Tufkah schreef: 24 aug 2026, 12:42
Alpha schreef: 24 aug 2026, 12:04
Miljarden mensen zijn verdwaald en daarom moet het goede nieuws wereldwijd verkondigd worden. (Matth. 24:14)
Als dat nieuws aanvaard wordt, is het nooit te laat.
Vele wereldwijde ervaringen bewijzen dat.
Zie JW.ORG.
Bekeringsdwang helpt niet. Daarom schrijf ik hier over het geloof, omdat dit forum daar over gaat. Maar in dagdagelijkse praktijk hoogst zelden. Als ik het geloof ga opdringen dan stoot ik mensen juist af. Sowieso moet er voor het geloof enige ontvankelijkheid bestaan bij deze of gene.
Dus ik ga niet langs de deuren en ik sta ook niet met de Bijbel in het winkelcentrum. Het enige wat de mens kan doen is trachtten een voorbeeld te zijn voor anderen.
Die dwang zit kennelijk tussen je oren, we volgen de gebruiken van de christenheid nooit na.
Vandaar dat we geen mensen zonder enige Bijbelbegrip willen dopen, dus ook geen kleine kinderen.
Er worden dus NOOIT onwetenden gedoopt.
Jg zijn een afspiegeling van de maatschappij, vandaar dat en mensen zijn die verschillende beroepen uitoefenen.
Er zijn ook vele wetenschappers, die zelf voor de doop gekozen hebben.
Op JW.ORG kan je vele ervaringen vinden van alle soorten mensen.
Geloof is een vrije gaven, die je niet kan afdwingen.
Als mensen voldoende kennis hebben, kunnen zij zelf beslissen of ze gedoopt willen worden.
Als blijkt dat ze niet goed begrijpen wat een doop inhoudt, kunnen ze niet gedoopt worden en is het advies de doop uit te stellen.
Jezus ging wèl langs de deuren om het goede nieuws te verkondigen, net als al zijn volgelingen.
Sommigen werden zelfs vermoord.
In Berlijn is j.l. een monument opgericht voor Jehovah's getuigen.
In juni 2026 is in het park Großer Tiergarten in Berlijn, vlak bij de Brandenburger Tor, een officieel herdenkingsmonument ingewijd ter nagedachtenis aan Jehovah's getuigen die werden vervolgd en vermoord onder het naziregime.
Een bijna vijf meter hoge bronzen sculptuur in de vorm van een verweerde boom, ontworpen door kunstenaar Matthias Leeck.
Das Mahnmal erinnert an die Kinder, Frauen und Männer der Religionsgemeinschaft der Zeugen Jehovas, die wegen ihres Glaubens im Nationalsozialismus verfolgt, inhaftiert oder ermordet wurden.
Der Deutsche Bundestag beschloss am 22. Juni 2023 die Errichtung eines Mahnmals für die im Nationalsozialismus verfolgten und ermordeten Zeugen Jehovas. Die Übergabe des Gedenkortes an die Öffentlichkeit fand am 24. Juni 2026 mit insgesamt 900 Gästen statt.
Zur Einweihung im Großen Tiergarten in der Nähe des Goldfischteichs sprachen unter anderem Bundestagspräsidentin Julia Klöckner (Rede) und Staatsminister für Kultur und Medien, Wolfram Weimer (Rede). Für das Land Berlin hielt Felor Badenberg, Senatorin für Justiz und Verbraucherschutz, ein Grußwort (Rede).
Matthias Leeck, Künstler des Mahnmals (Rede), sowie Clara-Denise Dörner, Urenkelin des Verfolgten Bruno Seide (Rede), und Julius Glaser, Urenkel des Verfolgten Wilhelm Ruhnau (Rede) sprachen im Anschluss zu den Gästen. Der Festakt wurde musikalisch begleitet vom Kammerorchester Terra Nova.
ie verweigerten den Hitler-Gruß, die Aufnahme in staatliche Organisationen und den Kriegsdienst. Sie wurden verfolgt, in Konzentrationslager gesperrt, ermordet – im Deutschen Reich wie in den meisten eroberten Gebieten.
Fast 14.000 Zeugen Jehovas – Frauen und Männer – wurden inhaftiert, darunter 4.200 in Konzentrationslagern, wo sie mit einem »lila Winkel« stigmatisiert wurden. Mindestens 1.750 Zeugen Jehovas verloren ihr Leben.