Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 18 mei 2026, 13:37
Alpha schreef: 18 mei 2026, 12:41 Als je de Bijbel grondig had bestudeerd, zonder vooroordeel, dan had je dat kunnen vinden.

Waarom herkende niemand van zijn discipelen hem fysiek, maar uiteindelijk wel aan zijn manier van spreken en het breken van het brood?
Hoe kwam hij een huis binnen, die afgesloten was?
Waarom was zijn hemelvaart onzichtbaar?
Waarom was zijn wederkomst onzichtbaar.

1 Petrus 3:18 Want Christus is eens en voor altijd gestorven voor zonden, een rechtvaardige voor onrechtvaardigen, om jullie naar God te leiden. Hij werd ter dood gebracht in het vlees, maar levend gemaakt in de geest.

Handelingen 1:
9 Nadat hij die dingen had gezegd, werd hij voor hun ogen omhooggeheven, en een wolk onttrok hem aan het gezicht.
10 Terwijl hij omhoogging en ze naar de hemel tuurden, stonden er plotseling twee mannen in witte kleren naast hen,
11 die zeiden: ‘Mannen van Galilea, waarom staan jullie naar de hemel te kijken? Deze Jezus, die vanuit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde manier (troʹpos niet morʹfe) komen als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan.’ NWV.

(Joh. 20:1-29; Joh. 21:1-24; Lukas 24:1-11; 1 Korinthiërs 15:6; Lukas 24:36-39.) NWV

Jesaja voorzag het volgende:

Jesaja 6:
9 Daarop zei hij: ‘Ga en zeg tegen dit volk: “Jullie zullen steeds weer horen maar niet begrijpen. Jullie zullen steeds weer zien maar geen kennis krijgen.”
10 Maak het hart van dit volk ongevoelig, stop hun oren toe en smeer hun ogen dicht, zodat ze niet met hun ogen zien en niet met hun oren horen, zodat hun hart niet begrijpt en ze niet terugkeren en genezen worden.’ NWV
Je gaat dus steeds onder iets anders beginnen, want mijn vraag was waar daar staat dat Jezus kon materialiseren. En dat staat nergens.
Nee, ik gaf je een nauwkeurig antwoord, goed gedocumenteerd.
Als je mijn vragen had beantwoord en de relevante teksten had opgezocht, dan had je begrepen, waarover ik het had.

Maar ja, dat was ook het gevolg van Jezus volmaakte onderwijs.
Ook hij citeerde regelmatig de bijbel.
Maar helaas, de mensen wilden dat niet horen.
De overgrote meerderheid accepteerde hem niet als de beloofde Messias.

Toch kwam Jezus naar de aarde om de mensen te helpen.
Omdat Jezus alle zieken, blinden en lammen genas, wilde zij hem wel tot koning maken.
Hij wilde echter geen koning zijn in deze, door Satan gedomineerde, wereld.

Oprechte gelovigen erkennen dat nu nagenoeg alle eindtijd profetieën vervuld zijn.
Het wachten is nu op de vernietiging van Babylon de grote.

Dat is een religieuze macht, gelinkt aan het oude Babylon.
Vandaar deze waarschuwing:

Openbaring 18:4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga uit haar weg, mijn volk, als jullie geen deel willen hebben aan haar zonden en als jullie geen deel van haar plagen willen ontvangen.

Mattheüs 13:9 Laat iedereen die oren heeft, goed luisteren.’ NWV.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 26 mei 2026, 15:08
Dat_beloof_ik schreef: 18 mei 2026, 13:37

Je gaat dus steeds onder iets anders beginnen, want mijn vraag was waar daar staat dat Jezus kon materialiseren. En dat staat nergens.
Nee, ik gaf je een nauwkeurig antwoord, goed gedocumenteerd.
Als je mijn vragen had beantwoord en de relevante teksten had opgezocht, dan had je begrepen, waarover ik het had.

Maar ja, dat was ook het gevolg van Jezus volmaakte onderwijs.
Ook hij citeerde regelmatig de bijbel.
Maar helaas, de mensen wilden dat niet horen.
De overgrote meerderheid accepteerde hem niet als de beloofde Messias.

Toch kwam Jezus naar de aarde om de mensen te helpen.
Omdat Jezus alle zieken, blinden en lammen genas, wilde zij hem wel tot koning maken.
Hij wilde echter geen koning zijn in deze, door Satan gedomineerde, wereld.

Oprechte gelovigen erkennen dat nu nagenoeg alle eindtijd profetieën vervuld zijn.
Het wachten is nu op de vernietiging van Babylon de grote.

Dat is een religieuze macht, gelinkt aan het oude Babylon.
Vandaar deze waarschuwing:

Openbaring 18:4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga uit haar weg, mijn volk, als jullie geen deel willen hebben aan haar zonden en als jullie geen deel van haar plagen willen ontvangen.

Mattheüs 13:9 Laat iedereen die oren heeft, goed luisteren.’ NWV.
Je gaat dus steeds over iets anders beginnen, want mijn vraag was waar staat dat Jezus kon materialiseren.

