Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:32
Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:29
Hoe weet je dat Satan niet met je communiceert?
Hij wil niet dat je de Bijbel bestudeerd.
Dat weet ik omdat Satan een menselijk verzinsel is om een zondebok te hebben voor alles wat je God niet wilt toeschrijven.
Het is ook bedoeld om mensen en kinderen angst aan te jagen, om de kudde gelovigen bijeen te houden.
Bestudeer jij Jesaja 45 vers 5 t/m 7 nog maar eens...
Jesaja 45:
5 Ik ben Jehovah en er is niemand anders. Er is geen andere God dan ik. Ik zal je kracht geven, hoewel je me niet kende,
6 zodat men weet van waar de zon opgaat tot waar ze ondergaat dat er niemand is buiten mij. Ik ben Jehovah en er is niemand anders.
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.
Dat doe ik, maar ik kijk ook verder dan mijn neus lang is en kijk naar de context en zie dan het bedoelde verband.
Jesaja 44:
23 Juich van vreugde, hemel, om wat Jehovah heeft gedaan! Juich in triomf, diepten van de aarde!
Jubel van blijdschap, bergen, bossen en alle bomen! Want Jehovah heeft Jakob teruggekocht en in Israël toont hij zijn pracht.’
24 Dit zegt Jehovah, je Terugkoper, degene die je heeft gevormd vanaf de moederschoot:
‘Ik ben Jehovah, die alles heeft gemaakt. Ik heb zelf de hemel uitgespannen en de aarde uitgespreid. Wie was er bij mij?
25 Ik stuur de tekenen van zwetsers in de war. Ik ben degene die waarzeggers voor gek laat staan,
degene die wijzen in verwarring brengt en hun kennis in dwaasheid verandert.
26 Ik ben degene die het woord van zijn dienaar laat uitkomen, die de voorspellingen van zijn boodschappers volledig vervult,
degene die over Jeruzalem zegt: “Ze zal bewoond worden” en over de steden van Juda:
“Ze zullen herbouwd worden en haar ruïnes zal ik herstellen.” NWV.
Je kennis is kennelijk in dwaasheid veranderd.