STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
-
peda
- Man/Vrouw: M
Re: STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
Ik ben wel benieuwd hoe diegenen die de huidige staat Israel geen bestaansrecht toekennen ( weg Israel ) , een oplossing zien voor het immens grote probleem aldaar.
Een 2 staten-oplossing gaat uit van de blijvende voortzetting van het huidige Israel ter plaatse ( Israel blijft ) , dat is wat anders als het niet toekennen van bestaansrecht aan het huidige Israel ( weg Israel ).
Een 2 staten-oplossing gaat uit van de blijvende voortzetting van het huidige Israel ter plaatse ( Israel blijft ) , dat is wat anders als het niet toekennen van bestaansrecht aan het huidige Israel ( weg Israel ).
-
Tiberius Claudius
Waarbij nog komt dat de Palestijnen genetisch veel dichter bij de bewoners van 2000jaar geleden staan, dan de Zionistische invallers.umit schreef: 28 okt 2025, 08:49 Dus de palestijnen zijn niet een groep van buiten...de koninkrijken, tempels en de doorlopende aanwezigheid waar jij het over hebt is wel degelijk gedeelde geschiedenis.
De Zionisten zelf staan ook onderling genetisch niet echt nauw aan elkaar.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
peda
Hallo Tiberius,Tiberius Claudius schreef: 28 okt 2025, 12:30Waarbij nog komt dat de Palestijnen genetisch veel dichter bij de bewoners van 2000jaar geleden staan, dan de Zionistische invallers.umit schreef: 28 okt 2025, 08:49 Dus de palestijnen zijn niet een groep van buiten...de koninkrijken, tempels en de doorlopende aanwezigheid waar jij het over hebt is wel degelijk gedeelde geschiedenis.
Volg jij het credo "" Israel volledig weg er mee "" ?
-
Tiberius Claudius
Ik vind de stichting van deze roversstaat een onherstelbare historische vergissing.peda schreef: 28 okt 2025, 14:27Hallo Tiberius,Tiberius Claudius schreef: 28 okt 2025, 12:30
Waarbij nog komt dat de Palestijnen genetisch veel dichter bij de bewoners van 2000jaar geleden staan, dan de Zionistische invallers.
Ik deel dat met een zekere Dr Who. (een andere dan die op FD)
-
peda
Een duidelijke positie.Tiberius Claudius schreef: 28 okt 2025, 16:04Ik vind de stichting van deze roversstaat een onherstelbare historische vergissing.peda schreef: 28 okt 2025, 14:27
Hallo Tiberius,
-
Tufkah
Deze roversstaat is een uitstekend voorbeeld van waar religieuze verdwazing toe kan leiden. De Zionisten menen op onnavolgbare wijze uitverkoren te zijn boven alle andere mensen. En dat terwijl de Zionisten geen enkele herleiding hebben tot het Bijbelse volk wat ooit op die plaats woonde.Tiberius Claudius schreef: 28 okt 2025, 16:04Ik vind de stichting van deze roversstaat een onherstelbare historische vergissing.peda schreef: 28 okt 2025, 14:27
Hallo Tiberius,
Een mensenhart is geen museum.
-
Tufkah
Onderwijl in het beloofde....heuh...geroofde land.
https://nos.nl/artikel/2591379-terreur- ... -meegmaakt
Ze zien bij Settlement Watch dat kolonisten altijd dezelfde soort tactiek gebruiken om Palestijnen te verdrijven. "De eerste stap is dat ze zich vestigen in bijvoorbeeld simpele caravans in de buurt van een Palestijns dorp. Dan beginnen ze de Palestijnen lastig te vallen en weg te jagen uit het gebied rond het dorp. Dat gaat steeds verder en uiteindelijk vestigen ze zich nog dichter bij het dorp. En dan worden de Palestijnen nog verder geterroriseerd. Dan is het een dagelijkse dreiging in hun dorp, in hun huizen. Vrouwen en kinderen worden bedreigd. En uiteindelijk vertrekken ze. En als ze niet vetrekken, dan komt er wel een groep kolonisten de huizen in de fik steken."
