 11:48
Dat onderstreepte heb ik al gedaan in de vorige post. Waar jij anonieme gerichtheid denkt te zien, is er sprake van 'survival of the fittest'. Helaas, daar ga je niet op in, je blijft slechts herhalen dat je anonieme gerichtheid ziet.
Jij vroeg
Ik heb met voorbeelden van giraffen en killivissen laten zien hoe dat werkt.
Het is wel erg jammer dat je dan alleen maar herhaalt dat je wel gerichtheid ziet, zonder te reageren op mijn duidelijke voorbeeld.
Daarnaast: als jij 'een vermoeden van anonieme gerichtheid' hebt, vergezeld van vragen als "hoe weet het evolutiesysteem dat een gen niet bruikbaar is" dan is het niet aan wetenschap om aan te tonen dat je standpunt onjuist is, maar aan jou om je enigzins te verdiepen in de evolutie.
Want door deze vragen laat je zien dat je niet weet hoe evolutie werkt.
De wetenschap kan daar ook niets aan doen, dat is aan jezelf.
Wij praten volledig langs elkaar.
Natuurlijk zie ik de "' survival of the fittest "" als een hard feit, waarbij de beter toegeruste levensvorm onder lokale omstandigheden beter overleeft als de minder fittest in dezelfde omgeving. Survival of the fittest wordt door mij niet bestreden, maar is van toepassing nadat in een voorafgaande fase de "' in een beschermde omgeving "" opgenomen genen hun stabiliteit in de levensvorm tot stand hebben gebracht.
Survival of te fittest is van toepassing op een veel later moment in de cyclus, dan de fase waarover mijn inbreng gaat.
Giraffen en killivissen zijn het gevolg van het eerder ontstaan van voor mutaties gevrijwaarde "goede "" genen.
Jouw duidelijke voorbeelden treden op aan het einde van de cyclus en niet aan het begin.
Ga nu niet voortdurend
op persoonlijke inschatting herhalen dat ik niets snap van evolutie, terwijl jijzelf met voorbeelden komt die niets te maken hebben met mijn ontbrekende hoofdstuk. Ik zit in het beginproces waarbij ""goede"' genen ontstaan en heb het niet over het eindstadium waar de "' survival of the fittest "' beslist over de levensvatbaarheid van het resultaat.
Jouw 'ontbrekende hoofdstuk' bestaat niet.
Er is geen 'voorafgaande fase in een cyclus' waarbij in een beschermde omgeving bepaalde genen hun stabiliteit in de levensvorm tot stand hebben gebracht.
Op een bepaald moment zijn er de op dat moment aanwezige genen, en die komen van pas of niet.
Daarom zijn mijn voorbeelden juist wel relevant, omdat ze dit laten zien.
Geen bescherming, geen doelgerichtheid.
Je bevestigt hiermee alleen maar dat je inderdaad de beginselen van evolutie niet begrijpt, danwel daar de van jouw bekende eigen draai aan geeft, waardoor het niet te begrijpen is.
peda schreef: Vandaag, 14:07
God-gerichtheid komt bij mij pas in het vizier, wanneer alle andere, dus natuurlijke "' gerichtheden "", wetenschappelijk zijn uitgeschakeld.
God of the gaps, ziedaar jouw god.
En als er geen gat is, dan probeer je er eentje te maken, zoals in dit geval met je 'voorafgaande stabiele fase' die in werkelijkheid niet bestaat.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)