De kwantumtoestand is onbepaaldheid.
Iedereen is een kind van God
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
Leon
- Man/Vrouw: M
Re: Iedereen is een kind van God
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Dat_beloof_ik
Ik twijfel of ik precies begrijp waar je op doelt. Het begonnen met dat ik stelde dat het mogelijk is om je met je verstand ergens bij neer te leggen, bijvoorbeeld bij sterven. Daar op gaf je als reactie dat de medische wereld zich juist bezig is om niet neer te leggen bij het sterven.Leon schreef: 19 nov 2025, 16:16Je bent wel een slecht verstaander als je op alle slakken zout gaat leggen. Je begrijpt de strekking toch wel?Dat_beloof_ik schreef: 19 nov 2025, 16:08
Zeker. Dat is wat ik al zei. Maar dat is iets anders dan zich niet neer leggen bij sterfelijkheid. En dat is wat jij stelde.
De formulering 'niet neerleggen bij sterfelijkheid' wordt door gelovigen vaak gebruikt omdat men mensen verwijt de beschikking van een god daarin niet te accepteren. En daar is het de medische wereld helemaal niet om te doen. Vandaar dat ik hier zo scherp op reageer.
Gezien de reacties die je hier op dit forum geeft, twijfel ik wat je daar nu precies mee bedoelt, vandaar mijn reactie zoals die hier boven staat.
Als dit je antwoord is, dan vermoed ik daarmee de spijker op de kop te hebben geslagen. Als dat niet zo is, hoor ik dat graag.
-
Dat_beloof_ik
In ben in gegaan op deze stelling van jou
Dat is op zich duidelijk. Waarom daar kwantumtoestanden bij moeten worden gehaald ontgaat mij. Het geeft mij de indruk dat je een op zich simpele zaak onnodig gecompliceerd laat lijken.Het verstand gelooft in maakbaarheid, in de religieuze fase geloof je in gebed. Het opzoeken van het (nog) onbepaalde, om te hopen op een uitkomst die acceptabel blijft.
Je hebt het over je geloof in " de God van het onbepaalde". Wellicht maakt het één een ander wat duidelijker als je uitlegt wat je daar mee bedoelt.
-
Leon
Ik accepteer dat jij het niet wilt begrijpen.Dat_beloof_ik schreef: 20 nov 2025, 01:10Ik twijfel of ik precies begrijp waar je op doelt. Het begonnen met dat ik stelde dat het mogelijk is om je met je verstand ergens bij neer te leggen, bijvoorbeeld bij sterven. Daar op gaf je als reactie dat de medische wereld zich juist bezig is om niet neer te leggen bij het sterven.Leon schreef: 19 nov 2025, 16:16
Je bent wel een slecht verstaander als je op alle slakken zout gaat leggen. Je begrijpt de strekking toch wel?
Gezien de reacties die je hier op dit forum geeft, twijfel ik wat je daar nu precies mee bedoelt, vandaar mijn reactie zoals die hier boven staat.
Als dit je antwoord is, dan vermoed ik daarmee de spijker op de kop te hebben geslagen. Als dat niet zo is, hoor ik dat graag.
Laatst gewijzigd door Leon op 20 nov 2025, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Leon
Duidelijker kan het niet worden.Dat_beloof_ik schreef: 20 nov 2025, 01:23In ben in gegaan op deze stelling van jouDat is op zich duidelijk. Waarom daar kwantumtoestanden bij moeten worden gehaald ontgaat mij. Het geeft mij de indruk dat je een op zich simpele zaak onnodig gecompliceerd laat lijken.Het verstand gelooft in maakbaarheid, in de religieuze fase geloof je in gebed. Het opzoeken van het (nog) onbepaalde, om te hopen op een uitkomst die acceptabel blijft.
Je hebt het over je geloof in " de God van het onbepaalde". Wellicht maakt het één een ander wat duidelijker als je uitlegt wat je daar mee bedoelt.
-
Dat_beloof_ik
Dan blijft het helaas allemaal een beetje onbepaald.Leon schreef: 20 nov 2025, 07:16Duidelijker kan het niet worden.Dat_beloof_ik schreef: 20 nov 2025, 01:23
In ben in gegaan op deze stelling van jou
Dat is op zich duidelijk. Waarom daar kwantumtoestanden bij moeten worden gehaald ontgaat mij. Het geeft mij de indruk dat je een op zich simpele zaak onnodig gecompliceerd laat lijken.