Een soort van kristallnacht-in-slow-motion. Je kunt van de Zionisten zeggen wat je wil, maar ze hebben wel geleerd van de geschiedenis. Voor een endlösung moet je de tijd nemen.
Ze zien bij Settlement Watch dat kolonisten altijd dezelfde soort tactiek gebruiken om Palestijnen te verdrijven. "De eerste stap is dat ze zich vestigen in bijvoorbeeld simpele caravans in de buurt van een Palestijns dorp. Dan beginnen ze de Palestijnen lastig te vallen en weg te jagen uit het gebied rond het dorp. Dat gaat steeds verder en uiteindelijk vestigen ze zich nog dichter bij het dorp. En dan worden de Palestijnen nog verder geterroriseerd. Dan is het een dagelijkse dreiging in hun dorp, in hun huizen. Vrouwen en kinderen worden bedreigd. En uiteindelijk vertrekken ze. En als ze niet vetrekken, dan komt er wel een groep kolonisten de huizen in de fik steken."
Een soort van kristallnacht-in-slow-motion. Je kunt van de Zionisten zeggen wat je wil, maar ze hebben wel geleerd van de geschiedenis. Voor een endlösung moet je de tijd nemen.
-
Dat_beloof_ik
Stammen ze daar niet van af dan?Tufkah schreef: 28 okt 2025, 17:08Deze roversstaat is een uitstekend voorbeeld van waar religieuze verdwazing toe kan leiden. De Zionisten menen op onnavolgbare wijze uitverkoren te zijn boven alle andere mensen. En dat terwijl de Zionisten geen enkele herleiding hebben tot het Bijbelse volk wat ooit op die plaats woonde.Tiberius Claudius schreef: 28 okt 2025, 16:04
Ik vind de stichting van deze roversstaat een onherstelbare historische vergissing.
-
Tufkah
Nee. Degenen die zich Joden noemen zijn voornamelijk Europeanen aangevuld met wat mediterrane inwoners. De Palestijnen stammen meer af van het Bijbelse volk Israel dan die Europeanen die zich Joden noemen. Maar grosso modo is het Bijbelse volk opgegaan in de diaspora. Net zoals zoveel andere volkeren zoals bv de Hettieten welke ooit het huidige Turkije bewoonden.Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 17:34Stammen ze daar niet van af dan?Tufkah schreef: 28 okt 2025, 17:08
Deze roversstaat is een uitstekend voorbeeld van waar religieuze verdwazing toe kan leiden. De Zionisten menen op onnavolgbare wijze uitverkoren te zijn boven alle andere mensen. En dat terwijl de Zionisten geen enkele herleiding hebben tot het Bijbelse volk wat ooit op die plaats woonde.
-
Dat_beloof_ik
Ach ja natuurlijk, voornamelijk Europeanen. Vandaar al die Joden met blauwe ogen, blond haar. Stom van mij, had ik gelijk moeten weten.Tufkah schreef: Gisteren, 17:58Nee. Degenen die zich Joden noemen zijn voornamelijk Europeanen aangevuld met wat mediterrane inwoners. De Palestijnen stammen meer af van het Bijbelse volk Israel dan die Europeanen die zich Joden noemen. Maar grosso modo is het Bijbelse volk opgegaan in de diaspora. Net zoals zoveel andere volkeren zoals bv de Hettieten welke ooit het huidige Turkije bewoonden.
-
dingo
- Site Admin
Europa is groter dan alleen het noord westen.Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 19:09Ach ja natuurlijk, voornamelijk Europeanen. Vandaar al die Joden met blauwe ogen, blond haar. Stom van mij, had ik gelijk moeten weten.Tufkah schreef: Gisteren, 17:58
Nee. Degenen die zich Joden noemen zijn voornamelijk Europeanen aangevuld met wat mediterrane inwoners. De Palestijnen stammen meer af van het Bijbelse volk Israel dan die Europeanen die zich Joden noemen. Maar grosso modo is het Bijbelse volk opgegaan in de diaspora. Net zoals zoveel andere volkeren zoals bv de Hettieten welke ooit het huidige Turkije bewoonden.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
-
Jon
Klopt. Of de kolonisten pikken eerst je grond in om er hun koeien op te laten grazen. Er stond vandaag een artikel in het ND. Palestijnse Katholieke priesters luiden ook de noodklok. Palestijnse christenen geven aan dat de kolonisten het probleem zijn en niet de Palestijnse moslims.Tufkah schreef: Gisteren, 17:22 Onderwijl in het beloofde....heuh...geroofde land.
