Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 31 aug 2026, 12:25
Alpha schreef: 31 aug 2026, 12:09
De bijbel is beslist niet mystiek!
De bijbel is een bundel van historische mythologie, verhalen die verzonnen zijn door mensen bij kampvuren en overgedragen werden en veel later werden geschreven door mensen.
Je bekende, ongefundeerde, mening.

Als je de Bijbel zou kennen, had je dat beslist niet gezegd.

Op meerder plaatsen kan je in de Bijbel vinden dat die aan mensen is gedicteerd en geïnspireerd.

Openbaring 1:
1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. Hij heeft zijn engel gestuurd en deze openbaring via hem in symbolen meegedeeld aan zijn slaaf Johannes,
2 die heeft getuigd van het woord dat God heeft gegeven en van het getuigenis dat Jezus Christus heeft gegeven, van alles wat hij heeft gezien.

Openbaring 2:
1Schrijf aan de engel van de gemeente in Efeze:
8 En schrijf aan de engel van de gemeente in Smyrna
12 Schrijf aan de engel van de gemeente in Pergamum
18 Schrijf aan de engel van de gemeente in Thyatira

Hoe kan een Bijbelschrijver gebeurtenissen voorspellen, voordat het is gebeurd?

Hoe wist Jezus dat Jeruzalem met de grond gelijk gemaakt zou worden en dat hij zijn volgelingen herkenbare gebeurtenissen beschreef?
Ze herkenden die en vertrokken massaal naar de bergen van Judea.
Waarom luisterden niet alle joden naar die waarschuwing?

Waarom wil jij ook niet luisteren, naar wat de Bijbel leert?

Gaat het nu de goede kant op met deze wereld, krijgen we een schone wereld, zonder oorlog, misdaad of ziekte?
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 24 aug 2026, 12:42
Alpha schreef: 24 aug 2026, 12:04 Miljarden mensen zijn verdwaald en daarom moet het goede nieuws wereldwijd verkondigd worden. (Matth. 24:14)
Als dat nieuws aanvaard wordt, is het nooit te laat.
Vele wereldwijde ervaringen bewijzen dat.
Zie JW.ORG.
Bekeringsdwang helpt niet. Daarom schrijf ik hier over het geloof, omdat dit forum daar over gaat. Maar in dagdagelijkse praktijk hoogst zelden. Als ik het geloof ga opdringen dan stoot ik mensen juist af. Sowieso moet er voor het geloof enige ontvankelijkheid bestaan bij deze of gene.

Dus ik ga niet langs de deuren en ik sta ook niet met de Bijbel in het winkelcentrum. Het enige wat de mens kan doen is trachtten een voorbeeld te zijn voor anderen.
Die dwang zit kennelijk tussen je oren, we volgen de gebruiken van de christenheid nooit na.
Vandaar dat we geen mensen zonder enige Bijbelbegrip willen dopen, dus ook geen kleine kinderen.
Er worden dus NOOIT onwetenden gedoopt.
Jg zijn een afspiegeling van de maatschappij, vandaar dat en mensen zijn die verschillende beroepen uitoefenen.
Er zijn ook vele wetenschappers, die zelf voor de doop gekozen hebben.
Op JW.ORG kan je vele ervaringen vinden van alle soorten mensen.

Geloof is een vrije gaven, die je niet kan afdwingen.
Als mensen voldoende kennis hebben, kunnen zij zelf beslissen of ze gedoopt willen worden.
Als blijkt dat ze niet goed begrijpen wat een doop inhoudt, kunnen ze niet gedoopt worden en is het advies de doop uit te stellen.

Jezus ging wèl langs de deuren om het goede nieuws te verkondigen, net als al zijn volgelingen.
Sommigen werden zelfs vermoord.

In Berlijn is j.l. een monument opgericht voor Jehovah's getuigen.

