Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 nov 2025, 15:39
Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:03 Ik gebruikte dus "huur" als vergelijking.
Punt is dat je mag kiezen of je wel of niet aan de Bijbelse normen en waarden wilt voldoen.
Wat je ook kiest, de keuze is vrij en onvoorwaardelijk.
In zekere zin heb je gelijk.
Je hebt een vrije keuze, maar Jehovah stelt voorwaarden.
Er zullen dan geen slechte mensen meer zijn. (Ps 37: 9-11)

De keuze is beperkt: de smalle weg of de brede weg. (Mattheüs 7:13,14).
Noach en zijn gezin kozen er voor om in de ark te gaan.
De anderen deden dat niet en overleefden niet.

Jezus discipelen volgden zijn waarschuwing en vluchtten naar de bergen van Judea.
De anderen deden dat niet of kozen ze voor de verkeerde berg en overleefden niet.

De aarde is ons aardse tehuis.
Als je niet aan de Bijbelse voorwaarden wilt voldoen, heb je geen toegang tot het aardse paradijs.
Dat wordt hersteld als Jezus als koning gaat regeren.
Je hebt dus een vrije keuze. (2 PETRUS 3:9).
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 nov 2025, 15:42
Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:30 Mensen uit de christenheid trappen daar inderdaad met open ogen in.
Ze konden zelfs een plaatsje in de hemel kopen.
Luther kwam daar tegenop.
Niemand hoeft iets te doen, te laten of te betalen, iedereen gaat naar de hemel.
Beste kerel, lees nu eens een keer de Bijbel!

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. NBG
13 En niemand is opgeklommen ten hemel dan hij die uit de hemel is neergedaald: de mensenzoon. Naardense.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 24 nov 2025, 17:11
Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:54 Johannes 14:
20 Op die dag zullen jullie weten dat ik in eendracht ben met mijn Vader en jullie in eendracht zijn met mij en ik in eendracht ben met jullie. NWV
20 Op die dag zult u inzien dat Ik in Mijn Vader ben, en u in Mij, en Ik in u. HSV.

De Apostolische geloofsbelijdenis komt niet in de Bijbel voor, het is een leer die door mensen is gemaakt.
Ondanks de naam is deze geloofsbelijdenis niet afkomstig van de apostelen.
Hier is namelijk geen Nieuw Testamentisch of patristisch bewijs voor.

Het is een belijdenis die door de algemene kerk van Rome is gemaakt. (RKK)
Deze kerk is in 325 n.C. gesticht door Constantijn de grote.
De belijdenis ontstond pas aan het einde van de 4e eeuw.
De Apostolische geloofsbelijdenis wordt door mij dan ook niet onderschreven. Omdat de A.G. in gaat tegen een uitspraak van Jezus. Het is sowieso raar om Jezus te corrigeren eeuwen na dato.
De Bijbel waarschuwt dan ook niet zo maar.

1 Tim. 4:
1Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV.

Mensen gaan, net als Adam en Eva, zelf bepalen wat goed en wat verkeerd is.
Het gevolg is duidelijk te zien: Wereldwijde chaos.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:27
Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:21 Nog maar een keer: lees eerst de bijbel, voordat je reageert.

Je gebruikt leer, die door mensen is bedacht.
Jij gebruikt leer die door mensen is bedacht. Verder heb je een tunnel- of kokervisie die je niet kunt loslaten. Je bent doof en blind voor argumenten.
Je bent doof voor Bijbelse argumenten.

Je volgt kennelijk liever menselijke leer.
Je hebt zelf een tunnelvisie, die je niet los kan laten.
Je bent net "a Puppet on a string".
Je laat je m.i. gemakkelijk manipuleren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:32
Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:29 Hoe weet je dat Satan niet met je communiceert?
Hij wil niet dat je de Bijbel bestudeerd.
Dat weet ik omdat Satan een menselijk verzinsel is om een zondebok te hebben voor alles wat je God niet wilt toeschrijven.
Het is ook bedoeld om mensen en kinderen angst aan te jagen, om de kudde gelovigen bijeen te houden.

Bestudeer jij Jesaja 45 vers 5 t/m 7 nog maar eens...
Jesaja 45:
5 Ik ben Jehovah en er is niemand anders. Er is geen andere God dan ik. Ik zal je kracht geven, hoewel je me niet kende,
6 zodat men weet van waar de zon opgaat tot waar ze ondergaat dat er niemand is buiten mij. Ik ben Jehovah en er is niemand anders.
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.