In het laatste christelijke dorp op de Westoever vragen de kinderen: ‘Worden wij straks vermoord?’
Het christelijke stadje Taybeh was afgelopen zomer wereldnieuws. Een brand naderde gevaarlijk dicht de ruïnes van de eeuwenoude Sint-Joriskerk. Verslaggever Elian Yahye bezocht het laatste christelijke stadje op de Westoever, dat in bijbelse tijden Efraïm heette. De Israëlische bezetting wordt er als steeds verstikkender ervaren. ‘Satan fluistert in de oren van Netanyahu en Trump.’
https://www.nd.nl/nieuws/israel/1293660 ... 5IOARkU9Uu
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
Dat_beloof_ik
En de wereld is groter dan Europa.dingo schreef: Gisteren, 23:43Europa is groter dan alleen het noord westen.Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 19:09
Ach ja natuurlijk, voornamelijk Europeanen. Vandaar al die Joden met blauwe ogen, blond haar. Stom van mij, had ik gelijk moeten weten.
De stelling van Tufkah dat de huidige Joden niet afstammen van het bijbelse volk, is complete onzin en nergens op gebaseerd.
Ondanks de diaspora onderscheiden Joden zich qua DNA duidelijk, juist omdat ze nauwelijks mengen met andere volken.
https://scientias.nl/religie-maakt-jode ... ch-anders/
-
Tufkah
Veel (Palestijnse) christenen zijn reeds verdreven uit Palestina. De diaspora zit vnl in Zuid Amerika.Jon schreef: Vandaag, 00:13Klopt. Of de kolonisten pikken eerst je grond in om er hun koeien op te laten grazen. Er stond vandaag een artikel in het ND. Palestijnse Katholieke priesters luiden ook de noodklok. Palestijnse christenen geven aan dat de kolonisten het probleem zijn en niet de Palestijnse moslims.Tufkah schreef: Gisteren, 17:22 Onderwijl in het beloofde....heuh...geroofde land.
In het laatste christelijke dorp op de Westoever vragen de kinderen: ‘Worden wij straks vermoord?’
Het christelijke stadje Taybeh was afgelopen zomer wereldnieuws. Een brand naderde gevaarlijk dicht de ruïnes van de eeuwenoude Sint-Joriskerk. Verslaggever Elian Yahye bezocht het laatste christelijke stadje op de Westoever, dat in bijbelse tijden Efraïm heette. De Israëlische bezetting wordt er als steeds verstikkender ervaren. ‘Satan fluistert in de oren van Netanyahu en Trump.’
https://www.nd.nl/nieuws/israel/1293660 ... 5IOARkU9Uu
-
Tufkah
https://historiek.net/joodse-chazaren-e ... am/145627/
https://www.nd.nl/cultuur/wetenschap/83 ... onderzocht
Dit onderwerp is al uitgebreid besproken volgens mij, maar degenen die zich vandaag "Joden" (als etnische groep) noemen hebben niets van doen met het Bijbelse volk. Uiteraard mag iedereen anders beweren , maar het Bijbelse volk Israel is verstrooid onder de mensheid en bestaat niet meer.Immers, als de asjkenazische joden, onder wie de moderne zionistische idee is ontstaan en die het gros van de immigranten naar Israël gingen vormen, afstammen van bekeerde Kaspische Turken die geen afstammingsband hadden met de Israëlieten uit de oudheid, betekent dat, dat de kernidee van het zionisme, een natuurlijk-historisch recht van de joden op terugkeer naar Israël, gewoon niet klopt.