In juni 2026 is in het park Großer Tiergarten in Berlijn, vlak bij de Brandenburger Tor, een officieel herdenkingsmonument ingewijd ter nagedachtenis aan Jehovah's getuigen die werden vervolgd en vermoord onder het naziregime.
Een bijna vijf meter hoge bronzen sculptuur in de vorm van een verweerde boom, ontworpen door kunstenaar Matthias Leeck.

Das Mahnmal erinnert an die Kinder, Frauen und Männer der Religionsgemeinschaft der Zeugen Jehovas, die wegen ihres Glaubens im Nationalsozialismus verfolgt, inhaftiert oder ermordet wurden.

Der Deutsche Bundestag beschloss am 22. Juni 2023 die Errichtung eines Mahnmals für die im Nationalsozialismus verfolgten und ermordeten Zeugen Jehovas. Die Übergabe des Gedenkortes an die Öffentlichkeit fand am 24. Juni 2026 mit insgesamt 900 Gästen statt.

Zur Einweihung im Großen Tiergarten in der Nähe des Goldfischteichs sprachen unter anderem Bundestagspräsidentin Julia Klöckner (Rede) und Staatsminister für Kultur und Medien, Wolfram Weimer (Rede). Für das Land Berlin hielt Felor Badenberg, Senatorin für Justiz und Verbraucherschutz, ein Grußwort (Rede).
Matthias Leeck, Künstler des Mahnmals (Rede), sowie Clara-Denise Dörner, Urenkelin des Verfolgten Bruno Seide (Rede), und Julius Glaser, Urenkel des Verfolgten Wilhelm Ruhnau (Rede) sprachen im Anschluss zu den Gästen. Der Festakt wurde musikalisch begleitet vom Kammerorchester Terra Nova.

ie verweigerten den Hitler-Gruß, die Aufnahme in staatliche Organisationen und den Kriegsdienst. Sie wurden verfolgt, in Konzentrationslager gesperrt, ermordet – im Deutschen Reich wie in den meisten eroberten Gebieten.

Fast 14.000 Zeugen Jehovas – Frauen und Männer – wurden inhaftiert, darunter 4.200 in Konzentrationslagern, wo sie mit einem »lila Winkel« stigmatisiert wurden. Mindestens 1.750 Zeugen Jehovas verloren ihr Leben.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 aug 2026, 12:38
Alpha schreef: 24 aug 2026, 12:16 Dus Jezus werk was volkomen nutteloos?
Dat zeg ik niet. In zijn tijd was hij nuttig denk ik. En als godsbeeltenis biedt hij velen troost en hoop.

Maar in de huidige tijd zijn er vele genezers, velen die hoop en troost bieden. Gods liefde kun je zelf bereiken via je eigen ziel, want als onlosmakelijk deel van God is de ziel de snelste weg.
Alpha schreef: Romeinen 5:12 Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd.
Alle mensen over 1 kam scheren en straffen is niet wat een God van pure liefde zou doen.
Je hebt zelf een keuze!

(Mattheüs 7:21-23) Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel. 22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?” 23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!”

2 Petrus 3:
9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 aug 2026, 12:48
Messenger schreef: 31 aug 2026, 12:25
De bijbel is een bundel van historische mythologie, verhalen die verzonnen zijn door mensen bij kampvuren en overgedragen werden en veel later werden geschreven door mensen.
Je bekende, ongefundeerde, mening.

Als je de Bijbel zou kennen, had je dat beslist niet gezegd.

Op meerder plaatsen kan je in de Bijbel vinden dat die aan mensen is gedicteerd en geïnspireerd.

Openbaring 1:
1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven te laten zien wat er binnenkort moet gebeuren. Hij heeft zijn engel gestuurd en deze openbaring via hem in symbolen meegedeeld aan zijn slaaf Johannes,
2 die heeft getuigd van het woord dat God heeft gegeven en van het getuigenis dat Jezus Christus heeft gegeven, van alles wat hij heeft gezien.

