Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Inktvlam
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Inktvlam »

Robert Frans schreef: 03 apr 2026, 18:15 Overigens is evolutie op kleinere schaal wel degelijk zichtbaar. Virussen passen zich immers voortdurend aan op onze medicijnen of vaccins. Zodanig dat er soms een kat-en-muisspelletje ontstaat tussen farmaceutische bedrijven en de betreffende virussen. Met name tijdens de coronapandemie was dat zo'n beetje het nieuws van de dag.
Jazeker. Organismen hebben een indrukwekkend aanpassingsvermogen.
Ik had al eens geschreven over grotvissen die blind worden en zelfs hun ogen kunnen verliezen omdat ze steeds in het donker leven. Dit wordt bewerkstelligd door epigenetische mechanismen aangestuurd door de omgeving. Niet door toevallige mutaties.
Hier een artikel over een plant. Plant evolved to protect itself.
"It turns out that mutation is very non-random and it's non-random in a way that benefits the plant. It's a totally new way of thinking about mutation."

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 121512.htm
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Inktvlam schreef: Gisteren, 12:54
Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 04:44
De dag kan wel met de avond beginnen.
Genesis is een Joods boek. Bij hen begint de dag wel bij het vallen van de avond.
Nee. De telling van de uren was bij de Joden anders. Het eerste uur is het uur van de zonsopgang. Dan begint de dag.
https://bijbelseplaatsen.nl/plaatsen/551
Voor info over Jodendom kun je beter bij het Jodendom kijken, in plaats van site van mensen die denken dat ze meer verstand hebben van jodendom dan de Joden zelf.
Hier bijvoorbeeld zie je een site waarop voor Joden het begin van de Sjabbat is aangegeven.
Zo zie je dat dit komend weekend, op de 8e dag van de Pesach, even na 19.00 uur is.
Waarom? Dan is het zonsondergang.
De site is van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK): de overkoepelende organisatie van Joodse Gemeenten in Nederland.

Dus je zit er volledig naast met deze opmerking:
Inktvlam schreef: 03 apr 2026, 16:30 Een dag begint natuurlijk niet met de avond
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 04 apr 2026, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 31 mar 2026, 13:52
Inktvlam schreef: 31 mar 2026, 12:29 Jij begrijpt er niets van. Ik heb het over iemands innerlijke geestelijke vorming. Jij schrijft over iemands materiële welzijn en helemaal niet over het innerlijk. Ongetwijfeld zullen die tirannen in luxe en overdaad geleefd hebben. Maar een zorgeloos leven zullen ze zeker niet gehad hebben, want ze moesten steeds op hun hoede zijn voor hun vijanden. Van Stalin is bekend dat hij zijn voeding liet voorproeven, zo bang was hij voor vergiftiging. Hetzelfde geldt voor Poetin, die heeft ook mensen in dienst die voorproeven. Weinig benijdenswaardig om zo te leven. Deze slechteriken legden een niets ontziende wreedheid aan de dag. Een mensenleven telde niet. Ze bekommerden zich slechts om hun eigen welzijn, het gewone volk kon de pestpokken krijgen. Het is duidelijk dat je dan geen hemel, maar een hel in jezelf opbouwt.
Nee, nee. Ik heb het over het innerlijk van die mensen. Die mensen zijn, bij wijze van spreken, volmaakt gelukkig geweest in de positie en omgeving waar ze zich in bevonden en die ze zelf gecreëerd hadden. Ik heb de indruk dat jij je dat niet kan voorstellen, wat je siert, maar het is wat er wel degelijk aan de hand is.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je nog iets positiefs kunt zeggen inzake het innerlijk van Mao. Ook al bleef hij bij de door de hem aangerichte gruwelijkheden onverschillig, dan is dat des te erger.

Er is een boek verschenen van Frank Dikötter: Morgenrood boven China. Hoe de communisten een kwart van de mensheid voor zich wonnen.
Trouw schreef er dit weekend over met de kop:
Onthoofden, uithongeren, levend begraven: de sadistische ideeënbus van Mao was rijk gevuld.