https://www.nd.nl/cultuur/wetenschap/83 ... onderzocht
Voorts is de kwestie politiek (Wilders) , Europeanen en Amerikanen identificeren zich met de Joden en zijn gezamenlijk tegen "de oprukkende islam" (kuch). In praktische zin hebben de "Joden" (al dan niet met kleine letter) die nu in Palestina wonen niks met de Bijbel van doen. De Joden zijn voornamelijk Europeanen die zich Joden noemen en dagelijks onrecht plegen jegens de oorspronkelijke bevolking.Volgens geneticus Eran Elhaik zijn de Joden afkomstig uit het Oosten, en heeft het Turkse Chazarenvolk, dat zich tussen de zevende en de negende eeuw bekeerde tot het jodendom, zich vermengd met Joden met een Grieks-Romeinse achtergrond en uit Mesopotamië.
Hij trekt die conclusie op basis van de analyse van genen van 1287 personen uit acht Joodse en 74 niet-Joodse gemeenschappen. Alle Joden hadden genen die wijzen op een achtergrond in de Kaukasus-regio. Europese Joden lijken genetisch sterk op de bevolking uit de regio tussen de Zwarte Zee en de Kaspische zee.
-
Tufkah
Het begrip "volk" is sowieso al dubieus. Het is bv bekend dat de (Duitse) Pruisen de indentiteit van de oorspronkelijke (Baltische) Pruisen hebben overgenomen. Vervolgens is Duitsland in de 19e eeuw voornamelijk Pruisisch geworden en anno 2025 bestaat Pruisen in het geheel niet meer. Hetzelfde speelt in het huidige Turkije. Ooit woonde er geen enkele Turk en was zelfs het christendom staatsgodsdienst. (Daarom komt Sint Nicolaas uit Turkije wat toen nog niet bestond) Ergens in de geschiedenis is de bevolking in het huidige Turkije geïslamiseerd en "geturkt'. Uiteraard zullen er ook afstammelingen van de Centraal-Aziatische Turken rondwandelen, maar wat wij als Turken zien, die zijn dat helemaal niet. Vertel dat nooit aan een Turk, want zo'n gefantaseerd volk is juist ultra-nationalistisch. Hetzelfde geldt ook voor de Russen, nog zo'n gefantaseerd volk.
En zo kun je eindeloos voorbeelden opnoemen. Wat wij als nationaliteit beschouwen is 90% mythe en verzinsel. En 10% feiten.
En zo kun je eindeloos voorbeelden opnoemen. Wat wij als nationaliteit beschouwen is 90% mythe en verzinsel. En 10% feiten.
-
Tiberius Claudius
Dat is te kort door de bocht denk ik.Tufkah schreef: Gisteren, 17:58Nee. Degenen die zich Joden noemen zijn voornamelijk Europeanen aangevuld met wat mediterrane inwoners. De Palestijnen stammen meer af van het Bijbelse volk Israel dan die Europeanen die zich Joden noemen. Maar grosso modo is het Bijbelse volk opgegaan in de diaspora. Net zoals zoveel andere volkeren zoals bv de Hettieten welke ooit het huidige Turkije bewoonden.
De diaspora was reeds aan de gang voor het begin van onze jaartelling.
Men mengde zich wel degelijk met de bevolking waar men woonde, dan verdwijnt het oorspronkelijke langzaam maar zeker.
Indien één op de drie/vier generaties geen Joods bloed heeft, dan is daar na een millennium niet veel meer van over.
Russische joden ogen heel anders dan West Europese en Arabische zijn weer anders.
Men ziet dan ook meestal gelijk waar ze hun echte wortels hebben.
-
Tufkah
Dat is toch eigenlijk wat ik ook schrijf? De diaspora was inderdaad reeds in de Romeinse tijd op gang. Notabene Paulus, een Joodse Farizeeër woonde niet eens in Palestina , maar in Klein-Azië. Maar anderzijds zijn er ook altijd Joden blijven wonen in Palestina.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:55Dat is te kort door de bocht denk ik.Tufkah schreef: Gisteren, 17:58
Nee. Degenen die zich Joden noemen zijn voornamelijk Europeanen aangevuld met wat mediterrane inwoners. De Palestijnen stammen meer af van het Bijbelse volk Israel dan die Europeanen die zich Joden noemen. Maar grosso modo is het Bijbelse volk opgegaan in de diaspora. Net zoals zoveel andere volkeren zoals bv de Hettieten welke ooit het huidige Turkije bewoonden.