Openbaring 2:
1Schrijf aan de engel van de gemeente in Efeze:
8 En schrijf aan de engel van de gemeente in Smyrna
12 Schrijf aan de engel van de gemeente in Pergamum
18 Schrijf aan de engel van de gemeente in Thyatira

Hoe kan een Bijbelschrijver gebeurtenissen voorspellen, voordat het is gebeurd?

Hoe wist Jezus dat Jeruzalem met de grond gelijk gemaakt zou worden en dat hij zijn volgelingen herkenbare gebeurtenissen beschreef?
Ze herkenden die en vertrokken massaal naar de bergen van Judea.
Waarom luisterden niet alle joden naar die waarschuwing?

Waarom wil jij ook niet luisteren, naar wat de Bijbel leert?

Gaat het nu de goede kant op met deze wereld, krijgen we een schone wereld, zonder oorlog, misdaad of ziekte?
Er is geen bewijs dat de bijbel feitelijke waarheid bevat. Het is aan jou om, buiten de bijbel, met bewijs te komen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 aug 2026, 13:22
Messenger schreef: 24 aug 2026, 12:38
Dat zeg ik niet. In zijn tijd was hij nuttig denk ik. En als godsbeeltenis biedt hij velen troost en hoop.

Maar in de huidige tijd zijn er vele genezers, velen die hoop en troost bieden. Gods liefde kun je zelf bereiken via je eigen ziel, want als onlosmakelijk deel van God is de ziel de snelste weg.

Alle mensen over 1 kam scheren en straffen is niet wat een God van pure liefde zou doen.
Je hebt zelf een keuze!

(Mattheüs 7:21-23) Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel. 22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?” 23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!”

2 Petrus 3:
9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Hier geef je weer een mooi voorbeeld hoe de bijbel angsten dreigementen nodig heeft om mensen over te halen tot het JG geloof. De sekte maakt ook gebruik van dwang om sekteleden in het gareel te houden en straft afvalligen met verbanning en doodverklaring. Zelfs mensen die geboren zijn in een JG gezin, misschien geen doopceremonie hebben gehad, maar wel uit hun eigen familie worden gescheurd.
Misschien houd jij, Alpha, wel hardnekkig vol omdat je je realiseert dat het verbannen van vrienden en familie anders voor jou onnodig was geweest en je dierbaren hebt moeten afschrijven op last van die 8 mannen van het Bestuurlijk Lichaam met 'hun lijntje naar God'.
Erkennen dat je hier fout zat gaat je te ver misschien, vandaar je alles doet om gezichtsverlies te voorkomen?

Een God die dreigt met vernietiging is geen God van pure liefde. En ook is zo'n God niet almachtig en volmaakt, want het moet voor zo'n God een koud kunstje zijn om mensen bijeen te brengen en bijeen te houden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

https://www.youtube.com/watch?v=JPN58pveqlc

Bijna Dood Ervaring van een depressieve jongen die suïcide pleegt.

Als kind door zijn moeder in de vuilcontainer gedumpt en een liefdeloze oma had.
Messenger

Bericht door Messenger »

dubbelpost
J-W

Bericht door J-W »

Alpha schreef: ...........2 Petrus 3:
9 Jehovah is niet traag met ]et nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Berouw waarover?
Waar moet een ongelovige die altijd netjes heeft geleefd berouw over krijgen?
En als de teruggekomen Jezus Willem Alexander opvolgt, zolang het werk maar goed gedaan wordt zullen de meesten Zijn koningsschap zonder problemen accepteren.
Bang zijn voor vernietiging lijkt me daarom onnodig.
umit

Bericht door umit »