Dat doe ik, maar ik kijk ook verder dan mijn neus lang is en kijk naar de context en zie dan het bedoelde verband.

Jesaja 44:
23 Juich van vreugde, hemel, om wat Jehovah heeft gedaan! Juich in triomf, diepten van de aarde!
Jubel van blijdschap, bergen, bossen en alle bomen! Want Jehovah heeft Jakob teruggekocht en in Israël toont hij zijn pracht.’
24 Dit zegt Jehovah, je Terugkoper, degene die je heeft gevormd vanaf de moederschoot:
‘Ik ben Jehovah, die alles heeft gemaakt. Ik heb zelf de hemel uitgespannen en de aarde uitgespreid. Wie was er bij mij?
25 Ik stuur de tekenen van zwetsers in de war. Ik ben degene die waarzeggers voor gek laat staan,
degene die wijzen in verwarring brengt en hun kennis in dwaasheid verandert.
26 Ik ben degene die het woord van zijn dienaar laat uitkomen, die de voorspellingen van zijn boodschappers volledig vervult,
degene die over Jeruzalem zegt: “Ze zal bewoond worden” en over de steden van Juda:
“Ze zullen herbouwd worden en haar ruïnes zal ik herstellen.” NWV.

Je kennis is kennelijk in dwaasheid veranderd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:35
Alpha schreef: 24 nov 2025, 16:37 Lukas 4:
9 Vervolgens nam hij hem mee naar Jeruzalem en plaatste hem op het hoogste punt van de tempel. Hij zei tegen hem: ‘Als je een zoon van God bent, spring dan naar beneden,
10 want er staat geschreven: “Hij zal voor jou zijn engelen bevel geven je te beschermen”
11 en: “Ze zullen je op hun handen dragen, zodat je je voet niet aan een steen zult stoten. (Ps 91:11,12)
12 Jezus antwoordde: ‘Er is gezegd: “Je mag Jehovah, je God, niet op de proef stellen.”’ NWV. (De 6:16)

Waar koos Jezus hier voor?
Satan kent de Bijbel goed, maar probeert mensen te misleiden.
Een echte God zal je nooit opdrachten geven, want een echte God is almachtig en volmaakt en daarmee zonder behoefte.
God wil niets van de mensen, dat ze er zijn is voldoende.
Één ding is zeker, Jehovah laat zich niet door jou de wet voorschrijven.

Job 38:
1 Toen antwoordde Jehovah Job vanuit de storm:
 2 ‘Wie is het die mijn uitspraken vertroebelt en spreekt zonder kennis?
 3 Zet je schrap en wees een man. Ik zal je ondervragen en jij geeft antwoord.
 4 Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde? Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.
 5 Wie heeft haar afmetingen bepaald? Weet jij dat soms? En wie heeft het meetlint over haar gespannen?

2 Petrus 2:
9 Jehovah weet dus mensen die hem toegewijd zijn te redden uit beproevingen. Maar hij bewaart onrechtvaardige mensen voor de vernietiging op de dag van het oordeel,
10 vooral degenen die het vlees van anderen willen verontreinigen en die een afkeer hebben van gezag. Brutaal en koppig als ze zijn, schrikken ze er niet voor terug spottend te praten over degenen die eer toekomt,
11 terwijl engelen, hoewel ze veel sterker en machtiger zijn, hen niet met beledigende woorden beschuldigen, uit respect voor Jehovah.
12 Die mensen zijn als redeloze dieren, die op hun instinct afgaan en geboren zijn om gevangen en vernietigd te worden, en ze praten spottend over dingen waar ze niets vanaf weten. Hun eigen verdorven gedrag zal tot hun verderf leiden,
13 en ze zullen schade ondervinden als loon voor hun eigen schadelijke gedrag. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 24 nov 2025, 19:22
Alpha schreef: 24 nov 2025, 13:17 Helaas voor jou ga ik juist in op datgene wat je zegt.

De kameel (Camelus dromedarius) is een dromedaris, die door nomaden werd gebruikt om een woestijn over te steken.
De oorsprong van de dromedaris is Oezbekistan, waar die grootschalig gefokt werden.
Daarna werden die naar Mesopotamië overgebracht.
Serieus, is DAT je commentaar op wat ik schreef over kamelen?!
Ik geef gewoon informatie.
Ik heb geen enkele reden om aan Gods woord te twijfelen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 24 nov 2025, 19:24
Alpha schreef: 24 nov 2025, 13:51 Klopt en ik kijk dus wie de bron daarvan is.