Men mengde zich wel degelijk met de bevolking waar men woonde, dan verdwijnt het oorspronkelijke langzaam maar zeker.
Indien één op de drie/vier generaties geen Joods bloed heeft, dan is daar na een millennium niet veel meer van over.
Russische joden ogen heel anders dan West Europese en Arabische zijn weer anders.
Het meest hilarisch waren wel de Ethiopische Joden. Volgens de mythe zouden zij 500 voor Christus reeds Israel hebben verlaten. En na 2500 zien we zwarte "Joden" waarvan men beweert dat het Joden zijn. Ik vind het allemaal prima verder als mensen zich Joods noemen, ik heb daar niks op tegen. Maar met de Bijbelse Joden hebben ze niks van doen.
En zoals we weten hebben veel (zionistische) christenen een of ander preoccupatie met Israel, waardoor het mogelijk is dat Israel steun krijgt vanuit de VS en Europa. En waardoor etnische zuivering en genocide mogelijk wordt gemaakt.
-
Tiberius Claudius
Je schrijft denk ik wat anders dacht ik kan zijn dat ik je verkeerd heb begrepen.Tufkah schreef: Vandaag, 11:28Dat is toch eigenlijk wat ik ook schrijf? De diaspora was inderdaad reeds in de Romeinse tijd op gang. Notabene Paulus, een Joodse Farizeeër woonde niet eens in Palestina , maar in Klein-Azië. Maar anderzijds zijn er ook altijd Joden blijven wonen in Palestina.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:55
Dat is te kort door de bocht denk ik.
Het meest hilarisch waren wel de Ethiopische Joden. Volgens de mythe zouden zij 500 voor Christus reeds Israel hebben verlaten. En na 2500 zien we zwarte "Joden" waarvan men beweert dat het Joden zijn. Ik vind het allemaal prima verder als mensen zich Joods noemen, ik heb daar niks op tegen. Maar met de Bijbelse Joden hebben ze niks van doen.
En zoals we weten hebben veel (zionistische) christenen een of ander preoccupatie met Israel, waardoor het mogelijk is dat Israel steun krijgt vanuit de VS en Europa. En waardoor etnische zuivering en genocide mogelijk wordt gemaakt.
Die Ethiopische Joden, beweren zelfs de Ark des Verbonds in bezit te hebben.
Het gebouwtje waar hij staat mag echter niet betreden worden.
Ook in Zuid-Afrika is er een zwarte-stam die beweren Joden te zijn.
PS.
Veel Ethiopiërs noemden zich zelf vroeger Blank en de Europeanen zouden Rose zijn.
Of ze dat nog doen weet ik niet.
-
Dat_beloof_ik
Je begint met uitleg over een kleine groep mensen die zich (volgens jou) bij de religie Jodendom hebben aangesloten en trekt een conclusie die je in dat verband trekt naar alle etnische Joden.Tufkah schreef: Vandaag, 09:46 https://historiek.net/joodse-chazaren-e ... am/145627/
Dit onderwerp is al uitgebreid besproken volgens mij, maar degenen die zich vandaag "Joden" (als etnische groep) noemen hebben niets van doen met het Bijbelse volk. Uiteraard mag iedereen anders beweren , maar het Bijbelse volk Israel is verstrooid onder de mensheid en bestaat niet meer.Immers, als de asjkenazische joden, onder wie de moderne zionistische idee is ontstaan en die het gros van de immigranten naar Israël gingen vormen, afstammen van bekeerde Kaspische Turken die geen afstammingsband hadden met de Israëlieten uit de oudheid, betekent dat, dat de kernidee van het zionisme, een natuurlijk-historisch recht van de joden op terugkeer naar Israël, gewoon niet klopt.
Ook dit is dus weer totale onzin.