J-W schreef: 31 aug 2026, 21:46
Alpha schreef: ...........2 Petrus 3:
9 Jehovah is niet traag met ]et nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Berouw waarover?
En als de teruggekomen Jezus Willem Alexander opvolgt, zolang het werk maar goed gedaan wordt zullen de meesten Zijn koningsschap zonder problemen accepteren.
Onzin argument. Een ongelovige gelooft niet in de regeltjes van God.
Betekent niet dat die regeltjes niet alsnog voor hem van toepassing is.
Met keurig je vingertje uitsteken bij linksaf slaan op je fiets, naar links en rechts kijken bij het oversteken of netjes je belasting te betalen ben je een keurige nederlandse burger....betekent niet dat je dan netjes aan Gods woord hebt gehouden.
Messenger

Bericht door Messenger »

umit schreef: 31 aug 2026, 22:56

Berouw waarover?
Met keurig je vingertje uitsteken bij linksaf slaan op je fiets, naar links en rechts kijken bij het oversteken of netjes je belasting te betalen ben je een keurige nederlandse burger....betekent niet dat je dan netjes aan Gods woord hebt gehouden.
'''God's woord" is door mensen bedacht.
J-W

Bericht door J-W »

Berouw waarover?
Wat zijn de regeltjes van God dan? Zondags 2x naar de kerk?
Mullog

Bericht door Mullog »

umit schreef: 31 aug 2026, 22:56 ...
Vanuit de islam, die ik vooral een procedurele religie vind, begrijp ik dit wel. Hand uitsteken op de fiets is niet relevant maar de 5 zuilen, en al die andere voorschriften, niet volgen is dodelijk.
umit

Bericht door umit »

J-W schreef: 01 sep 2026, 07:17
Niet relevant.
Jouw argument is over een ongelovige die claimt zich netjes aan de regels gehouden te hebben.

Wat die regeltjes ook mogen zijn...je houden aan alle wereldse regeltjes betekent niet automatisch dat je je dan ook aan Gods regeltjes gehouden hebt.
umit

Bericht door umit »

Mullog schreef: 01 sep 2026, 07:48
umit schreef: 31 aug 2026, 22:56 ...
Vanuit de islam, die ik vooral een procedurele religie vind, begrijp ik dit wel. Hand uitsteken op de fiets is niet relevant maar de 5 zuilen, en al die andere voorschriften, niet volgen is dodelijk.
Nee dodelijk is het niet. Je sterft maar één keer, en de bestraffing van het niet opvolgen van die regeltjes volgt na je dood.
Het is veel pijnlijker dan dat.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

umit schreef: 01 sep 2026, 08:13
Mullog schreef: 01 sep 2026, 07:48
Nee dodelijk is het niet. Je sterft maar één keer, en de bestraffing van het niet opvolgen van die regeltjes volgt na je dood.
Het is veel pijnlijker dan dat.
Na de dood is er gewoon niets meer.
Men maakt zichzelf graag wijs dat het anders is, maar helaas!!!
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

J-W schreef: 01 sep 2026, 07:17
Het NT geeft hier nauwelijks regels voor, niet eens dat er kerkgebouwen zouden moeten zijn.

PS.
De meeste geloven hebben hier weinig regels over, zelfs de islam die toch een en al regel is geeft niet veel hier over.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda

Bericht door peda »

In het christendom staan de 10 geboden centraal, in de Islam de 5 zuilen en in het Boeddhisme de 5 leefregels.
De moderne samenleving moet het doen met een gigantisch dik pakket aan wetgevingsregels.
Kennelijk is de door God in Zijn theocratie gevraagde wetgeving, simpel van aard. :lol:
J-W

Bericht door J-W »

Ik kan me moeilijk voorstellen dat volgens Petrus een God een mens na de dood gaat vernietigen als hij aanbelt omdat hij ondanks dat hij altijd de landelijke fatsoensregels heeft proberen na te leven niet in Zijn bestaan geloofde.
Mullog

Bericht door Mullog »