Zo was er "een geleerde" die de 10 plagen had "onderzocht".
Hij had duidelijk niet in de Bijbel gekeken.
De plagen waren natuurlijke gebeurtenissen volgens hem.
Ook de doortocht door de Rode zee kon volgens hem niet.
Dat de Israëlieten bij terugkeer in het beloofde land dwars door de Jordaan gelopen, waren op een gelijksoortige manier, wist hij kennelijk niet.
Aangezien jij altijd kijkt wie de bron is, moet je ongetwijfeld weten wie die geleerde is, dus noemen even een naam?
Dat kun je niet, want je hebt het niet zelf bestudeerd. Je hebt het alleen gekopieerd.
Je kunt dus geen desinformatie en informatie van elkaar onderscheiden.
Ik ben niet van plan op jouw desinformatie in te gaan.
Ik geef informatie en dat accepteer je niet.
Aan "oren kittelen" doe ik dus niet.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 24 nov 2025, 19:28
Alpha schreef: 24 nov 2025, 14:02 Domme aanname.
Vandaar dat ik altijd wèl verder kijk, en kijk wie de bron van de informatie is.

Aangezien ik eerst een Bijbel cursus bij de NHK heb gevolgd, weet ik dat de leer van de christenheid is dat "iedereen" naar de hemel gaat, ook al zegt Jezus wat anders.
Een tante van mij, oud gereformeerd, las dagelijks de Bijbel.
Toen zij door ouderdom op sterven lag, was zij door die leer doodsbang.

Wanneer je een huis huurt moet je de voorwaarden volgen.
Wanneer je dat niet wil, krijg je dat huis niet.
Dat is je keuze, je vrije wil.

De "huisbaas" van ons aardse tehuis heeft ook voorwaarden.
De Bijbelse normen en waarden.

Hij laat daarom geen misdadigers toe, geen mensen die de aarde verderven ect.
Dat is hun persoonlijke keuze.
Jij en ik weten allebei dat de aarde wel degelijk bevolkt is met misdadigers en mensen die de aarde verdreven. Dus die voorwaarden zijn een wassen neus en stellen niets voor.
En je hebt niet voldaan aan de vraag die ik je stelde.
Jehovah pakt de problemen op aarde bij de bron aan.
Dat betekend dus dat er in het herstelde paradijs geen slechte mensen meer zullen zijn.

Er zijn dan nog alleen mensen die Gods normen en waarden respecteren en graag met hem samenwerken.
Daarom heeft hij Jezus als Koning aan gesteld en 144.000 mensen die met hem dienen, als koningen en priesters.

Mensen die een aardse opstanding krijgen, worden onderwezen en krijgen 1000 jaar de tijd om Gods wil te doen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 24 nov 2025, 19:36
Alpha schreef: 24 nov 2025, 14:14 Je toont weer dat je geen notie van de Bijbelse symboliek hebt.
Als je dat begrepen zou hebben, dan weet je dat de Bijbel geen onzin is.
Zo is een Kameel die door het oog van een naald gaat (Mattheüs 19:24) symboliek is, beslist niet letterlijk.
Is dat symboliek joh, ik dacht dat die kameel echt door het oog van de naald ging. :roll:

Ik lees wat je schrijft maar je gaat helemaal niet in op wat ik zeg.
De hemel is geen uitgespannen doek. Begrijp je dat, ja of nee?
Zo ja, dan begrijp je dus ook daar een tekst daarover in Job onzin is. Zo nee, dan veel succes....

Ga nu eens in op mijn commentaar over jouw opmerking van Nederlands dat daar gesproken had kunnen worden:
Nee, want jij bent geen Jood of proseliet. En het spreken in verschillende talen beperkte zich tot hen. Lees nog maar eens goed wat er staat. Jij plaatst dus een een tekst, maar hebt geen idee wat er nu precies in staat, anders maakte je niet deze uitgesproken domme opmerking
Je hebt inderdaad geen notie van de Bijbelse symboliek.
Domme opmerkingen laat ik al te graag aan jou over.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:50
Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:27 Daar moet je patent op aanvragen.

Bananen worden krom door een proces dat negatieve geotropie heet.
Moeilijk woordje opgezocht?
Mijn kennis was trouwens al meer dan een kleine eeuw bekend.
Je negeert dus de eeuwenlange ervaringen van mensen die wel in de Bijbel geloofden.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:55
Messenger schreef: 24 nov 2025, 18:35
Een echte God zal je nooit opdrachten geven, want een echte God is almachtig en volmaakt en daarmee zonder behoefte.
God wil niets van de mensen, dat ze er zijn is voldoende.
Een almachtige God die van alles van mensen zou willen, komt mij trouwens wat armzalig over.
Jesaja 55:
7 Laat wie slecht is zijn weg verlaten en de boosdoener zich afkeren van zijn gedachten. Laat hij bij Jehovah terugkomen, die barmhartig voor hem zal zijn, bij onze God, want hij zal rijkelijk vergeven.  
8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.  
9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.