Dat komt nu bij bij waar staat dat Jezus ALLE zieken genas.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 26 mei 2026, 14:24
Messenger schreef: 18 mei 2026, 12:14
God is heel duidelijk tegen mij, ik denk dat jij er niet veel van begrijpt. Mensen zijn misschien geïnspireerd door God maar vertaalden de boodschap op hun eigen wijze, via hun eigen filter. Dat maakt de bijbel faalbaar mensenwerk. Ik kan ook falen maar leg dat dan eens uit op de inhoud.

Omdat Johannes dat zelf zegt?

Johannes heeft een boze droom gehad en meer kan ik er niet van maken.
Het is logies dat Jehovah de boodschap met hun eigen woorden laat optekenen.
Omdat zij met de geest zijn gezalfd schrijven zij in harmonie met elkaar en vullen zij elkaar aan.
Nee God geeft aan iedereen inspiratie, het is de vraag wie dat oppikt en hoe dat vervolgens wordt doorgegeven.
Alpha schreef: Als je openbaringen begrijpend leest, zie je dat Jezus openbaringen aan Johannes dicteert.
Jezus geeft aan Johannes de opdracht aan de diverse gemeentes te schrijven, wat hij heeft gezegd.
De openbaringen aan Johannes zijn voor Johannes' rekening, ik heb er geen belangstelling voor.
Alpha schreef: Je nachtmerrie blijft gewoon, waardoor de Bijbel voor jou kennelijk is gesloten. :-(
In de tijd dat ik dacht dat de bijbel op waarheid gebaseerd was had ik een paar nachtmerries.
In mijn persoonlijke openbaring leerde ik dat God in niets lijkt zoals de bijbel beschrijft.

Mij is te verstaan gegeven:
God is pure liefde, de vrije wil is echt vrij, God is almachtig, alomtegenwoordig, alziend, alwetend, volmaakt, onkwetsbaar en zonder enige behoefte. En we zijn allen individuaties met dezelfde blauwdruk als God zelf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda

Bericht door peda »

Messenger schreef: 27 mei 2026, 12:06
In de tijd dat ik dacht dat de bijbel op waarheid gebaseerd was had ik een paar nachtmerries.
In mijn persoonlijke openbaring leerde ik dat God in niets lijkt zoals de bijbel beschrijft.

God is pure liefde.
Hallo Messenger.
Terug van weggeweest?
Afschuwelijk wanneer iemand lijdt onder de gedachten van een excessief Straffende God ( voor mij de Gruwel- God ).
Of de Straffende God al of niet bestaat, is in mijn optiek niet te weten.
Er bestaan talloze God-Uitvoeringen, dus de kans op het existeren van een Straffende-God is m.i. niet echt groot. De gok van Pascal.
Heel verstandig in mijn optiek dat jij met jouw God-Voorstelling een andere weg inslaat, als het volgen van een door anderen gesuggereerde Straffende God.
Zoek de God-die-bij-jou-past en niet de God die-door-anderen-wordt-aanbevolen. Dat is voor mij nu juist geestelijke volwassenheid. Iedereen neemt de eigen weg en niet de door anderen aanbevolen weg die persoonlijk bij de eigen schoenen niet past. God Wil Dit of Dat, betekent voor mij in de praktijk dat mensen aangeven hoe andere mensen moeten leven.
Zo past bijvoorbeeld de door Tufkah "" aanbevolen zelfverloochening "" totaal niet bij mij, dus is het voor mij althans van den zotte als ik op mijzelf zelfverloochening zou toepassen en daarbij hoogst ongelukkig zou worden , omdat Tufkah ( voor mij een ander) "Het Licht en de Liefde van de Vader "" heeft ervaren en zulk Licht en Liefde anderen voor ogen houdt. Of Alpha die mij de niet passende Alpha-B L-overtuiging in de oren fluistert; inderdaad ook een ander en zo kan ik nog even voortgaan rond door anderen gedane adviezen/ waarschuwingen/ suggesties/ doordenkingen.
Messenger

Bericht door Messenger »

peda schreef: 27 mei 2026, 12:51
Messenger schreef: 27 mei 2026, 12:06

God is pure liefde.
Hallo Messenger.
Terug van weggeweest?
Mijn gezondheid en energie is er niet beter op geworden. Tegenwoordig draag ik ook een niet-reanimerenpenning want steeds meer mensen gaan over tot reanimatie als je plotseling (op de mooiste manier) in elkaar zakt. En het is wel mooi geweest ook.
Peda schreef: Afschuwelijk wanneer iemand lijdt onder de gedachten van een excessief Straffende God ( voor mij de Gruwel- God ).
Of de Straffende God al of niet bestaat, is in mijn optiek niet te weten.
Geloof me maar, zo'n straffende gruwelgod is er niet.
Peda schreef: Er bestaan talloze God-Uitvoeringen, dus de kans op het existeren van een Straffende-God is m.i. niet echt groot. De gok van Pascal.
Heel verstandig in mijn optiek dat jij met jouw God-Voorstelling een andere weg inslaat, als het volgen van een door anderen gesuggereerde Straffende God.
Mijn ervaring met God is leidend hierin.
Peda schreef: God Wil Dit of Dat, betekent voor mij in de praktijk dat mensen aangeven hoe andere mensen moeten leven.
Ja de mensen bepalen hun godsbeeld.
God zelf wil niets, heeft niets nodig. God verlangt slechts zich via jou en mij te ervaren. Hoe maakt niet uit (vrije wil).
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.