J-W schreef: 01 sep 2026, 13:15 Ik kan me moeilijk voorstellen dat volgens Petrus een God een mens na de dood gaat vernietigen als hij aanbelt omdat hij ondanks dat hij altijd de landelijke fatsoensregels heeft proberen na te leven niet in Zijn bestaan geloofde.
Of in de islam het gebed weleens heeft overgeslagen of, veel waarschijnlijker, heel vaak niet precies richting Mekka heeft gedaan.
Robert Frans

Bericht door Robert Frans »

J-W schreef: 01 sep 2026, 13:15Ik kan me moeilijk voorstellen dat volgens Petrus een God een mens na de dood gaat vernietigen als hij aanbelt omdat hij ondanks dat hij altijd de landelijke fatsoensregels heeft proberen na te leven niet in Zijn bestaan geloofde.
Ligt eraan wat de landelijke fatsoensregels waren. Die zijn op zichzelf immers niet heiligmakend.
Vrede en alle goeds
J-W

Bericht door J-W »

Robert Frans schreef: 01 sep 2026, 14:17
J-W schreef: 01 sep 2026, 13:15Ik kan me moeilijk voorstellen dat volgens Petrus een God een mens na de dood gaat vernietigen als hij aanbelt omdat hij ondanks dat hij altijd de landelijke fatsoensregels heeft proberen na te leven niet in Zijn bestaan geloofde.
Ligt eraan wat de landelijke fatsoensregels waren. Die zijn op zichzelf immers niet heiligmakend.
Is dat niet vreemd?
Robert Frans

J-W schreef: 01 sep 2026, 18:22Is dat niet vreemd?
Nee. Wetten zijn afspraken tussen mensen in grote gemeenschappen, afgedwongen door overheden met een geweldsmonopolie, die daarom ook gewijzigd kunnen worden. Ze kunnen geïnspireerd zijn op het Evangelie en daardoor inderdaad gerechtigheid brengen, maar ook geïnspireerd zijn op kwaadaardige ideologieën. Je blijft daarom altijd verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Bij het Oordeel kun je je niet verschuilen achter welke door mensen opgestelde wet dan ook.
Vrede en alle goeds
J-W

Bericht door J-W »

Robert Frans schreef: 01 sep 2026, 18:46
J-W schreef: 01 sep 2026, 18:22Is dat niet vreemd?
Nee. Wetten zijn afspraken tussen mensen in grote gemeenschappen, afgedwongen door overheden met een geweldsmonopolie, die daarom ook gewijzigd kunnen worden. Ze kunnen geïnspireerd zijn op het Evangelie en daardoor inderdaad gerechtigheid brengen, maar ook geïnspireerd zijn op kwaadaardige ideologieën. Je blijft daarom altijd verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Bij het Oordeel kun je je niet verschuilen achter welke door mensen opgestelde wet dan ook.
Je kunt wel aanvoeren dat je het land waar je geboren bent niet zelf gekozen hebt.
Messenger

Bericht door Messenger »

Vanwege de vrije wil is er geen oordeel. Pure liefde is onvoorwaardelijk en zonder geboden en zonder oordeel.
Robert Frans

J-W schreef: 01 sep 2026, 18:49Je kunt wel aanvoeren dat je het land waar je geboren bent niet zelf gekozen hebt.
Klopt. Net zoals je niet kiest voor je familie, je eerste school, zelfs niet voor je eigen lichaam. In feite heb je eigenlijk maar heel weinig keuze. Maar het gaat dan ook niet om het goede te kiezen terwijl je alle keuze van de wereld hebt, maar om juist ook het goede te kiezen als je vrijwel géén keuze hebt. Als je door de keuze voor het goede alles kwijt kan raken, misschien zelfs je leven. Het wordt je natuurlijk niet aangerekend als je uit onwetendheid verkeerd handeld, maar wel als je het had kunnen weten. En we zijn tot heel veel meer in staat om te weten en te kennen dan we vaak willen toegeven.
Vrede en alle goeds