Dat je dat niet door hebt is inderdaad armzalig.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:56
Alpha schreef: 24 nov 2025, 15:30 Mensen uit de christenheid trappen daar inderdaad met open ogen in.
Ze konden zelfs een plaatsje in de hemel kopen.
Luther kwam daar tegenop.

Ik geef gewoon antwoord.
Dat pas je dus niet. :(
Je geeft geen inhoudelijk antwoord. inhoudelijke antwoorden passen jou meestal niet.
Je bedoeld dus dat Bijbelse antwoorden jou niet passen.
Je wil dus zelf bepalen wat goed en wat verkeerd is.

Kijk om je heen en zie het resultaat.

Jeremia 10:23 Ik weet heel goed, Jehovah, dat het niet aan de mens is zijn weg te bepalen. Het is niet aan iemand die wandelt om zijn voetstappen zelfs maar te richten. NWV.

Heb je je noodpakket al klaarliggen?
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:37
Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:50
Moeilijk woordje opgezocht?
Mijn kennis was trouwens al meer dan een kleine eeuw bekend.
Je negeert dus de eeuwenlange ervaringen van mensen die wel in de Bijbel geloofden.
Dat die er waren vecht ik niet aan, veel profijt lijken ze er niet van hebben gehad.
Het geldt trouwens voor veel meer van dit soort geschriften.

Ook ga je weer niet inhoudelijk op de zaak in.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:41
Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:55
Een almachtige God die van alles van mensen zou willen, komt mij trouwens wat armzalig over.
Jesaja 55:
7 Laat wie slecht is zijn weg verlaten en de boosdoener zich afkeren van zijn gedachten. Laat hij bij Jehovah terugkomen, die barmhartig voor hem zal zijn, bij onze God, want hij zal rijkelijk vergeven.  
8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.  
9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.

Weer geen inhoudelijke reactie.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:45
Tiberius Claudius schreef: 25 nov 2025, 11:56
Je geeft geen inhoudelijk antwoord. inhoudelijke antwoorden passen jou meestal niet.
Je bedoeld dus dat Bijbelse antwoorden jou niet passen.

Jeremia 10:23 Ik weet heel goed, Jehovah, dat het niet aan de mens is zijn weg te bepalen. Het is niet aan iemand die wandelt om zijn voetstappen zelfs maar te richten. NWV.

Ik kijk om me heen en zie veel ellende aangericht door mensen met de Bijbel in de hand.

PS.
Indien het echt fout gaat is dat noodpakket niet meer van toepassing.

PS.
Gaat het BL soms voor de zoveelste keer het einde der tijden voorspellen? :w
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 25 nov 2025, 12:37
Messenger schreef: 25 nov 2025, 12:34
Oh? Leg uit.
De vrije wil impliceert reeds dat je niet Gods wil kan doen. En dat klopt ook, wie niet Gods wil doet, die doet de zonde. Daarom zijn er twee bestaansmogelijkheden: fijn je eigen wil volgen en in zonde leven. Of Gods wil doen en er achter zien te komen wat Gods wil is. Handige tip: door alleen de Bijbel te lezen kom je er niet achter wat Gods wil is.
Zonde is missen van Gods standaard van volmaaktheid, overtreden van zijn rechtvaardige wet.

Letterlijke definitie: volgens de Hebreeuwse en Griekse tekst van de bijbel: het doel missen.
God zelf bepaalt het „doel” dat zijn met verstand begiftigde schepselen moeten bereiken.
Het missen van dat doel is zonde, terwijl zonde tevens onrechtvaardigheid of wetteloosheid is.

Adam en Eva wilden als God zijn, zelf bepalen wat goed en verkeerd is.

Gen 3:5 Want God weet dat op de dag dat jullie ervan eten, jullie ogen geopend zullen worden en jullie als God zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’ NWV.

Het resultaat kan je overal om je heen zien.
De ellende wordt overal steeds groter.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 01 dec 2025, 11:54
Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:45 Je bedoeld dus dat Bijbelse antwoorden jou niet passen.

Ik kijk om me heen en zie veel ellende aangericht door mensen met de Bijbel in de hand.