Macht komt uit de loop van een geweer, zo luidt een tot cliché uitgegroeide uitspraak van de Chinese leider Mao Zedong (1893-1976). Maar het geweer was slechts een van de vele geweldsinstrumenten die Mao hanteerde om aan de macht te komen en te blijven. Onthoofden, uithongeren, levend verbranden, de schedel inslaan, levend begraven, met messteken doodmartelen: de sadistische ideeënbus waaruit Mao’s communisten putten ter bevordering van de ‘goede zaak’ was rijk gevuld.
Onthoofden, uithongeren, levend begraven
Dat_beloof_ik

Inktvlam schreef: Gisteren, 14:51
Nee, nee. Ik heb het over het innerlijk van die mensen. Die mensen zijn, bij wijze van spreken, volmaakt gelukkig geweest in de positie en omgeving waar ze zich in bevonden en die ze zelf gecreëerd hadden. Ik heb de indruk dat jij je dat niet kan voorstellen, wat je siert, maar het is wat er wel degelijk aan de hand is.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je nog iets positiefs kunt zeggen inzake het innerlijk van Mao. Ook al bleef hij bij de door de hem aangerichte gruwelijkheden onverschillig, dan is dat des te erger.

Er is een boek verschenen van Frank Dikötter: Morgenrood boven China. Hoe de communisten een kwart van de mensheid voor zich wonnen.
Trouw schreef er dit weekend over met de kop:
Onthoofden, uithongeren, levend begraven: de sadistische ideeënbus van Mao was rijk gevuld.

Macht komt uit de loop van een geweer, zo luidt een tot cliché uitgegroeide uitspraak van de Chinese leider Mao Zedong (1893-1976). Maar het geweer was slechts een van de vele geweldsinstrumenten die Mao hanteerde om aan de macht te komen en te blijven. Onthoofden, uithongeren, levend verbranden, de schedel inslaan, levend begraven, met messteken doodmartelen: de sadistische ideeënbus waaruit Mao’s communisten putten ter bevordering van de ‘goede zaak’ was rijk gevuld.
Onthoofden, uithongeren, levend begraven
Daar heeft Mullog het niet over.
Lees nou eens goed wat hij schrijft, zonder je blind te staren op 1 aspect.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 14:48
Inktvlam schreef: Gisteren, 12:54
Nee. De telling van de uren was bij de Joden anders. Het eerste uur is het uur van de zonsopgang. Dan begint de dag.
https://bijbelseplaatsen.nl/plaatsen/551
Voor info over Jodendom kun je beter bij het Jodendom kijken, in plaats van site van mensen die denken dat ze meer verstand hebben van jodendom dan de Joden zelf.
Hier bijvoorbeeld zie je een site waarop voor Joden het begin van de Sjabbat is aangegeven.
Zo zie je dat dit komend weekend, op de 8e dag van de Pesach, even na 19.00 uur is.
De site is van het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK): de overkoepelende organisatie van Joodse Gemeenten in Nederland.
Ik heb het niet over de sjabbat. Mart geeft zelf toe dat het vreemd is.
Mart: “In Genesis vangt een dag vreemd genoeg aan met de avond en eindigt met de ochtend. Dat is een anomalie.”
viewtopic.php?p=346854#p346854
Dat_beloof_ik

Inktvlam schreef: Gisteren, 15:04
Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 14:48

Ik heb het niet over de sjabbat. Mart geeft zelf toe dat het vreemd is.
Mart: “In Genesis vangt een dag vreemd genoeg aan met de avond en eindigt met de ochtend. Dat is een anomalie.”
viewtopic.php?p=346854#p346854
Nee, jij hebt het niet over de sjabbat. Maar de sjabbat is ook een dag. Ik gebruik het als voorbeeld om je te laten zien dat dagen volgens de Joodse kalender beginnen bij zonsopgang.
Wel grappig dat je nu iemand aanhaalt die, in tegenstelling tot jou, wél inziet dat volgens Genesis de dagen bij de avond beginnen.
Wat trouwens precies de reden is dat Joden dat ook doen.

Dus je zit er volledig naast met deze opmerking:
Inktvlam schreef: 03 apr 2026, 16:30 Een dag begint natuurlijk niet met de avond
Vraag: snap je nu dat dagen wel degelijk kunnen beginnen met de avond?
Mullog

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: Gisteren, 14:51
...
Het gaat er niet om of ik iets positiefs zie of schrijf over Mao. Ik zie zelf weinig tot niks positiefs in hem. Het gaat erom dat er vanuit het perspectief van Mao, vanuit zijn persoon, vanuit zijn innerlijk, het allemaal oké was wat hij deed, andere aandeed, wat hem zelf overkwam. Dat jij, en ik, zijn leven een hel zouden hebben gevonden staat daar los van. Hij vond het allemaal prima. Dat is mijn punt.