Nee, ik gaf je een nauwkeurig antwoord, goed gedocumenteerd.Dat_beloof_ik schreef: 18 mei 2026, 13:37Je gaat dus steeds onder iets anders beginnen, want mijn vraag was waar daar staat dat Jezus kon materialiseren. En dat staat nergens.Alpha schreef: 18 mei 2026, 12:41 Als je de Bijbel grondig had bestudeerd, zonder vooroordeel, dan had je dat kunnen vinden.
Waarom herkende niemand van zijn discipelen hem fysiek, maar uiteindelijk wel aan zijn manier van spreken en het breken van het brood?
Hoe kwam hij een huis binnen, die afgesloten was?
Waarom was zijn hemelvaart onzichtbaar?
Waarom was zijn wederkomst onzichtbaar.
1 Petrus 3:18 Want Christus is eens en voor altijd gestorven voor zonden, een rechtvaardige voor onrechtvaardigen, om jullie naar God te leiden. Hij werd ter dood gebracht in het vlees, maar levend gemaakt in de geest.
Handelingen 1:
9 Nadat hij die dingen had gezegd, werd hij voor hun ogen omhooggeheven, en een wolk onttrok hem aan het gezicht.
10 Terwijl hij omhoogging en ze naar de hemel tuurden, stonden er plotseling twee mannen in witte kleren naast hen,
11 die zeiden: ‘Mannen van Galilea, waarom staan jullie naar de hemel te kijken? Deze Jezus, die vanuit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde manier (troʹpos niet morʹfe) komen als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan.’ NWV.
(Joh. 20:1-29; Joh. 21:1-24; Lukas 24:1-11; 1 Korinthiërs 15:6; Lukas 24:36-39.) NWV
Jesaja voorzag het volgende:
Jesaja 6:
9 Daarop zei hij: ‘Ga en zeg tegen dit volk: “Jullie zullen steeds weer horen maar niet begrijpen. Jullie zullen steeds weer zien maar geen kennis krijgen.”
10 Maak het hart van dit volk ongevoelig, stop hun oren toe en smeer hun ogen dicht, zodat ze niet met hun ogen zien en niet met hun oren horen, zodat hun hart niet begrijpt en ze niet terugkeren en genezen worden.’ NWV
Als je mijn vragen had beantwoord en de relevante teksten had opgezocht, dan had je begrepen, waarover ik het had.
Maar ja, dat was ook het gevolg van Jezus volmaakte onderwijs.
Ook hij citeerde regelmatig de bijbel.
Maar helaas, de mensen wilden dat niet horen.
De overgrote meerderheid accepteerde hem niet als de beloofde Messias.
Toch kwam Jezus naar de aarde om de mensen te helpen.
Omdat Jezus alle zieken, blinden en lammen genas, wilde zij hem wel tot koning maken.
Hij wilde echter geen koning zijn in deze, door Satan gedomineerde, wereld.
Oprechte gelovigen erkennen dat nu nagenoeg alle eindtijd profetieën vervuld zijn.
Het wachten is nu op de vernietiging van Babylon de grote.
Dat is een religieuze macht, gelinkt aan het oude Babylon.
Vandaar deze waarschuwing:
Openbaring 18:4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga uit haar weg, mijn volk, als jullie geen deel willen hebben aan haar zonden en als jullie geen deel van haar plagen willen ontvangen.
Mattheüs 13:9 Laat iedereen die oren heeft, goed luisteren.’ NWV.