PS.

PS.
Natuurlijk, als je de Bijbelse normen en waarden negeert.
Religies voeren in naam van God oorlogen en zegenen zelfs wapens.

Het is voorzegt dat die van het geloof zullen afvallen.

1 Tim 4:
1 De geïnspireerde uitspraak zegt echter uitdrukkelijk dat in latere tijdsperiodes sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat zij aandacht schenken aan misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, 
2 door de huichelarij van mensen die leugens spreken, die in hun geweten gebrandmerkt zijn, NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 01 dec 2025, 11:49
Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:41 Jesaja 55:

Je bedoeld dus, dat je niet begrijpt wat de Bijbel leert.
Je bepaalt zelf wel wat goed en verkeerd is.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 27 nov 2025, 14:13
J-W schreef: 27 nov 2025, 14:13

Zie jij jezelf op de dag des oordeels soms als adviseur van Jezus als die er niet uit kan komen??
Er komt geen dag des oordeels. :)
Er komt nooit oorlog.!
Helaas draait de oorlogsindustrie overuren.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 01 dec 2025, 11:59
Tiberius Claudius schreef: 01 dec 2025, 11:54

PS.

PS.
Natuurlijk, als je de Bijbelse normen en waarden negeert.
Religies voeren in naam van God oorlogen en zegenen zelfs wapens.

Het is voorzegt dat die van het geloof zullen afvallen.

1 Tim 4:
1 De geïnspireerde uitspraak zegt echter uitdrukkelijk dat in latere tijdsperiodes sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat zij aandacht schenken aan misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, 
2 door de huichelarij van mensen die leugens spreken, die in hun geweten gebrandmerkt zijn, NWV.
Weer wat dreigende teksten, geen inhoudelijke reactie.

Er is wel iets dat klopt: Jullie BL is verre van leugenvrij.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 01 dec 2025, 12:00
Tiberius Claudius schreef: 01 dec 2025, 11:49
Je bedoeld dus, dat je niet begrijpt wat de Bijbel leert.
Je bepaalt zelf wel wat goed en verkeerd is.
Het oude riedeltje:

Je hebt geen antwoord en verwijt dan de ander dat die een grote dommerik is.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 01 dec 2025, 10:22
Messenger schreef: 24 nov 2025, 15:39
Wat je ook kiest, de keuze is vrij en onvoorwaardelijk.
In zekere zin heb je gelijk.
Je hebt een vrije keuze, maar Jehovah stelt voorwaarden.
Er zullen dan geen slechte mensen meer zijn. (Ps 37: 9-11)

De keuze is beperkt: de smalle weg of de brede weg. (Mattheüs 7:13,14).
Noach en zijn gezin kozen er voor om in de ark te gaan.
De anderen deden dat niet en overleefden niet.

Jezus discipelen volgden zijn waarschuwing en vluchtten naar de bergen van Judea.
De anderen deden dat niet of kozen ze voor de verkeerde berg en overleefden niet.

De aarde is ons aardse tehuis.
Als je niet aan de Bijbelse voorwaarden wilt voldoen, heb je geen toegang tot het aardse paradijs.
Dat wordt hersteld als Jezus als koning gaat regeren.
Je hebt dus een vrije keuze. (2 PETRUS 3:9).
Je beschrijft heel goed dat Jehova geen vrije wil aan de mensen geeft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 01 dec 2025, 10:31
Messenger schreef: 24 nov 2025, 15:42
Niemand hoeft iets te doen, te laten of te betalen, iedereen gaat naar de hemel.
Beste kerel, lees nu eens een keer de Bijbel!

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. NBG
13 En niemand is opgeklommen ten hemel dan hij die uit de hemel is neergedaald: de mensenzoon. Naardense.
Wat Johannes zou hebben geschreven is voor mij niet van belang, zeker niet wanneer het onzin is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 01 dec 2025, 10:54
Tufkah schreef: 24 nov 2025, 17:11

De Apostolische geloofsbelijdenis wordt door mij dan ook niet onderschreven. Omdat de A.G. in gaat tegen een uitspraak van Jezus. Het is sowieso raar om Jezus te corrigeren eeuwen na dato.
De Bijbel waarschuwt dan ook niet zo maar.

1 Tim. 4:
1Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV.

Mensen gaan, net als Adam en Eva, zelf bepalen wat goed en wat verkeerd is.
Het gevolg is duidelijk te zien: Wereldwijde chaos.
Chaos is voor een almachtige en volmaakte God net zo perfect als orde.