Daarnaast : Asjkenazische Joden hebben zich niet bekeerd tot het Jodendom, ze stammen gewoon af van Joden uit Palestina. Vanuit Palestina verspreidden zich groepen naar westelijk, centraal en oost- Europa (de Asjkenaziche Joden) en zuid Europa (Sefardische Joden).
Uit DNA onderzoek blijkt simpel dat deze groepen aan elkaar verwant zijn en allen uit de Levant stammen The genome-wide structure of the Jewish people
Je slaat er voortdurend naast. Ik heb geen idee waarom. Het lijkt er op dat je alles uit de kast haalt om Joden maar te bashen.
Dit laat zien dat je geen idee hebt wat 'diaspora' is.
Per definitie verdwijnt een volk niet bij een diaspora, maar verspreidt het zich.
Daarnaast is deze uitlating van jou weer tegenstrijdig met iets dat je later schreef, nl dat de diaspora voornamelijk in Zuid Amerika zit.
Tsja, dan zijn ze dus weer niet opgelost. Je draait je in allerlei bochten en het raakt zo langzamerhand kant noch wal.
-
Tufkah
Prima, ik neem je jouw geloof niet af.
-
Dat_beloof_ik
Mythe? De Joodse diaspora (er zijn er meer, maar het is inmiddels wel duidelijk dat je niet goed op de hoogte bent van de betekenis van de term) begon eeuwen vóór de Romeinse tijd. Tijdens de belegering van Jeruzalem door Nebukadnezar (ruim 2600 jaar geleden), vluchtten groepen Joden vanuit Israël naar Egypte, het tegenwoordige Libië, maar ook aan de andere kant van de Middellandse Zee, tot aan Rome. Rond het begin van onze jaartelling woonden er al meer Joden buiten Palestina, dan er in.Tufkah schreef: Vandaag, 11:28Dat is toch eigenlijk wat ik ook schrijf? De diaspora was inderdaad reeds in de Romeinse tijd op gang. Notabene Paulus, een Joodse Farizeeër woonde niet eens in Palestina , maar in Klein-Azië. Maar anderzijds zijn er ook altijd Joden blijven wonen in Palestina.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 10:55
Dat is te kort door de bocht denk ik.
-
Dat_beloof_ik
Jammer dat je niet de moeite neemt om inhoudelijk te reageren en slechts bij een oneliner blijft
Dat zegt op zich al genoeg, helaas.
Ik baseer me op geschiedenis en DNA feiten.
Van jou zie ik geen onderbouwing, anders dan een gekopieerd stukje tekst dat jou wel goed uitkomt ('cherrypicking'), dat je dan onterecht presenteert als feit:
waarbij je weglaat dat in datzelfde stuk staat dat dit slechts een idee is waarvoor weinig of geen archeologisch bewijs is.Tufkah schreef:Dit onderwerp is al uitgebreid besproken volgens mij, maar degenen die zich vandaag "Joden" (als etnische groep) noemen hebben niets van doen met het Bijbelse volk. Uiteraard mag iedereen anders beweren , maar het Bijbelse volk Israel is verstrooid onder de mensheid en bestaat niet meer.
en de conclusie van het stuk is dan ook iets heel anders dan jij stelt:Hun critici benadrukken dat het werk van Köstler en Sand een politiek oogmerk hadden – ook al was dat niet met de slechtste bedoelingen – eerder dan een louter objectief-wetenschappelijk. Ze betwisten dat de Chazaren, of minstens hun krijgsaristocratie, joods waren, en wijzen naar tegenstrijdigheden in reisverslagen en kronieken, de twijfelachtige geloofwaardigheid van sommige bronnen en het al bij al vrij beperkte archeologische bewijsmateriaal.
Na de instorting van hun rijk hebben losse groepen gejudaïseerde Chazaren mogelijks bestaande joodse bevolkingsgroepen in Oost-Europa en het Zwarte Zeegebied vervoegd en zijn zij erin opgegaan, eerder dan dat ze de basis legden van de ooit erg omvangrijke Centraal- en Oost-Europese joodse bevolking.